(Mark my words) ojda sine, altså
ojda`s kosekrok
- intruder
- Posts: 4338
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: ojda`s kosekrok
Slenger meg på Gautes gratulassjon jeg Arne......kos deg masse !!ArcticTiger wrote: ↑24 Apr 2022 22:55 Grraattttlere med Små-Håndan Ojda! Fikk du drattn på Julet Det ser jeg Gutta nede på Bennsern her i Ænnebu holler på med!
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9177
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ojda`s kosekrok
Da skal jeg for første gang prøve meg på multiquoting med påfølgende kommentar. Lykke til
Setet er gjort klart til stifting, så det blir med på turen
Tenker vi skal få på demperne å jeg
Den uka kan ikke gå fort nok
Jeg er også kjempefornøyd med at jeg kan la Helene GS være hjemme mens Doffen får harve grusveiene
Takk-takk.
Jeg har allerede en sterk misstanke om at jeg vil finne den veldig formålstjenlig
Vakker ja, jeg hadde jo tilogmed greid håret
Setet er gjort klart til stifting, så det blir med på turen
Tenker vi skal få på demperne å jeg
Takk for det Jarle.
Den uka kan ikke gå fort nok
Takk for det, og takk for at du stikker i forveien å samler opp fartsbøtene
Takkfordet
Jeg er også kjempefornøyd med at jeg kan la Helene GS være hjemme mens Doffen får harve grusveiene
Spiritofwinter wrote: ↑25 Apr 2022 17:51 Gratulerer med ny morosykkel Ojda.
Etter å ha hørt på Snikkeren noen turer med lignende kjøretøy så er jeg spent på å høre hvordan du føler det etter en stund.
Takk-takk.
Jeg har allerede en sterk misstanke om at jeg vil finne den veldig formålstjenlig
Takk for det, jeg gleder meg veldig til å få prøvet den litt mer på ugjevnt terrengRoargutten wrote: ↑25 Apr 2022 06:59 Gratulerer med ny sykkel på tunet, fikk prøve en slik selv i fjor høst. Veldig morosom sak på grus og smale stier.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9177
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ojda`s kosekrok
I dag har man trekt om den 'gamle Setestammen med nytt skumm og trekk fra Seatconsept.
Må si meg meget fornøyd med det utseendemessig
Har ikke fått prøvekjørt enda
Må si meg meget fornøyd med det utseendemessig
Har ikke fått prøvekjørt enda
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Roargutten
- Roargubben
- Posts: 535
- Joined: 07 Oct 2015 10:36
- MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000 - Location: Årnes
Re: ojda`s kosekrok
Ser hvertfall veldig bra ut. Var det grei skuring å trekke om?
You only live once, but if you do it right, once is enough.
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: ojda`s kosekrok
Det der så riktig så flott ut
Hvordan er høyde (stopping) / bredde på setet nå kontra det originale?
Hvordan er høyde (stopping) / bredde på setet nå kontra det originale?
fun is not a straight line
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9177
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ojda`s kosekrok
Nå har jeg en møbeltapetserer på jobben, som ivrig bidro.
Men med en grei stiftepistol var det ingen heksekunst.
Trekket var godt sydd så det var en glede å montere.
Jeg har tidligere sydd og montert trekk på en GSX jeg hadde.
Det var langt mere fikling, men det ble bra det og
Høyden er vel etpar cent høyere, litt bredere bak men samme forran.
Kjennes fast men ikke hard som Hondaen sin.
Tenkte meg ut en liten tur nå for å samle kilometer
Så får vi se
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9177
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ojda`s kosekrok
Det ble en 11 mils tur i kveld også.
Kaldt som F!
Mest for å samle kilometer til 1.gangsservice
Langs gamleveien i Nittedal og en runde om Roa/Jaren.
Tok meg tid til en liten fotostudio veh Harestuvannet
Kaldt som F!
Mest for å samle kilometer til 1.gangsservice
Langs gamleveien i Nittedal og en runde om Roa/Jaren.
Tok meg tid til en liten fotostudio veh Harestuvannet
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: ojda`s kosekrok
Eh... Kanskje litt sent å spørre nå, men når man henter opp data blad på de små Honda syklene, så får man følelsen av at tallene matcher KTM 690 Enduro, med ett unntak. Motorytelse...
