Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Prat om tung MC.
mcrora
Posts: 9
Joined: 02 Feb 2009 13:14

Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by mcrora »

Hei!

Har noen der ute en kjøreskole eller kjørelærer å anbefale i Oslo?
Har snakket med endel skoler og vært på tgk og obl 3t mc-teori på 2 forskjellige skoler i oslo og har fått litt dårlig inntrykk. Virker som det er endel snuskete greier selv om de er godkjente. Jeg er opptatt av å få en grundig og god opplæring for egen og ikke minst andres sikkerhet :D så prisen er ikke så veldig viktig..

Har ikke moped eller billappen så vet kanskje ikke hva jeg skal se etter heller. setter veldig stor pris på svar! fins ingenting på nett om tidligere erfaringer så vidt jeg kan se..

nå må sola komme frem snart! vil lære å kjøre!

\:D/
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by Baron von Waffel »

Jeg brukte Lundes og var veldig fornøyd. Mulig de heter Tempo nå. Jeg kjørte med Petter men Tormod er også meget dyktig. Junior bruker Bjørn hos Svein Svendsen og trives med det. Begge disse skolene har kjøregård på Valle Hovin. De kan anbefales. Tror de har lav strykprosent. Så om du opplever at det blir en del timer i første omgang er det sannsynlig at det ikke blir noen annen omgang.

Søk litt på forumet så finner du flere tråder om dette.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
mcrora
Posts: 9
Joined: 02 Feb 2009 13:14

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by mcrora »

Hei Baron!

takk for svar! Jeg har faktisk tempo (tidl lunde) øverst på lista foreløpig så det var betyggende å høre!
de starter opp 1.april så da skal jeg stå klar :D
valle hovin er litt sprengt men er i allefall bare konserter som stopper de, hører at det er litt verre ute på fornebu!
Tobben
Posts: 10
Joined: 13 Jul 2008 18:08
Location: Oslo

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by Tobben »

Jeg kan også gå god for Tempo(lunde) trafikkskole. Fins billigere, men ikke bedre. Jeg kjørte i stor grad med Petter, men Tormod er som sagt også veldig dyktig. To store personligheter på hver sin måte
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by supermons »

Jeg kjørte med Tormod, bare for å bekrefte at han er en bra kar.

Søk litt på forumet så finner du mange tråder om kjøreskoler i Oslo, med tips om enda flere bra kjøreskoler.
mcrora
Posts: 9
Joined: 02 Feb 2009 13:14

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by mcrora »

så digg å høre fra flere at de er bra valg!

går nok for tempo da! :) sunt tegn at det er 2 lærere også.. håper de er flinke med jenterr helt uten peil og kjøreerfaring også :lol:
prøvde å søke litt etter kjøreskole i går,men fant ikke noe særlig, må sette av litt mer tid her inne! :)

gleder meg til å sette i gang! synd at det er nesten 2,mnd til det setter i gang *rive seg i håret*

samboeren min og jeg har tenkt å kjøpe en moped med gir å øve på så jeg får inn litt basics! virker lurt!
748
Posts: 12
Joined: 08 Sep 2008 15:40

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by 748 »

Tobben wrote:Jeg kan også gå god for Tempo(lunde) trafikkskole. Fins billigere, men ikke bedre. Jeg kjørte i stor grad med Petter, men Tormod er som sagt også veldig dyktig. To store personligheter på hver sin måte
Joda det finnes bedre og billigere...

Jeg kjørte med Tempo, men valgte å bytte kjøreskole underveis. Byttet førte til at jeg lærte mer på èn kjøretime og sikkerhetskurs på vei enn jeg gjorde på alle timene hos Tempo. Dette var også alt jeg trengte på den andre kjøreskolen. Tilbakemelding fra sensor til kjørelærer var at min oppkjøring var en av de tryggeste turene han hadde vært med på. Ingen anmerkninger. Ifølge Tempo var jeg på nivå "ganske elendig" og hadde langt igjen uka før. Jeg var ikke den eneste som valgte å bytte kjøreskole.

