Trondheims tur til sommeren, litt spørsmål etc.
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Brukte ca 4 timer til Molde med Panther'n i fjor høst. Inklusive ferja fra Halsa.
E39 er fin å kjøre for to-hjulinger, lite trafikk, kanskje bortsett fra fredags- og søndagskveldene?
Gamleveien fra Orkanger er også en fin vei for to-hjulinger.
I rundkjøringa på Klett (Hvor E39 møter E6) tar du til venstre, (ligger en Statoistasjon i den retninga) og videre første til høyre mot Heimdal. Kommer du E6 fra Melhus, kjører du rett fram i denne rundkjøringa. Da slipper du unna motorveistumpen inn til byen. På Heimdal kjører du bare rett gjennom og følger Osloveien inn til byen.
Tror ikke jeg ville kjørt så langt med en stor sekk på ryggen, en mindre sekk, sånn ca skolesekkstørrelse går fint. Både fordi en stor sekk lett blir fyllt opp og blir tung, og fordi den vil virke som ekstra vindfang.
Selv har jeg noen ganger kjørt med bagger beregna for å legge over bæreren på tråsykkler, også på turer på 50+ mil. Legger dem da over salen bak slik at jeg delvis sitter på bærestykket.
Har også god erfaring med en militær pakksekk som jeg har stroppa fast med reimer fra Biltema. Type skireimer.
Foretrekker sånne reimer for de kan etterstrammes enkelt. Tau blir verre å stramme etter og er generellt mer prakk.
Nå er jo Panther'n en større sykkel og har bedre fester for bagasje av denne typen enn hva du beskriver at du har på lettknallerten din, Mathiazz.
Bl.a har jeg laga til litt smijernskunst på sidene for å hindre softbaggene å slå inn i hjulet.
Mange ganger er softbaggene veldig kjekke. Slenger dem over salen og tar løs. Trenger ikke tenke på dem i det hele tatt, før jeg trenger det som er oppi.
E39 er fin å kjøre for to-hjulinger, lite trafikk, kanskje bortsett fra fredags- og søndagskveldene?
Gamleveien fra Orkanger er også en fin vei for to-hjulinger.
I rundkjøringa på Klett (Hvor E39 møter E6) tar du til venstre, (ligger en Statoistasjon i den retninga) og videre første til høyre mot Heimdal. Kommer du E6 fra Melhus, kjører du rett fram i denne rundkjøringa. Da slipper du unna motorveistumpen inn til byen. På Heimdal kjører du bare rett gjennom og følger Osloveien inn til byen.
Tror ikke jeg ville kjørt så langt med en stor sekk på ryggen, en mindre sekk, sånn ca skolesekkstørrelse går fint. Både fordi en stor sekk lett blir fyllt opp og blir tung, og fordi den vil virke som ekstra vindfang.
Selv har jeg noen ganger kjørt med bagger beregna for å legge over bæreren på tråsykkler, også på turer på 50+ mil. Legger dem da over salen bak slik at jeg delvis sitter på bærestykket.
Har også god erfaring med en militær pakksekk som jeg har stroppa fast med reimer fra Biltema. Type skireimer.
Foretrekker sånne reimer for de kan etterstrammes enkelt. Tau blir verre å stramme etter og er generellt mer prakk.
Nå er jo Panther'n en større sykkel og har bedre fester for bagasje av denne typen enn hva du beskriver at du har på lettknallerten din, Mathiazz.
Bl.a har jeg laga til litt smijernskunst på sidene for å hindre softbaggene å slå inn i hjulet.
Mange ganger er softbaggene veldig kjekke. Slenger dem over salen og tar løs. Trenger ikke tenke på dem i det hele tatt, før jeg trenger det som er oppi.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Vet ikke helt om du har hørt om trim jeg? For å si det sånn så finnes der ikke høyere fartsgrenser i Norge der hvor sykkelen min ikke holder fint følge Eneste er vel at jeg ikke vi ligge så alt for lenge å presse den i si 90 sonen i 110km/t (+?), kan fort gå varm da. Kjører jeg rolig og normalt med trafikken skulle det vel ikke oppstå noe større problemer, kansje litt bensintom her og der menDominator wrote:Iflg. gulesider.no er det 42 mil fra Ålesund til Trondheim. Med 45 km/t nærmer du deg stygt 10 timer. Pluss pauser. Her snakker vi overnatting...
Takk for et veldig fint og langt innlegg Ragnhild, fint at noen har troen på meg
Men den en ting er i alle fall sikkert! Den skal på en grundig service før jeg drar av gårde
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
http://kart.gulesider.no/kart/map.c?sta ... 0000009477
Her er vel den ruten som vil bli kjørt oppover
Er jo ikke sååå langt, kjører fort så langt på en måned rundt om i nærområdet uten store problemer underveis
Men klart det blir jo noe annet når sykkelen skal dure og gå, den får kvile seg litt på fergene og alle pølsestoppene da
Ingen i nærområdet med moped eller lett-MC som har lyst å henge seg på da?
Her er vel den ruten som vil bli kjørt oppover
Er jo ikke sååå langt, kjører fort så langt på en måned rundt om i nærområdet uten store problemer underveis
Men klart det blir jo noe annet når sykkelen skal dure og gå, den får kvile seg litt på fergene og alle pølsestoppene da
Ingen i nærområdet med moped eller lett-MC som har lyst å henge seg på da?
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
-
- Posts: 21
- Joined: 19 Nov 2006 23:57
- MC: Suzuki FZ, 1995 mod.
Kawasaki Eliminator EN 125, 2000 Mod (For tida parkert pga oljetrøbbel) - Location: Bergen
Hei!
Joda ej ska oppover der i juni ej me....skal på Ozzy-konserten den 8.juni, kansje litt tiligare enn du hadde tenkt? skulen ekje ferdi då heller, ej ska jo ta fri den dagen (En Fredag)......skulle gjerne kjørt i lag, vis de passa:P
Four wheels move the body, Two wheels move the soul...
Ville holdt meg til E39, men nå er det jo ikke jeg som skal kjøremathiazz wrote:http://kart.gulesider.no/kart/map.c?sta ... 0000009477
Her er vel den ruten som vil bli kjørt oppover
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400