Når man ikke skjønner bedre sitter man igjen med følelse av at med samme vekt og dimensjoner kan man velge mellom 27 hk eller 75 Hk.
Nå har jeg levd lenge nok til å vite at verden ikke alltid er som man tror, og flere oppgående mennesker med gode lesekunnskaper har vitterligen valgt 27Hk.
Hva er greia?
Er det noen som kan opplyse en forvirra Vestlending?
Når man ikke skjønner bedre sitter man igjen med følelse av at med samme vekt og dimensjoner kan man velge mellom 27 hk eller 75 Hk.
Nå har jeg levd lenge nok til å vite at verden ikke alltid er som man tror, og flere oppgående mennesker med gode lesekunnskaper har vitterligen valgt 27Hk.
Hva er greia?
Er det noen som kan opplyse en forvirra Vestlending?
- Roargutten
- Roargubben
- Posts: 535
- Joined: 07 Oct 2015 10:36
- MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000 - Location: Årnes
Re: ojda`s kosekrok
Sjekka du prisliste samtidig?knutk wrote: ↑27 Apr 2022 10:50 Eh... Kanskje litt sent å spørre nå, men når man henter opp data blad på de små Honda syklene, så får man følelsen av at tallene matcher KTM 690 Enduro, med ett unntak. Motorytelse...
Når man ikke skjønner bedre sitter man igjen med følelse av at med samme vekt og dimensjoner kan man velge mellom 27 hk eller 75 Hk.
Nå har jeg levd lenge nok til å vite at verden ikke alltid er som man tror, og flere oppgående mennesker med gode lesekunnskaper har vitterligen valgt 27Hk.
Hva er greia?
Er det noen som kan opplyse en forvirra Vestlending?
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Re: ojda`s kosekrok
Kan kanskje ha noe med KTM sitt frynsete rykte ang kvalitet (i motsetning til Honda), og prisen som er det nær dobbelte på en 690 Enduro R (141.100kr) kontra en CRF 300L Rally(79900kr).
Når dette skal dras ut i skogen og 27HK flytter mer enn nok (fordi Honda ser ut til å ha en faktisk godt planlagt girkasse ang 1. og 6. gir så må jeg si at jeg selv vurderer Hondaen, kontra en eldre 600cc maskin som så langt har vært planen min.
Lettere å dra på grustur med noe som ikke gjør så vondt for lommeboka å dette med
Når dette skal dras ut i skogen og 27HK flytter mer enn nok (fordi Honda ser ut til å ha en faktisk godt planlagt girkasse ang 1. og 6. gir så må jeg si at jeg selv vurderer Hondaen, kontra en eldre 600cc maskin som så langt har vært planen min.
Lettere å dra på grustur med noe som ikke gjør så vondt for lommeboka å dette med
Re: ojda`s kosekrok
Takk for et oppklarende svar @Ambro. Greit med tillegsopplysninger som aldri blir nevnt i Datablad.Ambro wrote: ↑27 Apr 2022 11:04 Kan kanskje ha noe med KTM sitt frynsete rykte ang kvalitet (i motsetning til Honda), og prisen som er det nær dobbelte på en 690 Enduro R (141.100kr) kontra en CRF 300L Rally(79900kr).
Når dette skal dras ut i skogen og 27HK flytter mer enn nok (fordi Honda ser ut til å ha en faktisk godt planlagt girkasse ang 1. og 6. gir så må jeg si at jeg selv vurderer Hondaen, kontra en eldre 600cc maskin som så langt har vært planen min.