Men det funker for mange, jeg gadd bare ikke å innfinne meg med pjatt og fokus på helt unødvendige detaljer. Noen vil si de har veldig høye krav til sine elever, mens andre vil si at slikt blir det penger av... noe som står i stil med deres kommentarer om at "det har ikke noe å si hvor mye lappen koster".

Det viktigste var at jeg fikk et bedre grunnlag for å bli en bedre sjåfør ved bytte av skole...

Lykke til med lappen btw :D
paamoen
Posts: 17
Joined: 09 Feb 2008 13:19
MC: xvs 1100 custom

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by paamoen »

Hallo.
Vet ikke hvor i Oslo du bor,men Tore hos Kolbotn Trafikkskole er iallefall å anbefale.
Han har holdt på endel år nå,stødig kar som vet hva han driver med.Men som sagt ,muligens på feil kant av byen for deg?
Erlend
Posts: 77
Joined: 21 Mar 2009 20:57

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by Erlend »

Mcrora; du har hverken moped-eller villappen, hvor mange tusen ser du for deg at mclappen kommer på eller hva har kjøreskolene forspeilet deg pris totalt? Dette kan bli svindyrt.

Som du sier så er det en kjempefordel å ha kjørt girmoped i forkant, det var gull for meg da jeg tok mc-lappen. Også billappen gir verdifull erfaring.
User avatar
KristianW
Posts: 82
Joined: 06 Aug 2008 12:55
MC: Honda VFR 800 2012
Suzuki GSR 600A K7 (SOLGT)
Location: Oslo

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by KristianW »

paamoen wrote:Hallo.
Vet ikke hvor i Oslo du bor,men Tore hos Kolbotn Trafikkskole er iallefall å anbefale.
Han har holdt på endel år nå,stødig kar som vet hva han driver med.Men som sagt ,muligens på feil kant av byen for deg?
Dette kan jeg skrive under på. Muligens ikke den billigste i området med garantert en av de bedre. Kolbotn var på HELT feil kant av byen for meg, men Tore ble varmt anbefalt av kjentfolk - så jeg gikk for den.
--
Kristian
User avatar
Bomber
Posts: 103
Joined: 03 Apr 2009 21:28
MC: 08 Cbr 600RR
X: 04 Cbr 1000RR,

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by Bomber »

748 wrote:
Tobben wrote:Jeg kan også gå god for Tempo(lunde) trafikkskole. Fins billigere, men ikke bedre. Jeg kjørte i stor grad med Petter, men Tormod er som sagt også veldig dyktig. To store personligheter på hver sin måte
Joda det finnes bedre og billigere...

Jeg kjørte med Tempo, men valgte å bytte kjøreskole underveis. Byttet førte til at jeg lærte mer på èn kjøretime og sikkerhetskurs på vei enn jeg gjorde på alle timene hos Tempo. Dette var også alt jeg trengte på den andre kjøreskolen. Tilbakemelding fra sensor til kjørelærer var at min oppkjøring var en av de tryggeste turene han hadde vært med på. Ingen anmerkninger. Ifølge Tempo var jeg på nivå "ganske elendig" og hadde langt igjen uka før. Jeg var ikke den eneste som valgte å bytte kjøreskole.

Men det funker for mange, jeg gadd bare ikke å innfinne meg med pjatt og fokus på helt unødvendige detaljer. Noen vil si de har veldig høye krav til sine elever, mens andre vil si at slikt blir det penger av... noe som står i stil med deres kommentarer om at "det har ikke noe å si hvor mye lappen koster".

Det viktigste var at jeg fikk et bedre grunnlag for å bli en bedre sjåfør ved bytte av skole...




