ØK: Eksos og drev til SV650
-
- Posts: 72
- Joined: 19 Mar 2016 14:10
- MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
- Location: linesøya, Åfjord
ØK: Eksos og drev til SV650
Desperat forsøk i å få nedklasifisert en sv 650 før sommern.
Prøvd på biltilsynet i dag men ble merka på eksos og drev, hadd pappir på godkjrnt eksos men drev hadd æ inge peiling på om var feil eller ikke...
Noen som har tips om noen og hvor jeg får kjøpt nytt eller brukt orginalt?
Prøvd på biltilsynet i dag men ble merka på eksos og drev, hadd pappir på godkjrnt eksos men drev hadd æ inge peiling på om var feil eller ikke...
Noen som har tips om noen og hvor jeg får kjøpt nytt eller brukt orginalt?
loud sound save life's !
Re: Eksos og drev
Hei!
Med "nedklassifisert" mener du fra A til A2?
Klasse A2 har begrensning på antall kilowatt motoren kan yte, hvorfor fikk du anmerkning på drev?
- var drevene for slitte til at de var trafikksikre?
Hvilken årsmodell er sykkelen?
Med "nedklassifisert" mener du fra A til A2?
Klasse A2 har begrensning på antall kilowatt motoren kan yte, hvorfor fikk du anmerkning på drev?
- var drevene for slitte til at de var trafikksikre?
Hvilken årsmodell er sykkelen?
Re: Eksos og drev
I tann mindre bak, det klassifiserer til endring av aks og toppfart, hvilket av en eller annen dustete grunn er ulovligKikken wrote:Hei!
Med "nedklassifisert" mener du fra A til A2?
Klasse A2 har begrensning på antall kilowatt motoren kan yte, hvorfor fikk du anmerkning på drev?
- var drevene for slitte til at de var trafikksikre?
Hvilken årsmodell er sykkelen?
Han har en 2004 modell, som han skal registrere om til A2 ja
Re: Eksos og drev
Harr'u sett - det med drevbytte må ha noe med selve omklassifiseringen å gjøre. Der lærte jeg jammen noe nytt i dag også...JK95 wrote:I tann mindre bak, det klassifiserer til endring av aks og toppfart, hvilket av en eller annen dustete grunn er ulovlig
Han har en 2004 modell, som han skal registrere om til A2 ja
Uansett: Forhandlerne vet hva som er originalt og nettet er fullt av tilbydere. Ser ut som den skal ha 15/45, altså ett par tenner mindre bak enn min DL650 (logisk i og med at det er 5hk mer i SV'en og at den er mer sports-orientert).
Dumt at de bare påpekte at det var feil drev - de kunne jo gitt litt service og spesifisert hvilke drev som kreves for godkjenning...
Re: Eksos og drev
Det er nok krav om orginal dreving uansett, samme gjelder egentlig om du bruktimporterer, eller må inn på teknisk ogsåKikken wrote:Harr'u sett - det med drevbytte må ha noe med selve omklassifiseringen å gjøre. Der lærte jeg jammen noe nytt i dag også...JK95 wrote:I tann mindre bak, det klassifiserer til endring av aks og toppfart, hvilket av en eller annen dustete grunn er ulovlig
Han har en 2004 modell, som han skal registrere om til A2 ja
Uansett: Forhandlerne vet hva som er originalt og nettet er fullt av tilbydere. Ser ut som den skal ha 15/45, altså ett par tenner mindre bak enn min DL650 (logisk i og med at det er 5hk mer i SV'en og at den er mer sports-orientert).
Dumt at de bare påpekte at det var feil drev - de kunne jo gitt litt service og spesifisert hvilke drev som kreves for godkjenning...
Nettet har mye innen kjede og drev, men vanskelig å finne potta til 2004, da den har andre nummer enn 2003 og tidligere, og 2005 og senere.
-
- Posts: 72
- Joined: 19 Mar 2016 14:10
- MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
- Location: linesøya, Åfjord
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
Er 2004 mod.
Anmerkning på drev pga. Ett nr i forskjell. Skall være 15/44 ifølge de pappirene jeg fikk tilbake fra kontrolør.
Dette må være byttet fra en tidlige eier enn jeg kjøpte av.
Finnes som sagt mye på nett.
Vanskeligst er å finne en potte som er orginal, til en rimelig pris... Eller låne..
Kunne aldri tenkt på At drev var feil...
Anmerkning på drev pga. Ett nr i forskjell. Skall være 15/44 ifølge de pappirene jeg fikk tilbake fra kontrolør.
