Kymco 500 MXU, fantastisk!!

Prat om ATV og Cross
Post Reply
toppkraft
Posts: 39
Joined: 20 Sep 2006 13:47
Location: Drammen

Kymco 500 MXU, fantastisk!!

Post by toppkraft »

Var på jakt etter en Atv maskin å prøvde flere typer, blandt annet TGB, Bombardier, Polaris, og Linhai. Valget falt på Kymco 500 MXU selv om Bombarier også var en flott maskin. Kymco 500 virker være av meget høy kvalitet. Selv på de mest kjente Atv merkene står det på mange deler,( Made in Kina.) Ser ut til at de fleste kjente merker har underleverandører fra Kina.
decca1226
Posts: 3
Joined: 26 Mar 2008 21:48
MC: ATV Kymco MXU 150 : dårlige sykkel..:-(
Bor på verkstedet og jeg får "låne" den inni mellom verkstedsbesøkene.
Styr unna Kymco ...

Re: Kymco 500 MXU, fantastisk!!

Post by decca1226 »

Har en Kymco MXU 150 fra 2005. kjørt vel 11500 Km
Dårlig kvalitet : har vært på verksted 6-7 ganger siste året : var problemer med olje lekkasjer på motor (flere), bak aksel lager knakk, har byttet variator inkl vekter mm 2 ganger siste år, feil på elektrisk, variator reim har røket 2 ganger, byttet foringer, byttet drevene og kjeden på under 6000 Km.
Har også spurt Loxkel (importøren) hva "Kymco garanti" er uten å få svar.
Men har fått fikset det meste på garanti + reklamasjon
Bruker den til/fra jobb hve dag
Fikk ut sykkelen rett før påske og har ikke brukt den så mye som jeg pleier og merket med en gang jeg fikk den ut at den ikke går som den skal : elendig drag i bakker/motvind - har aldri vær noe fartsmonster, men når jeg ligger i under 40 Km i bakkene er det noe galt. I tillegg så nøkker det i variatoren ifm pådrag fra null og til ca 5 km. Er pyton å kjøre i kø med. Er sikker på at dette kommer til å ødelegge drevene + kjeden snart: får levere den inn igjen.
Det verste er at den er inne i snitt 5 uker om gangen i påvente av deler.
Konklusjon : Anbefaler IKKE Kymco og ihvert fall ikke Loxkel = Kellox = Honda ++
Neste steg er å heve kjøpet !!
Post Reply