Syke, syke folk (pris på lappen)

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
j0n
Posts: 21
Joined: 01 May 2005 21:51

Syke, syke folk (pris på lappen)

Post by j0n »

Driver med lettlappen nå...den kommer på over 20000... :shock:
Kjørelærern min er en av de som utvikla de nye reglene for opplæring til kl.A.

Jeg sa jeg hadde hørt rykter om at bil lappen kom på 30.000. Han sa det var godt mulig.
Men at det er kjærelæreren som bestemmer hva du kan elr ikke kan, og det ikke er
Er det bare jeg som syns dette er sykt å presse en 18 åring for :?:

Det er bedre å lære opp eleven til han kan kjøre bra of forsvarlig og la han/hun få erfaring etterhvert...

Noen enige?
:D Honda Varadero :D
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

enig der!
Jeg holder på med lappen nå...greier jeg oppkjøringa på det første forsøket(håper det) har jeg lagt ut cikka 10000.
User avatar
Lykkeliten
Posts: 159
Joined: 27 Apr 2005 12:55
Location: Kristiansand

Post by Lykkeliten »

Slik som prisutviklingen på lappen har utviklet seg, så får vi et klasseskille i Norge - de som har råd til å ta lappen (rike foreldre) og de som ikke har råd :evil:
Det er jo trist mtp at den norske stat stadig flagger at vi er et klasseløst samfunn - alle har de samme mulighetene/rettighetene.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Lykkeliten wrote:Slik som prisutviklingen på lappen har utviklet seg, så får vi et klasseskille i Norge - de som har råd til å ta lappen (rike foreldre) og de som ikke har råd :evil:
Det er jo trist mtp at den norske stat stadig flagger at vi er et klasseløst samfunn - alle har de samme mulighetene/rettighetene.
nå er dette en sak om prioriteringer da. Det er faktisk mulig å få seg en jobb og til tross for at dette kan høres litt vondt ut, jobbe for pengene :? Det er nettopp det jeg har gjort, jeg har vel tilsammen 7000 i gjeld til mine foreldre etter lett lappen/sykkelen, resten har jeg nedbetalt selv. Så det beviser jo at det er mulig å ta lappen uten rike foreldre, du må bare gjøre noe for det :wink:

puh, måtte bare få det ut, var ikke ment som noe tilbakeslag mot deg lykkeliten :)
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jobbe for det ja. For mange slappe folk som bare skal ha og ha og ha. Har selv vokst opp på en plass hvor dette er hverdagen for de fleste, men har vel aldri hatt det sånn selv. Her må det jobbes for sakene !
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Jeg fikk 10k av hele opplegget av foreldra, hvis jeg ikke begynte å røyke...

Har ikke gjort det, så fikk de 10k men de 60k resterende betaler jeg selv med jobb/konf/sparepenger...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

HVA er de nye reglene???
Jeg holder selv på med lappen, men har ikke betalt mer enn 5-6000.
Har kommet et stykke på kjøretimene, traffikalt grunnkurs...
Kan da umulig bli over 20 høvdinger :?
User avatar
Lykkeliten
Posts: 159
Joined: 27 Apr 2005 12:55
Location: Kristiansand

Post by Lykkeliten »

Jobbe :?: :wink: Klart det, jeg har jobba hver sommer fra jeg var 15 år og fram til jeg var mange og tyve. Helt klart en mulighet - og det er sunt mtp lære seg pengenes verdi. Men det er klart 30 - 40 tusen, det er jo en del penger alikevel, huff. Jaja gleder meg til de tre ungene mine skal ta lappen om 8, 10 og 13 år - lurer på hva prisene ligger på da :roll:
Post Reply