Lettere å dra på grustur med noe som ikke gjør så vondt for lommeboka å dette med
@Roargutten, det var jo en himla forskjell på kiloprisen Og som halvt Sunnmøring har jeg stor forståelse for opplevelse/kr
- Roargutten
- Roargubben
- Posts: 535
- Joined: 07 Oct 2015 10:36
- MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000 - Location: Årnes
Re: ojda`s kosekrok
Det er som Ambro også skriver her, at girkassen på Hondaen fungerer meget bra i forhold til effekt, og det er egentlig ikke noe savn etter mere krefter når man kjører i skog/terreng. Det er kun om man ønsker å kaste grus mange meter bak seg at dette er et problem.knutk wrote: ↑27 Apr 2022 11:31Takk for et oppklarende svar @Ambro. Greit med tillegsopplysninger som aldri blir nevnt i Datablad.Ambro wrote: ↑27 Apr 2022 11:04 Kan kanskje ha noe med KTM sitt frynsete rykte ang kvalitet (i motsetning til Honda), og prisen som er det nær dobbelte på en 690 Enduro R (141.100kr) kontra en CRF 300L Rally(79900kr).
Når dette skal dras ut i skogen og 27HK flytter mer enn nok (fordi Honda ser ut til å ha en faktisk godt planlagt girkasse ang 1. og 6. gir så må jeg si at jeg selv vurderer Hondaen, kontra en eldre 600cc maskin som så langt har vært planen min.
Lettere å dra på grustur med noe som ikke gjør så vondt for lommeboka å dette med
@Roargutten, det var jo en himla forskjell på kiloprisen Og som halvt Sunnmøring har jeg stor forståelse for opplevelse/kr
Og med den effekten varer dekkene også mye lengre på Hondaen siden man jo ikke får hatt noe særlig til hjulspinn. Men effekten er også med på å gjøre at sykkelen ikke for mange føles skremmende, og man tør nok ofte å bruke den hardere av denne grunn. Som igjen bidrar til kjøreglede.
Men skal man kjøre Europa på kryss og tvers ville jeg nok valgt meg en annen type sykkel. Til sitt bruk vil jeg si at Hondaen er nærmest perfekt. Hvertfall om man legger noen kroner i bedre demping/fjæring.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
- Palma
- Posts: 4749
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: ojda`s kosekrok
Kan jo bare tilføye her til noens glede og opplysning at når jeg kommer meg på 250'n så blir jeg 10-15 år yngre og endel lettere. Ung, mørk, høy og gjeldfri faktisk
Som det blir sagt her, de kreftene som er over 25-30 er der for å kaste grus og slite dekk.
Til sitt bruk funker de små helt fantastisk.
Som det blir sagt her, de kreftene som er over 25-30 er der for å kaste grus og slite dekk.
Til sitt bruk funker de små helt fantastisk.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9177
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: ojda`s kosekrok
Nå har jeg kjørt 70 mil med Doffen (nesten bare asfalt). Også endel E6/18, å jeg har faktisk ikke irritert meg over manglende krefter en eneste gang
Det er klart, skinnet sitter fortsatt godt festet rundt pølsa men med tanke på hva man kjører er jeg mektig imponert
Klart, den låter som noe som er laget av halvparten Legoklosser og halvparten Biltemadeler.
Men det er mulig det er fordi exoslyden er så lav at annen støy blir dominerende
Ambro har helt rett i at KTM's manglende tilitt hos undertegnede samt god rekkevidde, bra serviceintervaller, gode forhandlerrelasjoner, grei vindskjerming, og lav pris og lav vekt var sterkt med på å bestemme valget.
Det er klart jeg kunne ønsket 15-20hk extra, men ikke på bekostning av de andre punktene.
Jeg er ganske sikker på at jeg fortsatt vil være fornøyd med valget etter den nært forestående turen i Europa
Det er klart, skinnet sitter fortsatt godt festet rundt pølsa men med tanke på hva man kjører er jeg mektig imponert
Klart, den låter som noe som er laget av halvparten Legoklosser og halvparten Biltemadeler.
Men det er mulig det er fordi exoslyden er så lav at annen støy blir dominerende
Ambro har helt rett i at KTM's manglende tilitt hos undertegnede samt god rekkevidde, bra serviceintervaller, gode forhandlerrelasjoner, grei vindskjerming, og lav pris og lav vekt var sterkt med på å bestemme valget.
Det er klart jeg kunne ønsket 15-20hk extra, men ikke på bekostning av de andre punktene.
Jeg er ganske sikker på at jeg fortsatt vil være fornøyd med valget etter den nært forestående turen i Europa
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.