Tatt av purken

Prat om moped & scooter.
skim
Posts: 71
Joined: 19 Apr 2007 18:16
Location: Gran, Hadeland
Contact:

Tatt av purken

Post by skim »

Da ble jeg tatt da.

Straffen; 4200,- i bot, 6 mndr utsettelse, avskiltning på stedet og de vraker eff.anlegget mitt.

Grunnen; Ikke lappen, ikke vognkort, ikke forsikring, ikke årsavgift, trim + masse feil på sykkelen ellers.

Kjørte i hele fjor og i 2 mndr uhemmet i år uten lappen + det over. I dag kom den dagen da jeg ble tatt.
Ble kjørt opp på rampa og sykkelen ble avskiltet. Måtte ringe en sur mamma som kom å plukket meg opp.
En rimelig kjedelig dag egentlig.

Noen andre her med erfaringer de vil dele også? Noen som faktisk har sluppet unna med bare en advarsel her? ;p
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Tatt av purken

Post by EvenDeven »

Jeg kan igrunn ikke si jeg synes synd på deg :P

Du burde hvertfall hatt vognkort, års.avg betalt og forsikring da :lol:
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
skim
Posts: 71
Joined: 19 Apr 2007 18:16
Location: Gran, Hadeland
Contact:

Re: Tatt av purken

Post by skim »

vet det, men forrige eier har ikke levert vognkortet sitt enda så jeg har ikke fått utdelt noe nytt. dermed hadde jeg ikke tålmodighet til å vente :p
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Tatt av purken

Post by EvenDeven »

Jaja, bare å smøre seg med tålmodighet nå da :P..
Du må vel belage deg på å gå, eller sykle om du vil den nermeste tiden stakkar :lol:
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Memo
Posts: 357
Joined: 26 Mar 2007 12:49
MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition"
Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo

Re: Tatt av purken

Post by Memo »

ojoj....den var litt sur, ja :-k
kjørte en del uten lappen ifjor jeg også, men hadde ihvertfall vognkort, forsikring og en moped uten feil :lol: ....ble ikke tatt da...
Image
Image
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Tatt av purken

Post by Ulvinnen »

skim wrote:Da ble jeg tatt da.

Straffen; 4200,- i bot, 6 mndr utsettelse, avskiltning på stedet og de vraker eff.anlegget mitt.

Grunnen; Ikke lappen, ikke vognkort, ikke forsikring, ikke årsavgift, trim + masse feil på sykkelen ellers.

Kjørte i hele fjor og i 2 mndr uhemmet i år uten lappen + det over. I dag kom den dagen da jeg ble tatt.
Ble kjørt opp på rampa og sykkelen ble avskiltet. Måtte ringe en sur mamma som kom å plukket meg opp.
En rimelig kjedelig dag egentlig.

Noen andre her med erfaringer de vil dele også? Noen som faktisk har sluppet unna med bare en advarsel her? ;p
Da var det virkelig på tide at du ble tatt! Jeg kjenner at jeg blir sint her! Det er en grunn til at man skal ha førerkort, forsikring og sykkelen i orden. Vognkort og årsavgift er bagateller. Men hva om du skader noen, og så har du ikke forsikring? En ting er at du må punge ut, men der det ikke er penger å hente, er det nytteløst. Så hva med offeret som da ikke ville få noen erstatning?

Nei, moren din burde gjort langt mer enn å bli sur, hun skulle hindret deg i å kjøre! Ikke vet jeg hvor gammel du er, men du fortjener husarrest!
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Tatt av purken

Post by Jarle »

Hehe... er temmelig hissige om dagen, så skjønner ikke at du gadd kjøre ulovlig på veien nu...
Men du visste jo risken og var villig til å ta den ;-)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Re: Tatt av purken

Post by Olav'en »

Synd og igrunn dårlig gjort av foreldrene dine at dei ikkje har anmeldt deg for lenge siden! :evil:
blarsen
Posts: 25
Joined: 04 Jun 2007 12:53
MC: Nå:
'07 CBF1000
'91 TDM850
'00 F650GS
Før:
'91 FZ750

Re: Tatt av purken

Post by blarsen »

skim wrote:Grunnen; Ikke lappen, ikke vognkort, ikke forsikring, ikke årsavgift, trim + masse feil på sykkelen ellers.

