Trenings topicen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Det går faktisk skremmende bra :-P
Jeg har holdt veldig høyt fokus gjennom hele sommeren (bortsett fra tre uker i thailand)

Har nå lagt alt som heter vanlig styrketrening på hyllen! Nå er det crossfit for alle penger. Bestekompisen min har startet box rett ved siden av der jeg bor :-)
Skal nå ha fokus på dette og olympiske løft framover. Skal kjøre hver dag fram til 1 januar. Ta ny bodyindex måling å se hvilke resultater jeg får. Går jeg for mye ned i styrke, vil jeg spe på med mere styrke etter jul :-)

Driver også å oppdaterer litt med bilder :-) Skal se om jeg ikke får postet litt etterhvert :-) Ligger forsåvidt jevnt på 112 kilo... :-) Har fortsatt litt å gå på fett %, men det kommer seg sakte men sikkert :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Trenings topicen

Post by Moses »

LordShaft wrote:Det går faktisk skremmende bra :-P
Jeg har holdt veldig høyt fokus gjennom hele sommeren (bortsett fra tre uker i thailand)

Har nå lagt alt som heter vanlig styrketrening på hyllen! Nå er det crossfit for alle penger. Bestekompisen min har startet box rett ved siden av der jeg bor :-)
Skal nå ha fokus på dette og olympiske løft framover. Skal kjøre hver dag fram til 1 januar. Ta ny bodyindex måling å se hvilke resultater jeg får. Går jeg for mye ned i styrke, vil jeg spe på med mere styrke etter jul :-)

Driver også å oppdaterer litt med bilder :-) Skal se om jeg ikke får postet litt etterhvert :-) Ligger forsåvidt jevnt på 112 kilo... :-) Har fortsatt litt å gå på fett %, men det kommer seg sakte men sikkert :-)
Men regner vel med du fikk godt med kondistrening på kveldene der borte i Thailand? ;-)
Hvor i Thailand var du forresten? Jeg var 3 uker i Pattaya i juni
Image
Erlend
Posts: 77
Joined: 21 Mar 2009 20:57

Re: Trenings topicen

Post by Erlend »

Hvordan er stemningen på disse discoene som Insomnia, Ibar og Marine i lavsesong som Juni? Muligheter for trim? :-k

Håper du ikke fant på noe som moren din ikke ville ha gjort! [-X
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Trenings topicen

Post by Moses »

Til å være lavsesong så var det faktisk stappa fullt overalt. Var bare en gang på Insomnia. Dro etter en liten stund, helt umulig å komme seg til baren

Neida, bare en helt uskyld vennetur til Thailand 8)
Image
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Trenings topicen

Post by Kristian V. »

Stikker hodet kjapt innom igjen for å høre hvordan det går med treninga hos folket?! :P

Selv er jeg nå oppe tilbake OVER den vekta der jeg hadde som max sist, før jeg hadde nesten et år uten trening og ned 10kg.
Har ikke stresset med treninga i år, men gitt det jeg kan på de gangene jeg har vært der, så nå i år har jeg gått fra 71kg til 81kg i kroppsvekt.... Ikke F om jeg skal ha noe lang pause igjen!

Er oppe der jeg var før det stoppet sist på alt med treninga og. En kamerat som jeg har trent litt med ville jeg skulle prøve et maxløft i benk, noe jeg bare har prøvd 2 ganger tidligere for mange år siden når jeg startet å trene. Jeg er ikke ute etter noe max her og der, men heller mange rep med noen kg mindre. feks 10x80kg enn 3x100kg.
Jeg gikk med på maxløftet og vi la på 100kg, det gikk overaskende lett, så jeg tenkte det måtte jo være over(!) 100kg, så da ble det 105 rett etterpå uten noe særlig pause. Fornøyd der ja!
kjørte så på med 6x90, 4x90, 3x90, 12x70 og 6x70 for å avslutte økta i benk.
Til vanlig varmer jeg opp med 10x60kg og så opp på 85kg så mange ganger jeg klarer x3, når det er 10x hopper jeg opp på 90kg.

andre øvelser er og oppe "på topp" der jeg var før.. det føles deilig, både for kropp og sjel!

