Sykkeln dauer på mystisk vis
Sykkeln dauer på mystisk vis
Hei folks. Håper det er noen som har peil på dette for jeg har det såvisst ikke.
I det siste har været i Trondheim vært preget av regn. Jeg har luftfiltrene veldig åpne da jeg kjører uten kåpe på sykkeln(zx6`r 98mod) Småfusker litt på regndager, men ikke noe merkbart.
I dag var jeg ute og kjørte og det var fint vær. 10grader og sykkeln oppførte seg helt normalt. Etter ca 10min kjøring vil den ikke over 6000rpm og etter ca 20sekunder dauer den helt. Stopper automatisk.
Har bytta plugger nylig og kjørt 30dager uten noe fusk eller skit.
Den vil også bare trillstartes etter at den stopper. Deretter ny 10minutter før samme skjer. Ingenting som har skjedd de siste dagene som skal tilsi en slik oppførsel.
Edit: Rh kom med godt forslag om at det kunne være temp sensoren. Noen som har peil på dette og hva må da gjøres?
I det siste har været i Trondheim vært preget av regn. Jeg har luftfiltrene veldig åpne da jeg kjører uten kåpe på sykkeln(zx6`r 98mod) Småfusker litt på regndager, men ikke noe merkbart.
I dag var jeg ute og kjørte og det var fint vær. 10grader og sykkeln oppførte seg helt normalt. Etter ca 10min kjøring vil den ikke over 6000rpm og etter ca 20sekunder dauer den helt. Stopper automatisk.
Har bytta plugger nylig og kjørt 30dager uten noe fusk eller skit.
Den vil også bare trillstartes etter at den stopper. Deretter ny 10minutter før samme skjer. Ingenting som har skjedd de siste dagene som skal tilsi en slik oppførsel.
Edit: Rh kom med godt forslag om at det kunne være temp sensoren. Noen som har peil på dette og hva må da gjøres?
Normal people worry me
Du har veldig rett i tempen ja. Var 10pluss nå det skjedde. Hvordan fikses dette? Selvmekk eller verksted?916 wrote:Forgasserising. Ikke uvanlig på denne sykkelen. Når sykkelen står et par minutter tiner isen og motoren går normalt igjen. Forgasserising skjer som regel når det er 8-10 plussgrader, da bensinens fordampning senker temperaturen til omkring 0 grader.
Normal people worry me
men nå har jo denne sykkelen en 636 motor..da har den jo innsprøytning..916 wrote:Forgasserising. Ikke uvanlig på denne sykkelen. Når sykkelen står et par minutter tiner isen og motoren går normalt igjen. Forgasserising skjer som regel når det er 8-10 plussgrader, da bensinens fordampning senker temperaturen til omkring 0 grader.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
hørt om motorbytte? er 636 motor med insprøytning.. bytt tempsensoren du kamikazi..916 wrote:Hvis det er en 98 mod. har den vel ikke innsprøytning??
Uansett, prøv med litt kondensfjerner. Kan bli isdannelse i innsugningstraktene på insprøytning også. Særlig hvis du kjører uten luftfilter.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Hadde lignenden problem...
Hadde nøyaktig samme symptomer med en '98 Hornet.
Problemet da, var kondens. Min løsning ble å
-drenere alle forgasserne
-ny bensin med et par korker kondensfjerner
...og så var alt godt som nytt, og hadde aldri problemer etterpå.
Problemet da, var kondens. Min løsning ble å
-drenere alle forgasserne
-ny bensin med et par korker kondensfjerner
...og så var alt godt som nytt, og hadde aldri problemer etterpå.