Lykke til med lappen btw :D
Da lærte du tydeligvis en del av Tormod og Petter da.. :P
UP kaller meg en dårlig sjåfør og en mann med dårlige holdninger.
cbrfreak
Posts: 2
Joined: 13 Sep 2009 15:00
MC: Honda CBR 125 R 08-modell

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by cbrfreak »

Tore på Kolbotn er den verste du kan gå til. Gjerrigknark.. En kjøretime hos han varer ikke i 45 minutter, men 25 minutter... han skal bruke så jævlig lang tid på kontoret sitt, og den tia går utover kjøretimene.. Jeg hater han av hele mitt hjerte... Måtte ut med 40.000 kr for lappen pga han drittsekken. ALDRI TA KOLBOTN. TA HELLER GREVERUD SOM LIGGER LITT UNNA.
the rock
Posts: 36
Joined: 17 Jul 2008 09:41
MC: zamir begum, søker "rape" "forced" å diverse andre ting på internette. har prøvd å kjøpe en kåne fra iraq. å jobber i avast sekuritas i oslo. adresse: granebakken 96
Location: oslo

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by the rock »

cbrfreak wrote:Tore på Kolbotn er den verste du kan gå til. Gjerrigknark.. En kjøretime hos han varer ikke i 45 minutter, men 25 minutter... han skal bruke så jævlig lang tid på kontoret sitt, og den tia går utover kjøretimene.. Jeg hater han av hele mitt hjerte... Måtte ut med 40.000 kr for lappen pga han drittsekken. ALDRI TA KOLBOTN. TA HELLER GREVERUD SOM LIGGER LITT UNNA.

anbefaler Tempo. tok lappen der og kjørte med Petter. Skikkelig hyggelig fyr og hjelpsom. jeg følte meg ikke klar til oppkjøring og ville ta flere timer men han sa nei til flere timer og ba meg kjøre opp. Jeg hadde 2 sensorer på førerprøven. en som satt bak på og en som kjørte etter og greide prøven med glans. fikk skryt av sensorene for kjøringen min. Lappen kostet med 15-20000. Anbefaler Petter på skolen.
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by ^nitro »

Har samme erfaring med Tempo, men jeg kjørte med Tormod. Har ikke noe vondt å si om hverken han eller Petter. Jeg brukte vel rundt 20.000 på lappen, og det tok litt over en måned. Før jeg starta hadde jeg aldri kjørt 2hjuling med gir, så jeg må si meg veldig fornøyd med opplæringa. Fikk skryt av sensor for å være veldig trafikksikker, så noe rett må de ha gjort :-)
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Painkiller
Posts: 3
Joined: 20 Aug 2009 22:37

Re: Anbefalt kjøreskole/lærer i Oslo?!

Post by Painkiller »

748 wrote:
Tobben wrote:Jeg kan også gå god for Tempo(lunde) trafikkskole. Fins billigere, men ikke bedre. Jeg kjørte i stor grad med Petter, men Tormod er som sagt også veldig dyktig. To store personligheter på hver sin måte
Joda det finnes bedre og billigere...

Jeg kjørte med Tempo, men valgte å bytte kjøreskole underveis. Byttet førte til at jeg lærte mer på èn kjøretime og sikkerhetskurs på vei enn jeg gjorde på alle timene hos Tempo. Dette var også alt jeg trengte på den andre kjøreskolen. Tilbakemelding fra sensor til kjørelærer var at min oppkjøring var en av de tryggeste turene han hadde vært med på. Ingen anmerkninger. Ifølge Tempo var jeg på nivå "ganske elendig" og hadde langt igjen uka før. Jeg var ikke den eneste som valgte å bytte kjøreskole.

Men det funker for mange, jeg gadd bare ikke å innfinne meg med pjatt og fokus på helt unødvendige detaljer. Noen vil si de har veldig høye krav til sine elever, mens andre vil si at slikt blir det penger av... noe som står i stil med deres kommentarer om at "det har ikke noe å si hvor mye lappen koster".

Det viktigste var at jeg fikk et bedre grunnlag for å bli en bedre sjåfør ved bytte av skole...

Lykke til med lappen btw :D

Hvilken skole skiftet du til da? Har tenkt til å ta lappen til våren.
Post Reply