Da klarte ikke
ojda å holde seg i skinnet lenger, å det ble en 12'mils tur på Aprilia'n i dag
En tur ut på Nesodden, med kaffestopp hos Geir og junior som tilfeldigvis var hjemme
Måtte jo vise fram stoltheten til 'noen'
Det ble en tur med delte opplevelser
Først av alt: På tross av en pålagt turtallsbegrensning ved innkjøring på rundt 6000 o/m (de hadde lagt varsellyset der, å jeg har ikke bladd i manualen enda).
Var det faktisk veldig givende å vri på gassrulla
Den føltes både kvikk, lett og smidig og jeg gleder meg til jeg uten dårlig samvittighet kan jage den i 8-9000 o/m (Hallo! Er det
ojda som skriver dette)
På toppen av dette ble jeg trigget av en deilig låt fra luftinntak og potte
Det var med ett stort smil om munnen jeg red 'mot solnedgangen' nesten
, helt til det plutselig rumlet litt i exosen, å så var den død
Nok av strøm, starter slo inn, etpar anntydninger til tenning. Men så var det slutt
Faa..........!
Titter over displayet, temp normal, starter drar uanstrengt rundt, men ikke ett annslag.
En 'bar av tot fire' igjen på drivstoffmeter, dette ser ikke bra ut.
Der står jeg midt på gamle mossevei v Vinterbro, så jeg triller sykkelen over til gangveien på andre siden av veien fast bestemt på å få den fram til bensinstasjonen en halv kilometer tilbake
Det er nå jeg oppdager hvor hendig 180 kg er å bakste med, i forhåld til en 250 kg's GS
Dæven! Jeg var ikke svett engang da jeg kom fram
Jeg tenkte jeg skulle prøve å tillføre noen liter med bensin (kunne jo ikke skade)
, å der du! Startet og malte som en katt
Det viser seg at drivstoffmeteret viser en barre uansett om tanken var tom eller full
Mest sansynlig ett softvareproblem!
Fant en som hadde identisk problem på fb.
Vi får ta det på 1. Gangsservice, å heller passe på å ha nokk bensin på tanken i mellomtiden
Bilder fra dagen: Neeeida
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.