Sykkeln dauer på mystisk vis

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
User avatar
Kamikazi
Posts: 124
Joined: 29 Oct 2006 16:41
Contact:

Sykkeln dauer på mystisk vis

Post by Kamikazi »

Hei folks. Håper det er noen som har peil på dette for jeg har det såvisst ikke.
I det siste har været i Trondheim vært preget av regn. Jeg har luftfiltrene veldig åpne da jeg kjører uten kåpe på sykkeln(zx6`r 98mod) Småfusker litt på regndager, men ikke noe merkbart.
I dag var jeg ute og kjørte og det var fint vær. 10grader og sykkeln oppførte seg helt normalt. Etter ca 10min kjøring vil den ikke over 6000rpm og etter ca 20sekunder dauer den helt. Stopper automatisk.
Har bytta plugger nylig og kjørt 30dager uten noe fusk eller skit.
Den vil også bare trillstartes etter at den stopper. Deretter ny 10minutter før samme skjer. Ingenting som har skjedd de siste dagene som skal tilsi en slik oppførsel.
Edit: Rh kom med godt forslag om at det kunne være temp sensoren. Noen som har peil på dette og hva må da gjøres?
Normal people worry me
916
Posts: 113
Joined: 26 Mar 2007 21:08

Post by 916 »

Forgasserising. Ikke uvanlig på denne sykkelen. Når sykkelen står et par minutter tiner isen og motoren går normalt igjen. Forgasserising skjer som regel når det er 8-10 plussgrader, da bensinens fordampning senker temperaturen til omkring 0 grader.
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

Tom for bensin?
User avatar
Kamikazi
Posts: 124
Joined: 29 Oct 2006 16:41
Contact:

Post by Kamikazi »

916 wrote:Forgasserising. Ikke uvanlig på denne sykkelen. Når sykkelen står et par minutter tiner isen og motoren går normalt igjen. Forgasserising skjer som regel når det er 8-10 plussgrader, da bensinens fordampning senker temperaturen til omkring 0 grader.
Du har veldig rett i tempen ja. Var 10pluss nå det skjedde. Hvordan fikses dette? Selvmekk eller verksted?
Normal people worry me
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

916 wrote:Forgasserising. Ikke uvanlig på denne sykkelen. Når sykkelen står et par minutter tiner isen og motoren går normalt igjen. Forgasserising skjer som regel når det er 8-10 plussgrader, da bensinens fordampning senker temperaturen til omkring 0 grader.
men nå har jo denne sykkelen en 636 motor..da har den jo innsprøytning..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Kamikazi
Posts: 124
Joined: 29 Oct 2006 16:41
Contact:

Post by Kamikazi »

I ren glede over en mulig løsning ble jeg mer overlykkelig en tenkende. Bare jeg som hater ting jeg ikke har kontroll på. Er vel derfor jeg er fan av vektløfting. Det du ser er det du har:P
Normal people worry me
916
Posts: 113
Joined: 26 Mar 2007 21:08

Post by 916 »

Hvis det er en 98 mod. har den vel ikke innsprøytning??
Uansett, prøv med litt kondensfjerner. Kan bli isdannelse i innsugningstraktene på insprøytning også. Særlig hvis du kjører uten luftfilter.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Kamikazi wrote:I ren glede over en mulig løsning ble jeg mer overlykkelig en tenkende. Bare jeg som hater ting jeg ikke har kontroll på. Er vel derfor jeg er fan av vektløfting. Det du ser er det du har:P
And sometimes..... "what goes up, must come down" (a little bit earlier than planned) :shock:
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

916 wrote:Hvis det er en 98 mod. har den vel ikke innsprøytning??
Uansett, prøv med litt kondensfjerner. Kan bli isdannelse i innsugningstraktene på insprøytning også. Særlig hvis du kjører uten luftfilter.
hørt om motorbytte? er 636 motor med insprøytning.. bytt tempsensoren du kamikazi..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
torsin
Posts: 17
Joined: 14 Mar 2007 18:12
Location: Sandnes - Rogaland

Hadde lignenden problem...

Post by torsin »

Hadde nøyaktig samme symptomer med en '98 Hornet.

Problemet da, var kondens. Min løsning ble å

-drenere alle forgasserne
-ny bensin med et par korker kondensfjerner

...og så var alt godt som nytt, og hadde aldri problemer etterpå.
User avatar
Kamikazi
Posts: 124
Joined: 29 Oct 2006 16:41
Contact:

Post by Kamikazi »

Har prøvd det nå. Mekke new gas and kondensfjerner så det holder, men ikke noe drenering. Skal åpne sykkeln og skru i mårra. Se meg litt rundt og om den da fortsetter og leke apekatt blir det å følge RH`s tips.
Normal people worry me
Post Reply