Finjustering av Kawasaki Kx-250
Finjustering av Kawasaki Kx-250
Har byttet stempel på sykkelen og kjørt ca 10 timer med den, men jeg synes ikke den yter maks. Har justert frem og tilbake på blandeskruen ca 1000 ganger, men den "murrer" fortsatt når den begynner å få litt turtall. kommer først skikkelig på turtallet når man girer... pluggen soter en del, så den byttes ganske ofte. kjører med 2% oljeblanding. noen som kan hjelpe meg?
vrom vrom
Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250
Er det en 2-takt eller 4-takt?
- mekkern
- Posts: 5143
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250
blandeskruen er kun for tomgang+litt...dette er det ikke på en kx..slipp ned dysenåla et hakk og se om det hjelper..
Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250
det er en 2t, 92mod. har prøvd å justere nåla både opp og ned. synes liksom det mangler litt fra midten av registeret og oppover. plages med at pluggen soter veldig fort. det er ikke så mye mer å justere på enn nåla og blandeskruen... er det noen standardinnstillinger man kan gå ut fra?
vrom vrom
- mekkern
- Posts: 5143
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250
da må du prøve med å bytte hoveddyse da.....får du kjørt den så den går seg rein da?ikke noe boblekjøring....
Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250
har blåst gjennom forgasseren med trykkluft for å få bort evt skitt. har gått over alt av pakninger og skiftet de fleste, så det skal ikke være falskluft noen steder. men jeg lurer på om blandeskruen skal nesten helt inne? har begynt med å skru den helt inn, og skru en kvart omdr ut for hver gang, men får den altså ikke til å gå helt rent. kan sotingen ha noe med 2t-oljen å gjøre? kan man bruke hvilken type 2t-olje som helst på en crosser? lurer på om man kun må bruke spesialolje pga det høye turtallet
vrom vrom
- mekkern
- Posts: 5143
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Finjustering av Kawasaki Kx-250
du får den nok ikke til å gå rent på lavt/tomgang....ca 1.5 runde fra bunn...kan jo sjekke luftfilter om det er rent.. eventuellt rense eksosanlegget...kammerdel og demper..bruk en syntetisk olje..fks castrol tts