supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: supermons - ekstremsport

Post by Jeanette »

Veldig uventet og hyggelig å treffe på dere på lørdag! Å få til tur i nærområdet er umulig for oss, men å hoppe strikk samme dag i Rjukan - det får vi til ;) Og så var jeg flink som filmfotograf, eller hva? :D
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - ekstremsport

Post by supermons »

Joda, alltid opptatt du :P

Har jo knipset med kameraet mitt før du, flink til å filme også :) Fint at du kunne, alle de andre som var med meg var jo for skjelvne til å filme :shock:
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: supermons - ekstremsport

Post by Valfar »

Heftig! Det der må jeg få gjort selv en gang, vært sugen på å hoppe i strikk lenge, men aldri hatt sjansen.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Galilee
Posts: 935
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: supermons - ekstremsport

Post by Galilee »

Ser orntli gøy ut..... og litt skummelt.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: supermons - ekstremsport

Post by Jeanette »

Bra filmen falt i smak! Prøvde å få med både hoppet, litt dimensjoner på juvet osv :) Gleder meg til neste hopp!!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - ekstremsport

Post by supermons »

Valfar, Er bare å kjøre opp, hoppe og kjøre tilbake det :) To og en halv time dit og masse fine mc-veier, kanskje greit å dra sammen med noen flere som er gira på å hoppe. Jeg ble regelrett dratt med av madammen :P

Jasså, Jeanette, klar for nytt hopp allerede?

Galilee, var rimelig skummelt når jeg sto på plattformen klar til å hoppe. Følte meg ikke så veldig høy i hatten da :P
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: supermons - ekstremsport

Post by Jeanette »

supermons wrote:Jasså, Jeanette, klar for nytt hopp allerede?
Hehe, ikke planlagt, men om det skal gjennomføres?! Jepp!! :smt026
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: supermons - ekstremsport

Post by Kelso »

Hva er prisen for ett hopp? Er det bare og reise opp eller må det betilles "hopp"?
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: supermons - ekstremsport

Post by Valfar »

Info: http://www.telemark-opplevelser.no/inde ... &landid=50

Koster 590, bare å møte opp, men kan være greit å møte opp tidlig så du er sikker på at du får hoppa!
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - ekstremsport

Post by supermons »

Vi var der en halvtime etter at det åpnet og da var det allerede 52 stk foran meg. Måtte vente litt over to timer før det ble vår tur. Et par av de som var der i fjor overnattet for å være først :P Men greit å vente litt da, var nede og lunchet i Rjukan. Koslig sted :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - ekstremsport

Post by supermons »

Jadda, surret litt rundt i bloggen min for å se etter noen DRZ-bilder til en annen tråd her, og så at jeg i går hadde hatt A på lappen min i hele 3 år :) Desverre blitt alt for lite km på de tre årene, men hatt det mye gøy og møtt mange flotte mennesker :)

Blir sittendes og tenke litt da, på hva neste sykkel skal bli. Planen er nemlig nå at neste år skal jeg kjøre en litt nyere sykkel. Helst nyere enn 2003. Så sett litt på GSXR600/750, zx6r eller CBR600RR hvis jeg finner i riktig farge. Heller mest mot de to første hvis jeg fortsetter å kjøre R. Kawasaki z750 ser også litt festlig ut. Hadde også vært morsomt å teste motard. Vanskelig å velge :P Har heldigvis hele vinteren på å tenke ;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - 3 år

Post by supermons »

Ble en liten tur til Ryen i går. Var der allerede kvart på seks for å ikke møte folk på vei ut denne gangen også. Satt ca fem minutter før Night Rider og Red Rocket med mann kjørte inn. Etterhvert kom Moto, Furre og en på R6 som jeg ikke kjenner igjen.

Image

Jeg og Night Rider byttelånte sykkel bort til grava, så nå har jeg kjørt V-Twin for første gang :) Var veldig uvant å kjøre, veldig smal sykkel så rart å prøve å klemme beina rundt den og holde meg fast. Men den dro veldig godt over hele registeret og man trengte ikke å kjøre så fort før man lå i behagelig masjfart. Like greit, siden det var et par onkler på mc i går. Sykkelen var veldig lett å svinge fra side til side (litt dårlig forklart, men dere skjønner sikkert hva jeg mener) og veldig stabil og fin. Virket også litt som om demperne var litt hardere enn min sykkel. Alt i alt en morsom opplevelse, men jeg tror jeg har bekreftet at jeg har valgt riktig med å kjøre R. Uansett, takk for lånet Thomas :)

Image
Ute på Tyrigrava. Der kom også Inunf etterhvert på sin Mille, og et par andre kjente ansikter.
User avatar
Night Rider
Posts: 84
Joined: 14 Jun 2007 14:27
MC: F800S 2007

X Suzuki SV 650 K3
Location: Oslo

Re: supermons - har kjørt V-Twin

Post by Night Rider »

Takk i like måte, Mons! :smt023 Moro å prøve din også! Kan vel ikke påstå at jeg fikk testet den - forholdene lå ikke akkurat til rette for det i går. :-# Men det føltes som om ræserbanen ville være dens rette element.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: supermons - har kjørt V-Twin

Post by supermons »

Hører nok mest hjemme på banen ja, men den liker seg også godt på svingete veier uten onkler ;)

Kan jo sikkert byttelåne en annen gang vi ikke kjører kolonne også, så får vi virkelig testet litt :)
User avatar
Night Rider
Posts: 84
Joined: 14 Jun 2007 14:27
MC: F800S 2007

X Suzuki SV 650 K3
Location: Oslo

Re: supermons - har kjørt V-Twin

Post by Night Rider »

Klabert! Når som helst, vøtt ;-)
Post Reply