Dette må være byttet fra en tidlige eier enn jeg kjøpte av.
Finnes som sagt mye på nett.
Vanskeligst er å finne en potte som er orginal, til en rimelig pris... Eller låne..
Kunne aldri tenkt på At drev var feil...
loud sound save life's !
-
- Posts: 72
- Joined: 19 Mar 2016 14:10
- MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
- Location: linesøya, Åfjord
Re: Eksos og drev
Kikken wrote:Harr'u sett - det med drevbytte må ha noe med selve omklassifiseringen å gjøre. Der lærte jeg jammen noe nytt i dag også...JK95 wrote:I tann mindre bak, det klassifiserer til endring av aks og toppfart, hvilket av en eller annen dustete grunn er ulovlig
Han har en 2004 modell, som han skal registrere om til A2 ja
Uansett: Forhandlerne vet hva som er originalt og nettet er fullt av tilbydere. Ser ut som den skal ha 15/45, altså ett par tenner mindre bak enn min DL650 (logisk i og med at det er 5hk mer i SV'en og at den er mer sports-orientert).
Dumt at de bare påpekte at det var feil drev - de kunne jo gitt litt service og spesifisert hvilke drev som kreves for godkjenning...
Var ikke akkurat villig til å gi service nei.... Er deksel over drev fremme, det fikk de på verksted ta av å sjekke" ,
loud sound save life's !
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
Holder på med samme sak, annen sykkel og motsatt vei, men samme problemstilling.
I kontakt med SVV var det mye fokus på støy og utslipp.
Kan det tenkes at der er spesifisert en drevkombinasjon som så gir en oppgitt støykurve og utslippsdata, slik at ulik belastning påvirker måleverdiene?
Utover det må jeg si jeg deler trådstarters frustrasjon. Snakk om å måle staur med skyvelær.
I kontakt med SVV var det mye fokus på støy og utslipp.
Kan det tenkes at der er spesifisert en drevkombinasjon som så gir en oppgitt støykurve og utslippsdata, slik at ulik belastning påvirker måleverdiene?
Utover det må jeg si jeg deler trådstarters frustrasjon. Snakk om å måle staur med skyvelær.
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
Helt idiotisk, men det skal bare noen kjappe telefoner/ebay-søk, for å få tak i delene, å gi blanke i hvor mye dere forbanner dere på flisespikkeriet, og heller nyte sommeren
-
- Posts: 72
- Joined: 19 Mar 2016 14:10
- MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
- Location: linesøya, Åfjord
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
hei ja,knutk wrote:Holder på med samme sak, annen sykkel og motsatt vei, men samme problemstilling.
I kontakt med SVV var det mye fokus på støy og utslipp.
Kan det tenkes at der er spesifisert en drevkombinasjon som så gir en oppgitt støykurve og utslippsdata, slik at ulik belastning påvirker måleverdiene?
Utover det må jeg si jeg deler trådstarters frustrasjon. Snakk om å måle staur med skyvelær.
tror drev er for farta sin del, da den ikke skall være teoretisk raskere og sprekere enn strupinga tilsier. men kan jo da også som du sier, være at lydnivå øker/synker..
loud sound save life's !
-
- Posts: 72
- Joined: 19 Mar 2016 14:10
- MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
- Location: linesøya, Åfjord
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
måtte ha papirer som sa den var godkjent og lydtest da.FjellBekken wrote:Jeg ville tatt kontakt med biltilsynet igjen og spurt om det var mulig og eventuelt hva som må til for å få godkjent ett uoriginalt eksosanlegg.
De er alltid lettere å ha med å gjøre når de blir spurt til råds.
har sendt og ring til flere firma men ikke fått noe godt svar tilbake. ska ta en tlf-runde i morgen.
loud sound save life's !
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
Du må ha dokumentasjon at potten passer til den sykkelen du har.FjellBekken wrote:Jeg ville tatt kontakt med biltilsynet igjen og spurt om det var mulig og eventuelt hva som må til for å få godkjent ett uoriginalt eksosanlegg.
De er alltid lettere å ha med å gjøre når de blir spurt til råds.
Dvs. spesifikt modellnummer.
Da er jo pottene E merket og i papirene skal det komme fram at lydnivået er innenfor kravene.
Møt opp med DB killerne i også er det opp til humøret og dagsformen til biltilsynets kontrollør.
Mener han det er for høy lyd, så må ny støytest fremlegges.
Og den faktoren med hvem som godkjenne er jaggu høy. Hos min lokale biltilsyn stasjon er det 3 som jobber med mc godkjenning.
Har vært borti alle 3. Og ja, jeg har en favoritt for si det sånn. Han er litt rund i kanten. Ikke sånn at han hiver alle regler over board. Men han går det an å snakke med og komme til fornuftige løsninger.
Også har vi en som er i den helt andre scala¨n. Regelrytter til fingerspissene og umulig å snakke med. Treffer en på han, så får du en garantert dårlig dag!
Kawasaki ZZR 1400 Black
-
- Posts: 72
- Joined: 19 Mar 2016 14:10
- MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
- Location: linesøya, Åfjord
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
kontrollør mente det var for høy lyd. sto ikke noe om lydnivå i papirer, men med dbkiller trodde jeg den var bra nokk men nei..FjellBekken wrote:Men du skrev i første post at du hadde godkjente papirer på anlegget ditt, hva var grunnen til at de ikke godtok det da?bugge wrote:måtte ha papirer som sa den var godkjent og lydtest da.FjellBekken wrote:Jeg ville tatt kontakt med biltilsynet igjen og spurt om det var mulig og eventuelt hva som må til for å få godkjent ett uoriginalt eksosanlegg.
De er alltid lettere å ha med å gjøre når de blir spurt til råds.
har sendt og ring til flere firma men ikke fått noe godt svar tilbake. ska ta en tlf-runde i morgen.
Må gjøre seg litt dum og ydmyk for de gutta der. De er der for å hjelpe oss, selv om vi ikke alltid oppfatter det sånn, samt at de har ett regelverk som ofte ikke føles helt naturlig og det må de følge.
Spør igjen!
de gjør jo bare jobben sin de det er greit d, bare litt kjipt at d ikke gikk men har jo kommet på sporet av noe nytt så skall sjekke mer i morgen.
drev hadde jeg ikke peiling på, visete seg å være feil da, men det er jo en smal sak.
loud sound save life's !
-
- Posts: 72
- Joined: 19 Mar 2016 14:10
- MC: Suzuki SV 650, 04mod. første sessong 2016 ;)
- Location: linesøya, Åfjord
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
har mye å si på humøret til kontrollør ja, og type" kontrollør. har hørt fra flere i ettertid at han ikke er en av de "runde".EasyRider wrote:Du må ha dokumentasjon at potten passer til den sykkelen du har.FjellBekken wrote:Jeg ville tatt kontakt med biltilsynet igjen og spurt om det var mulig og eventuelt hva som må til for å få godkjent ett uoriginalt eksosanlegg.
De er alltid lettere å ha med å gjøre når de blir spurt til råds.
Dvs. spesifikt modellnummer.
Da er jo pottene E merket og i papirene skal det komme fram at lydnivået er innenfor kravene.
Møt opp med DB killerne i også er det opp til humøret og dagsformen til biltilsynets kontrollør.
Mener han det er for høy lyd, så må ny støytest fremlegges.
Og den faktoren med hvem som godkjenne er jaggu høy. Hos min lokale biltilsyn stasjon er det 3 som jobber med mc godkjenning.
Har vært borti alle 3. Og ja, jeg har en favoritt for si det sånn. Han er litt rund i kanten. Ikke sånn at han hiver alle regler over board. Men han går det an å snakke med og komme til fornuftige løsninger.
Også har vi en som er i den helt andre scala¨n. Regelrytter til fingerspissene og umulig å snakke med. Treffer en på han, så får du en garantert dårlig dag!
ha sa jo hvordan d skulle være men ikke noe utover det. konkret og ferdig.
har et firma i trondheim som har uorginalepotter med papirer, AB-Motor. hørt at de plomberer og registrerer mc. skall sjekke noe før jeg ringer tilbake dit.
på finn fant jeg noe men de ville ikke sende bilde av potta de hadde.. ble litt skeptisk da.. var bare spørsmål om jeg ville bestille.
skall snakke med forhandler av suzuki i morgen. om hva de mener og kan tilby, spurte de da jeg kjøpte sykkelen men da var prisen på orginalt rundt 10 000...
loud sound save life's !
Re: ØK: Eksos og drev til SV650
Drit nå i 10k for original, du trenger jo bare noe med papirer som går innafor lydkrav!
Akrapovic eller Arrow bør da ha noe som kan passe, uten at jeg har googlet noe mer
edit:
http://www.cobraexhaust.de/Motorcycle-exhaust_996
Akrapovic eller Arrow bør da ha noe som kan passe, uten at jeg har googlet noe mer
edit:
http://www.cobraexhaust.de/Motorcycle-exhaust_996