Det er en 1976 modell. Vært kun en eier på den. Kjøpte den fra dødsbo.
Den er faktisk lakkert opp i metallic rød tidlig 2000 av han som eide som jobbet som lakkerer.
Har byttet eksos til potter fra en Commando og byttet bremsepumpe for å få litt mer brems.
Dekkene er AVON-dekk fra 1984, så tok det ganske pent på våte veier
Vindkåpe var ikke helt min greie heller, men merkelig hvor fort den vokste på meg
Veldig fin å kjøre med er den også.
Hehe ja, i forbindelse med bytte av felger så blir det nye dekk
Det er derfor jeg ikke gjorde noe med dette i år, da det blir andre dimensjoner på de andre hjulene.
Selvom de er gamle, så sitter de veldig fint på tørt føré - på vått føré blir det helt klart annerledes.
Takker for flere bilder, elsker disse syklene! Min tidligere 748, en drøm å kjøre (når den gikk..):
Hvitt monoseat gjør seg absolutt på disse.
Heldigvis er VTR SP1 ekstremt lik både med tanke på motorkarakteristikk, lyd (minus skrangling ) og sittestilling. Men må vel være ærlig og si at den Ducati generasjonen der er hakket finere.
Andreas wrote:Ducati liker vi Norton også. Min stefar har en 39' Norton 16H. Første store motorsykkelen jeg kjørte
Tøft
Mine motorsykkelminner begynner også med 16H, men da i sidevogn som passasjer på starten av 90-tallet.
Etter vi flyttet sørover, så byttet fattern den i en 650 Dominator.
Andreas wrote:Ducati liker vi Norton også. Min stefar har en 39' Norton 16H. Første store motorsykkelen jeg kjørte
Tøft
Mine motorsykkelminner begynner også med 16H, men da i sidevogn som passasjer på starten av 90-tallet.
Etter vi flyttet sørover, så byttet fattern den i en 650 Dominator.
Elolz wrote:Takker for flere bilder, elsker disse syklene! Min tidligere 748, en drøm å kjøre (når den gikk..):
Hvitt monoseat gjør seg absolutt på disse.
Heldigvis er VTR SP1 ekstremt lik både med tanke på motorkarakteristikk, lyd (minus skrangling ) og sittestilling. Men må vel være ærlig og si at den Ducati generasjonen der er hakket finere.
Flott sykkel du hadde, Elolz!
Hadde du mye problemer med den?
916 tror jeg kan være et lurt kjøp nå. De er relativt billige blitt, og de eldste begynner jo å bli over tyve år. Og med tanke på kultstatusen de allerede har opparbeidet seg, så er jo dette garantert å bli en framtidig stor klassikker! Ta vare på alle orginaldelene og få tak i det du evt mangler, slik at den enkelt kan settes tilbake i helt orginal stand, det tror jeg du kan ha igjen for
Har tilgang til sjekk av VIN-history til Ducati, finner da orginal eier, produskjonsdato evt garantiarbeid osv. Send meg gjerne ramme nr på PM (hvis du ikke allerede har infoen)
Andreas wrote:916 tror jeg kan være et lurt kjøp nå. De er relativt billige blitt, og de eldste begynner jo å bli over tyve år. Og med tanke på kultstatusen de allerede har opparbeidet seg, så er jo dette garantert å bli en framtidig stor klassikker! Ta vare på alle orginaldelene og få tak i det du evt mangler, slik at den enkelt kan settes tilbake i helt orginal stand, det tror jeg du kan ha igjen for
Har tilgang til sjekk av VIN-history til Ducati, finner da orginal eier, produskjonsdato evt garantiarbeid osv. Send meg gjerne ramme nr på PM (hvis du ikke allerede har infoen)
Helt enig
Tror ikke prisene kommer til å synke ytterligere, men det kommer jo ann på hvor mange som er tilsalgs også. Mange som er litt bekymret for å kjøpe 748, 916 og 996 på grunn av vippearm-problematikken(Noe som forsåvidt også gjelder Monster S4 og S4R) og elektriske problemer, så det er jo som regel Ducati-folk som kjøper det. Ducati har jo litt frynsete rykte hatt mtp. driftssikkerhet.
Ja jeg hadde veldig mye problemer, såpass mye at jeg solgte den etter under et år som repobjekt med greit tap og aldri tar sjansen på italiensk igjen. Med mindre jeg får råd til å ha en som sykkel nr2 en gang. Men den var en drøm å kjøre, de ytterst få turene det ikke var problemer.
Er en del av sjarmen med italiensk, er det ikke det da?
Neida, er fryktelig kjedelig når det blir sånn, og hvertfall når man ikke får noe orden på det.
Får håpe du får bedre erfaringer med den neste(forhåpentligvis) italiener
Kom over en YouTube-kanal om en ung kar som kjører Norge - Marokko på en KTM 640 Adventure med ferskt førerkort i lomma. Han er på tur "as we speak" og legger ut videoer nesten daglig er vel 10 episoder ute. Anbefales!
Her er link til 1. episode:
[youtube][/youtube]
Last edited by tshansen on 13 Oct 2015 21:38, edited 1 time in total.
Reason:La til link så en kan se her også
Dæven dette var litt kult. Denne skal jeg definitivt se hele av! (alle episodene) Takk for link
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app