Ripsaw's blogg.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ripsaw
Posts: 37
Joined: 16 Mar 2008 13:24
MC: Yamaha MT-01, 2007 modell. Sølvgrå, som er den raskeste fargen :-)
Location: Vestby

Ripsaw's blogg.

Post by ripsaw »

Hei alle sammen.

Snubblet over dette forumet, helt tilfeldig. Har savnet et norskt mc forum en stund nå. Litt om meg selv. Jeg eier en yamaha mt-01. Dette er min tredje sykkel. Har tidligere kjørt en Suzuki gxr 600 og en Yamaha FZ600S. Storfornøyd med begge sykklene, men ingen slår Mt'en :)
Jobber i Oslo og pendler inn hver dag, så det blir en del kjøring om sommern. Ellers blir det også mange småturer i Vestby og omegn. Drømmen er å kunne ta seg en ferietur nedover i europa, med kun tannbørste og kredittkort pakket.

Her er den:
Image

--
Ripsaw
Yamaha MT-01
Gixxerman

Re: Ripsaw's blogg.

Post by Gixxerman »

Hei og velkommen :)

Spesiell den der. Grei lyd er det jo også :)




... sikkert brukbart dreiemoment =D>
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Ripsaw's blogg.

Post by hsimpson »

Hei og velkommen!
Tøff sykkel du har der 8)
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Ripsaw's blogg.

Post by RH racing »

velkomen til forum og grattis med blogg....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Ripsaw's blogg.

Post by frode »

1700ccm? Heftig.. forumets tyngste, mon tro?
Velkommen til forumet, ja :-)
User avatar
ripsaw
Posts: 37
Joined: 16 Mar 2008 13:24
MC: Yamaha MT-01, 2007 modell. Sølvgrå, som er den raskeste fargen :-)
Location: Vestby

Re: Ripsaw's blogg.

Post by ripsaw »

Takk for den varme velkomsten alle sammen!
User avatar
ripsaw
Posts: 37
Joined: 16 Mar 2008 13:24
MC: Yamaha MT-01, 2007 modell. Sølvgrå, som er den raskeste fargen :-)
Location: Vestby

Re: Ripsaw's blogg.

Post by ripsaw »

frode wrote:1700ccm? Heftig.. forumets tyngste, mon tro?
Velkommen til forumet, ja :-)
Takker. Den er nok ganske tung ja, men det rare er at den ikke føles sånn når man kjører. Kan ikke si at jeg merker stor forskjell fra de tidligere 600 kubikkene jeg har hatt. Unntaket er når jeg kjører på vått underlag. Da merker man at man har noen ekstra kilo å håndtere, særlig under kraftig nedbremsing. Men igjen det kan være på grunn av orginal dekkene. Har ikke helt sansen for dem..
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: Ripsaw's blogg.

Post by superbaben »

Velkommen hit! Tøff sykkel du har!! :D
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Ripsaw's blogg.

Post by Jeanette »

Velkommen til forumet =)
User avatar
ripsaw
Posts: 37
Joined: 16 Mar 2008 13:24
MC: Yamaha MT-01, 2007 modell. Sølvgrå, som er den raskeste fargen :-)
Location: Vestby

Re: Ripsaw's blogg.

Post by ripsaw »

superbaben wrote:Velkommen hit! Tøff sykkel du har!! :D
Takk for det. Jøssenavn, det var en imponerende samling du hadde i "stallen" der. Du må vel være det man kaller en ekte entusiast?
User avatar
ripsaw
Posts: 37
Joined: 16 Mar 2008 13:24
MC: Yamaha MT-01, 2007 modell. Sølvgrå, som er den raskeste fargen :-)
Location: Vestby

Re: Ripsaw's blogg.

Post by ripsaw »

Kjørte hjem etter jobb på onsdag, i kaldt ufyselig regnvær. Endelg hjemme, parkerte jeg sykkelen i garasen, glad for å kunne komme inn i et varmt tørt hus.

Dagen etter var det igjen tid for å dra på jobb. Tåken lå ganske tett, og gradestokken viste 5 pluss. På med alt ustyr (man blir god og varm av sånt). Setter meg så på sykkelen, vrir om nøkkelen og trykker på start knappen. Eneste som skjer er en hyling fra start motoren... ååå nei! Batteriet er flatt. Jeg ser febrilsk på klokka. En halv time til neste tog går. Haster inn igjen og får av meg alt kjøreutsyret, rekker dette. Inn i garasjen og skur av polene på batteriet og får på ladere.