Ha en god jul folkens! :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trenings topicen

Post by supermons »

Nice vekt i benk!

Her er det masse mat og masse trening, la oss kalle det bulking season (går fortsatt selv med masse julegodt, sant?).

Satt et par nye pers.rek i ymse styrkeøvelser for tiden, selv med lite styrketrening. Hjelper tydligvis å slå på fremmede mennesker to ganger i uka ;)
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Trenings topicen

Post by MowZ »

Trener styrke 3-5 dager i uka nå.

I dag benk: 5x110, 10x100 og 12x80
knebøy ligger rundt 140 nå og markløft rett rundt 200.

Deilig å komme i gang igjen :-)
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Trenings topicen

Post by MowZ »

[youtube]e66HhuHJIwI[/youtube]

Forresten nordmann som har verdensrekorden i knebøy (475kg) :-)
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Bergen MMA
Hadde oss en liten samling på trening i dag, gikk gjennom timene og programmet for høsten, vinteren og våren.

Vi er en relativt liten klubb, å vil fortsette med det, men det er alltid kjekt med litt nye medlemmer, så det blir vel startet opp med nybegynner kurs i løpet av neste måned.
Kampsport er absolutt å anbefale, skulle det være noen fra Bergen her som er gira på å teste, dere er hjertelig velkommen til å svippe innom å ta en økt, eventuelt se hva vi holder på med.

Fightlab i Arna
Har hovedvekten på forskjellige grener av kampsport. Men det er hovedtyngden på selvforsvar (JKD) MMA og kickboksing.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Et lite knippe med bilder fra dagens økt.
Merket at det var ganske utfordrende å få til gode bilder med høy lukkertid når det er dårlig belysning. :prf
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trenings topicen

Post by supermons »

Bra bilder, til tross for utfordringene. "Hold choken litt lenger, må bare ta bilde!" :D

Kommer akkurat tilbake fra Krav Maga-trening, morro med litt aktive treninger ;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Hehehe, jeg tok vel rundt 20 - 30 bilder for hvert som ble bra tror jeg. Holdt bare inne knappen å satset på at et ble bra i en serie av mange :roll:

Ja jeg er veldig glad jeg har begynt på igjen med kampsport. Selv om jeg har sinnsykt vondt i noen ondter av og til. Det blir litt blåkuler og blåveiser.

Har trent litt krav maga selv, men føler det blir litt for mye text book greie, mulig det bare var instruktøren jeg hadde som var dårlig. :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trenings topicen

Post by supermons »

Da skulle du ha blitt lengre, er nok litt textbook på grunnkurs. Er fullt trøkk hos oss iallefall! :twisted:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Akkurat det, tviler jeg ikke på :twisted:

Hadde vært artig å heve seg med på en slik trening også. Er utrolig hvor tøft det er å gjøre noe som kroppen ikke er vant med i forhold til slag/spark osv :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2930
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by hakhap »

Har trent Krav Maga i Oslo og det var ikke mye textbook etter 1 grad. Mye fokus på hvordan en reagerer når en er helt utslitt og ved stress. Gøy trening jag skal prøve å få med meg igjen.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Missforstå meg rett.... Jeg har en tidligere treningspartner som er instruktør i krav maga, å han er på siste trinn i midten. Husker ikke hva det het.

Han er knallhard, beskytter seg godt osv, men med en gang du kaster noe uventet inn i "ringen" så blir det vanskelig eller feil for han. Nå driver jeg å trener litt Kali (kniv/stokk/osv) å der lærer en virkelig hvordan en skal bruke og hindre bruk av våpen i hendene.
Når jeg sparret med kompisen min, å jeg gikk mot han med kniv var han kjapp ute å slå knivet ut av hendene mine, men med en gang jeg gikk i guard eller fulgte han ned i bakken med en armbar så var han sjanseløs.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply