Ashland´s hjørne
- Spiritofwinter
- Posts: 1644
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Ashland´s blogg
Kriega sine veske systemer er geniale, kom gjerne med tilbakemelding på erfaringene du får på de veskene.
Kos deg på GiØ, ikke sats like mye som meg [emoji12]
Kos deg på GiØ, ikke sats like mye som meg [emoji12]
Re: Ashland´s blogg
Du har sikkert sjekket det, men jeg må bare spørre: Er dette klossene til bakbremsa?ashland wrote:Når Yr melder anselige nedbørmengder er det på tide å ta igjen litt gamle synder i garasjen, kan jo ikke bare kjøre. Litt vedlikehold må til også, godt for både sykkel og sjel Først ble de godt brukte bremseklossene til XR´en byttet ut. Kunne kanskje gått litt lenger, men da slipper jeg å tenke på det de neste 3 årene
Grunnen til spørsmålet er den store forskjellen i slitasje mellom klossene. For dersom dette er bakbremsa anbefaler jeg at du tar en titt på gliderne. Virker som det kun er ene klossen som har jobbet.
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Jeg er vel det enn kan kalle en grønnskolling på grus kjører det gjerne, men forsatt en lang veg å gå før jeg føler meg virkelig komfortabel med løst underlagSpiritofwinter wrote:Kriega sine veske systemer er geniale, kom gjerne med tilbakemelding på erfaringene du får på de veskene.
Kos deg på GiØ, ikke sats like mye som meg [emoji12]
OS - systemet var ikke skremmende priset, lett å montere base-platen veskene sitter i. Med denne sitter de bom, ikke noe som beveger seg eller glir rundt
Dog litt uvant med endel mindre bagasje plass, vanligvis er det bare å dytte ned i koffertene. Nå må enn tenke igjennom hva som skal pakkes
Meget fornøyd med de så langt
@knutk: det var ene siden forran. Hadde ikke noe dertil egnet å rengjøre calipperen med for hånden. Får heller ta det opp igjen til høsten og gi de litt stell
fun is not a straight line
Re: Ashland´s blogg
Ser greit ut det oppsettet der. [emoji106]
Regner med at du stiller i "lilla" gruppe du også? Er jo nesten forpliktet til det med den sykkelen der. [emoji12]
Regner med at du stiller i "lilla" gruppe du også? Er jo nesten forpliktet til det med den sykkelen der. [emoji12]
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Med bare få dager igjen kan vi herved presentere Ashland's 3 insider tips for å komme i form til Sensommeren's happening - Grustur i Øst
1.
Kjøp en skikkelig grus racer, det holder ikke med gatedekk eller lav bakkeklaring
2.
Bli bekvem med den nyervervede. En flott mulihet er en runde på ferdige ruter med mye grusveier, f.eks TET rutene
3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil?
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring
Før du vet ordet av det, så er du klar for å flytte grus
1.
Kjøp en skikkelig grus racer, det holder ikke med gatedekk eller lav bakkeklaring
2.
Bli bekvem med den nyervervede. En flott mulihet er en runde på ferdige ruter med mye grusveier, f.eks TET rutene
3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil?
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring
Før du vet ordet av det, så er du klar for å flytte grus
fun is not a straight line
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Dæven, her er det presisjonskjøring på høyt nivå. Skjønner at man har litt å strekke seg etterashland wrote: -----------
3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil?
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring
Før du vet ordet av det, s å er du klar for å flytte grus
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Kan vel kalle det flaks
Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra
Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra
fun is not a straight line
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
I følge Amundsen er det ikke snakk om flaks/uflaks. Det dreier seg om god/dårlig planleggingashland wrote:Kan vel kalle det flaks
Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Da var frykten for å skrape opp høyresida over
Kjenner følelsen av å tilte over med ny sykkel
Godt du er hel!
Kjenner følelsen av å tilte over med ny sykkel
Godt du er hel!
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9172
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Greven løp umiddelbart ut å foretok den nødvendige justeringen på VFR'n sin.ashland wrote:
3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil?
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring
Han sier han stoler på ashland
Å vekt er viktig på Honda'n
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3216
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Adventurestøvler har ikke mye å gjør på skauen.ashland wrote:Kan vel kalle det flaks
Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra
Det er himmelvid forskjell på beskyttelsen i reale endurostøvler og "adventuretøfler"
Godt at du ikke er altfor fysisk preget av slik horisontal adferd
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
- Spiritofwinter
- Posts: 1644
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Støtter opp denne kommentaren om Adventure støvler, fungerer fint for å gjør det bedre å stå mens man kjører, litt stivere og mer beskyttende om man skal treffe noe busker som stikker ut i veien, greit at de fleste er vanntette ved evt elvekryssing. Alt sammenlignet med touring støvler selvfølgelig. Men som jeg beviste sist helg, om uhellet skulle være ute så hjelper de ikke mer enn nødvendig. Har selv bestemt meg for å kjøpe cross støvler til neste sesong. Adventure støvlene blir nok mest brukt til asfalt fremover.Kant1 wrote:Adventurestøvler har ikke mye å gjør på skauen.ashland wrote:Kan vel kalle det flaks
Evig glad for de nye tech 7 bootsa ellers hadde det nok ikke gått så bra
Det er himmelvid forskjell på beskyttelsen i reale endurostøvler og "adventuretøfler"
Godt at du ikke er altfor fysisk preget av slik horisontal adferd
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Det er viktig å ikke dra med seg unyttig bagasje eller vekt på turojda wrote:Greven løp umiddelbart ut å foretok den nødvendige justeringen på VFR'n sin.ashland wrote:
3.
Om ønskelig kan den nyervervede pimpes etter smak. Unødvendig vekt er også smart å få bort. Ingen behøver f.eks 2 speil?
Har ikke nødvendig verktøy sier du? Ingen problem, en artig og lettvint måte å fjerne slikt på -er horisontal kjøring
Han sier han stoler på ashland
Å vekt er viktig på Honda'n
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Satser på han ikke gjorde det på samme måte som meg!
fun is not a straight line
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Til nå er jeg veldig fornøyd med oppsett. Tåler en runde i bakken uten å bli flekket opp ned en gangSnikkeren wrote:Ser greit ut det oppsettet der. [emoji106]
Regner med at du stiller i "lilla" gruppe du også? Er jo nesten forpliktet til det med den sykkelen der. [emoji12]
Regner med kneet er på plass igjen til onsdag, intill det blir det nok litt pen kjøring
fun is not a straight line
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2658
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s 3 hotte tips for grus kjøring
Etter horisontal kjøringen var styret blitt litt skjevt, dog ikke verre enn det gikk å forsette
En telefon til Mysen bekreftet hva vi mistenkte i Palmas hage, om innfestning / bolter fra styrekrona og opp til styrefestet var skjeve. Det var ikke uvanlig det ble slått skjevt ved en velt og vis nok enda enklere å bytte
Satser på 2 bolter og noen gummiforinger, så burde alt være innafor igjen
Da gjenstår 2 nye speil som tåler litt mer juling enn de originale, Snikkeren tipset om double take mirrors. Satser på å vente med en bestilling der, nå nærmer det seg sesongslutt uansett
Når grensen åpner igjen, blir det litt mer økonomisk å bestille pakker til EU Terminalen istedenfor å tolle inn til Norge
En telefon til Mysen bekreftet hva vi mistenkte i Palmas hage, om innfestning / bolter fra styrekrona og opp til styrefestet var skjeve. Det var ikke uvanlig det ble slått skjevt ved en velt og vis nok enda enklere å bytte
Satser på 2 bolter og noen gummiforinger, så burde alt være innafor igjen
Da gjenstår 2 nye speil som tåler litt mer juling enn de originale, Snikkeren tipset om double take mirrors. Satser på å vente med en bestilling der, nå nærmer det seg sesongslutt uansett
Når grensen åpner igjen, blir det litt mer økonomisk å bestille pakker til EU Terminalen istedenfor å tolle inn til Norge
fun is not a straight line