Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
YamahaYZF600R
Posts: 44 Joined: 17 Aug 2006 10:24
Post
by YamahaYZF600R » 24 Mar 2007 23:11
Hvor mange km kan man kjøre før man må bytte olje og oljefilter på nytt?
Gixxerman
Post
by Gixxerman » 24 Mar 2007 23:52
6000km er anbefalt, men 10000 er ingen krise...
RH racing
Posts: 4947 Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen
Post
by RH racing » 24 Mar 2007 23:52
kommer ann på.. men 15000 er "vanlig" olje interval...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Misha
Posts: 60 Joined: 17 Mar 2006 19:41
Location: Regnværsbyen
Post
by Misha » 25 Mar 2007 00:08
6000 på Yamaha'en min...
-99 Yamaha xj600 Diversion
-78 Moto Morini
RH racing
Posts: 4947 Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen
Post
by RH racing » 25 Mar 2007 00:10
men er dette service intrevaller eller Olje intervaller da? Se på Olje "dunken" står der hva produsenten anbefaller..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman
Post
by Gixxerman » 25 Mar 2007 00:17
RH racing wrote: kommer ann på.. men 15000 er "vanlig" olje interval...
Nuvel... 6000km er vanlig. 15000 er for langt.
hondaboy
Posts: 53 Joined: 30 Oct 2006 22:07
Location: midt på rv 22 ett sted, rakkestad
Post
by hondaboy » 25 Mar 2007 04:53
før hver sesong med filter og hver 5000 km etter det, det er da fort gjort for en ``handy man``
1983 honda vt 750. 1975 kreidler 50 rs. 1977 vespa 50 special. 1994 peugeot 306 1,9 tdi. 2000 suzuki grand vitara 2,0 tdi. 1986 13 fot lohi sport m/50 hk mercury.
adoniz
Posts: 881 Joined: 20 May 2005 20:53
Post
by adoniz » 25 Mar 2007 05:27
Uansett hva oljeprodusent og mcfabrikant sier...: så ofte som du kan.. jo oftere jo bedre.. punktum!!
Muffinman
Posts: 249 Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:
Post
by Muffinman » 25 Mar 2007 08:09
Firebladen har intervall på 12.000, såvidt jeg husker det samme som en CBR1000f jeg hadde for noen år siden. Uansett har jeg konsekvent skiftet på 5-6000. Spesielt når man har en pidd som har gått såpass langt som min (70.000) innser man at olje er veldig billig.
gunder
Posts: 45 Joined: 13 Jul 2005 10:42
Location: ØRNES
Post
by gunder » 29 Mar 2007 22:46
Det har vell noe med om man bruker syntetisk, eller mineralolje.De motorer som går på mineralolje skal vell skiftes dobbelt så ofte på.
SAG
RH racing
Posts: 4947 Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen
Post
by RH racing » 29 Mar 2007 22:52
greit nok at folk skifter ofte..gjør dette selv.. men han spurte om intrevall..gjorde han ikke? og det er neppe 5-6000km...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Desmo-Dude
Posts: 916 Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005 x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Post
by Desmo-Dude » 29 Mar 2007 22:52
Jeg skifter olje hver 5000km,og olje+filter hver 10 000km.Jo flinkere du er til å bytte olje,desto lenger blir levetiden på motoren din.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
adoniz
Posts: 881 Joined: 20 May 2005 20:53
Post
by adoniz » 30 Mar 2007 21:06
Jeg ville byttet hver 6-7k eller hver sesong..
weedar
Posts: 7 Joined: 05 Apr 2007 16:24
Post
by weedar » 05 Apr 2007 20:20
Jeg ,og oss andre her i miljøet skifter hver sesong. da er man på den sikre siden, siden sykkelen og står mye i ro i løpet av året.
jata
Posts: 171 Joined: 12 Feb 2006 11:59
Location: mosjøen
Post
by jata » 05 Apr 2007 20:36
å bytte olje uten å bytte filter er bortkastede penger.
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod