http://www.bt.no/lokalt/sf/article373396
Luringene!
Kutta bremseslange på motorsykkel
Hadde noen gjort det på min hadde jeg kuttet av vitale deler på dem...Kriz wrote:For noen tosker... husk og kjekk bremsene før det kjører
Det er jo faktisk livsfarlig... Cruiser pent opp i 80 før du kjenner at forbremsen er borte
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Idet ei ku bestemmer seg for å se litt på framlykta di... Greit å ha en uavhengig trommelbrems bak da så du få dempa farta litt før du treffer biffen...TDK wrote:Hadde noen gjort det på min hadde jeg kuttet av vitale deler på dem...Kriz wrote:For noen tosker... husk og kjekk bremsene før det kjører
Det er jo faktisk livsfarlig... Cruiser pent opp i 80 før du kjenner at forbremsen er borte
Sykt, men nå skal faktisk ikke dette være et problem. Fordi ALLE som kjører slik skal lære denne standard testen du skal ta (sparke i dekka for å se at de sitter fast, ta en bremsetest osv..)
Virker som det er noen VELDIG missfornøyde kunder som skulle ta hevn, kan lett gå ut over mer enn den de skulle hevne seg på... idioter!
Virker som det er noen VELDIG missfornøyde kunder som skulle ta hevn, kan lett gå ut over mer enn den de skulle hevne seg på... idioter!
Rust er effektivt på bremserør over tid.ChristR wrote:Skjønte ikke hva det stod i artikkelen...
Hahahahahaha!!! Åssen kan man eller kutte en bremseslange??Det er konstatert at bremseslangen er kutta med ein gjenstand.
Ellers kan slangen ha havnet i klem og blitt kuttet. Dette er vanligvis ikke noe problem på originale sykler, men på hjemmebygg ligger ofte ting til rette for slike tabber.
Har selv bygget om fra trommel til skive, det er mange muligheter for å gjøre feil hvis man ikke tenker seg om når man trekker slangen.
Ellers er det jo helt talentløst å kutte slangen, dette finner jo folk ut før det går galt. Skikkelige sadister filer av bremsehendelen slik at den brekker ved nødbrems