Kjørte i hele fjor og i 2 mndr uhemmet i år uten lappen + det over.
Vaser man rundt så lenge uten å slå på hjernen så burde man egentlig fått den inndratt.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: Tatt av purken

Post by Mantis »

skim wrote:Noen andre her med erfaringer de vil dele også? Noen som faktisk har sluppet unna med bare en advarsel her? ;p
Tror du virkelig noen slipper unna med en advarsel når en kjører uten lappen, vognkort, ikke har forsikring, har trimmet mopeden og det er en del feil på den? :lol:

Synnes slett ikke synd i deg nei, når du selv er så dum og kjører uten lappen og vognkort fortjener du det vel. Trimmen kan være det samme, skal jeg ikke utale meg så mye om. Men å kjøre rundt i over 1år uten lappen og forsikring er idioti på det høyeste!

Du skal egentlig være litt glad for at du ble tatt, tør ikke tenke på hvilken kosekvenser det ville hatt om du hadde skadet noe alvorlig med sykkelen. Ville sikkert fått skikkelig alvorlige kosekvenser om du kun hadde skadet deg selv også, det handler om å tenke litt lenger en nesetuppen sin.
Synd å måtte si det, men du innrømmer det nok inners inne du også ;-)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
skim
Posts: 71
Joined: 19 Apr 2007 18:16
Location: Gran, Hadeland
Contact:

Re: Tatt av purken

Post by skim »

Mantis wrote:
skim wrote:Noen andre her med erfaringer de vil dele også? Noen som faktisk har sluppet unna med bare en advarsel her? ;p
Tror du virkelig noen slipper unna med en advarsel når en kjører uten lappen, vognkort, ikke har forsikring, har trimmet mopeden og det er en del feil på den? :lol:

Synnes slett ikke synd i deg nei, når du selv er så dum og kjører uten lappen og vognkort fortjener du det vel. Trimmen kan være det samme, skal jeg ikke utale meg så mye om. Men å kjøre rundt i over 1år uten lappen og forsikring er idioti på det høyeste!

Du skal egentlig være litt glad for at du ble tatt, tør ikke tenke på hvilken kosekvenser det ville hatt om du hadde skadet noe alvorlig med sykkelen. Ville sikkert fått skikkelig alvorlige kosekvenser om du kun hadde skadet deg selv også, det handler om å tenke litt lenger en nesetuppen sin.
Synd å måtte si det, men du innrømmer det nok inners inne du også ;-)
Ja, jeg vet jeg har vært dum. Har hele tiden visst at jeg kom til å bli tatt også, det har det aldri vært noe tvil om. Selv synes jeg det er rart jeg ikke er blitt tatt før imo jeg har kjørt forbi kontroller osv før. Skriver heller ikke her for å prøve å få noe sympati hos dere ;-D Skriver rett og slett for å fortelle min historie og hva som har skjedd, hvor dum jeg har vært og hva som skjer. Mer enn det er det ikke :-) Synes også det er litt morsomt å lese alt dere mener, hvor engasjert folk blir og hva de faktisk mener.
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Tatt av purken

Post by EvenDeven »

Jeg har selv kjørt uten lappen, men fy faen, jeg har faen meg vært pissredd hver jevla gang også ja. :lol:

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøre noe mere før lappen er i boks nå, er så tåpelig å bli tatt når det er en halv måned til jeg får kjørt opp. :lol:
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Tatt av purken

Post by Chris »

Vel og fortjent, du har jo ikke den nødvendige opplæringa til å kjøre i trafikken. =D>
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
skim
Posts: 71
Joined: 19 Apr 2007 18:16
Location: Gran, Hadeland
Contact:

Re: Tatt av purken

Post by skim »

Chris wrote:Vel og fortjent, du har jo ikke den nødvendige opplæringa til å kjøre i trafikken. =D>
mangler bare teoriprøva. men nei, har ikke det :)
MatsBS
Posts: 365
Joined: 06 Jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Location: Mosjøen

Re: Tatt av purken

Post by MatsBS »

Smart fyr du! :lol:
Image

Image
Post Reply