Så et maraton løp ned til togstasjonen, og hva møter meg der? Jo to tog som står stille og sperrer begge skinnegangene. Banner inni meg, og tenker hva er det nå da? Joda, står og venter, og venter. Ingen informasjon i høytalerene og ingenting skjer. Perongen fylles med fler og fler folk. Sukk, ingen bra start på dagen nei. Jeg blir så irritert på sånn at jeg kan sprekke. Til slutt bestemmer jeg meg for å tusle hjem og høre med kona om det er mulig å bruke bilen inn til jobb. På veien bort bestemmer jeg meg for å ta et hjemmekontor i dag. Dersom NSB har tørbbel, er det gjerne mer enn håløst å bile inn til byen, og jeg er allerede mer en sein nok som det er.
Vel neste dag går jeg igjen inn i garasjen optemist som jeg er (not). Tar av laderen og skrur på polene igjen. Like dødt. :evil:

Denne dagen ble det toging på meg. Ringte så til den lokale yamaha forhandleren, med de hadde selvsagt ikke batteri til meg på lager. Nok en telefon, denne ganen til FastBikes. Nope, ikke på lager, men den hyggelige svensken i andre enden ba meg vente i telefonen, så skulle han ringe til sin forhandler for å høre om de hadde inne på lager. Joda det hadde de. Han fortalte meg at da skulle han reise ned og hente det til meg med en gang, slik at de fikk ladet det før jeg kom og hentet det. Jeg må bare si, servicen på det verkstedet er bare suveren. Har brukt det et par ganger tidligere også, og de bare leverer alltid. Så nå maler sykkelen som bare før igjen :D

Jeg er neimen ikke sikker på hva som har skjedd med batteriet. Jeg mener, sykkelen ble kjøpt i fjor, lagret i garasjen i hele vinter og til og med vedlikeholds ladet en tre ganger i løpet av vinteren. Fungerte helt flott på onsdag for bare å dø på torsdag.. :-k
Gixxerman

Re: Ripsaw's blogg.

Post by Gixxerman »

Hyggelig han svensken. Har jobbet sammen med han :)
User avatar
ripsaw
Posts: 37
Joined: 16 Mar 2008 13:24
MC: Yamaha MT-01, 2007 modell. Sølvgrå, som er den raskeste fargen :-)
Location: Vestby

Re: Ripsaw's blogg.

Post by ripsaw »

Da er de elektrisk oppvarmede styreholkene montert. Har bare rukket å prøve de på vei hjem fra verkstedet der de ble montert. Fungerer flott så langt. Det eneste jeg merket meg var att gassholken var litt skranglete :-k Men nå rister jo MT'en sånn passelig også da..
User avatar
ripsaw
Posts: 37
Joined: 16 Mar 2008 13:24
MC: Yamaha MT-01, 2007 modell. Sølvgrå, som er den raskeste fargen :-)
Location: Vestby

Re: Ripsaw's blogg.

Post by ripsaw »

Hmm, alt var ikke så flott og fint som jeg trodde. Det viste seg at styreholkene var feil montert slik at når man slo de på med sykkelen gående så lyste det ene blinklyset. Vel de greide å fikse det på et blunk ved å endre jordledningen på holkene. =D>
Så hva så jeg når jeg parkerte sykkelen på jobb i dag tidlig? Jo, ytterste del av høyre styreholke manglet! Det hadde tydligvis løsnet under turen inn til byen og falt av. Verkstedet hevdet dog at de hadde skrudd den got til. Vet ikke hva utfallet her blir, men de skulle bestille en ny del til meg. Vel de kan jo bare prøve å få meg til å betale for den.. :evil:
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Ripsaw's blogg.

Post by FZ1Fazer »

Er litt seint ute her, men velkommen til forumet, og gratulerer med blogg.
Den sykkelen du har der er bare drita-rå =D> . 1670 kubikk, og rundt 150 nm merkes nok, vil jeg tro :lol:
Hørte lyden på den for noen måneder siden, og den sitter liksom i kroppen ennå. Helt rått :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Post Reply