Jalmar *titter innom*
Det blei ikke snickers. Bensinstasjonen var stengt. Hydrostasjonen på Visperud, for de som måtte være interessert. Det er vel ingen som egentlig er interessert i en stengt Hydrostasjon, om den ligger på Visperud aldri så mye. Jo forresten, de som ønsker å gjøre innbrudd er vel interessert i en stengt stasjon.
Må man gjøre noe for å få dame ? Jeg trodde det bare var å sitte på trappa hjemme, i søndagsettermiddagsgåbortbuksa, så kom dem flygende. :oops:
Vel, vel. Man lærer så lenge man har lever. Jeg er egentlig veldig fornøyd med tilværelsen jeg. Men jeg lar aldri en anledning gå fra meg hvis jeg kan få noen til å synes synd på meg, vet dere.
Må man gjøre noe for å få dame ? Jeg trodde det bare var å sitte på trappa hjemme, i søndagsettermiddagsgåbortbuksa, så kom dem flygende. :oops:
Vel, vel. Man lærer så lenge man har lever. Jeg er egentlig veldig fornøyd med tilværelsen jeg. Men jeg lar aldri en anledning gå fra meg hvis jeg kan få noen til å synes synd på meg, vet dere.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
- Shortybebeh
- Posts: 3456
- Joined: 26 Apr 2005 12:13
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
- Contact:
- ninja-mannen(c)
- Posts: 203
- Joined: 27 Apr 2005 20:23
- MC: Kawasaki ZX6-R `03
- Location: Westcoast
- Contact:
- Shortybebeh
- Posts: 3456
- Joined: 26 Apr 2005 12:13
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
- Contact:
Tusen takk, Shortybebeh.
Dette blogg-forumet har jo nesten blitt reine chatten. Det er moro. Suveren idè.
Nå skal jeg over i bloggen til Shortybebeh å finne ut mer om rollerblades.
Dette blogg-forumet har jo nesten blitt reine chatten. Det er moro. Suveren idè.
Nå skal jeg over i bloggen til Shortybebeh å finne ut mer om rollerblades.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
- Shortybebeh
- Posts: 3456
- Joined: 26 Apr 2005 12:13
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
- Contact:
Nå er søndagen snart over for oss gamle. Nå gjenstår bare en liten konjakk uten at pleierskene ser det, og så er det rett i seng.
I morra blir det forgasser-service, tenker jeg. Og så på tirsdags ettermiddag blir det forhåpentlig en liten prøvetur.
Gleder meg til å høre motoren male som en katt på tomgang uten ventiltikking. Ja, motoren altså. Ikke katten. Så vidt jeg vet får ikke katter ventiltikking.
Og da skal jeg kjøre på 10000 omdreininger gjennom Rælingstunnelen med det nye effektanlegget.
Gleder meg som en unge!!!
I morra blir det forgasser-service, tenker jeg. Og så på tirsdags ettermiddag blir det forhåpentlig en liten prøvetur.
Gleder meg til å høre motoren male som en katt på tomgang uten ventiltikking. Ja, motoren altså. Ikke katten. Så vidt jeg vet får ikke katter ventiltikking.
Og da skal jeg kjøre på 10000 omdreininger gjennom Rælingstunnelen med det nye effektanlegget.
Gleder meg som en unge!!!
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Så fort tror jeg ikke børsa mi går, selv i nedoverbakke. Det er ingen gixxer, vet du.
Nei, jeg liker best å kjøre fort oppover i tunnelen mot Lørenskog. Da er det ikke så langt til sykehuset hvis det smeller.
Men jeg hadde ikke tenkt å kjøre så fort, da. Er jo en lovlydig trafikant. Tenkte mer på stram wire i første og andre gir. Prøvde det når det originale eksosanlegget hadde tatt kvelden. Hadde øresus i tre dager etterpå.
Nei, jeg liker best å kjøre fort oppover i tunnelen mot Lørenskog. Da er det ikke så langt til sykehuset hvis det smeller.
Men jeg hadde ikke tenkt å kjøre så fort, da. Er jo en lovlydig trafikant. Tenkte mer på stram wire i første og andre gir. Prøvde det når det originale eksosanlegget hadde tatt kvelden. Hadde øresus i tre dager etterpå.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Fikk ikke helt med den aldersdebatten, Jalmar
Må være ei mannfolkgreie det der.
Vi som har rundet 29 + noen måneder, tar det ikke så tungt lenger. Vi vet at ungdommen forblir ...., vel, ja unge. Og at visdommen kommer med aldern.
Apropos forgassere...
Du har sikkert samme opplegget med gummimansjetter mellom gasserne og luftfilteret. Spander nye mansjetter. Mine var sånn ca 26 år gamle og steinharde når jeg hadde av toppen i fjor. Tokk av gasserrekka iår for å gjøre reint og sånn, og det var en herlig følelse med myke mansjetter som bare gled av.
Min Z650 er veldig var for usynkroniserte gassere, Kaldstartvansker og stygg lyd er bare fornavnet. Bruk litt tid på å få dem synkronisert. Evt. spander noen kroner på å få et verksted til å fikse det. Høres for j... ut med forgassere som ikke er jevnt justert.
Og kos deg nå når du endelig kommer deg på veien.
MEN,du sa at Quintus ikke var så rask lenger, sitter'n bakpå eller?
Må være ei mannfolkgreie det der.
Vi som har rundet 29 + noen måneder, tar det ikke så tungt lenger. Vi vet at ungdommen forblir ...., vel, ja unge. Og at visdommen kommer med aldern.
Apropos forgassere...
Du har sikkert samme opplegget med gummimansjetter mellom gasserne og luftfilteret. Spander nye mansjetter. Mine var sånn ca 26 år gamle og steinharde når jeg hadde av toppen i fjor. Tokk av gasserrekka iår for å gjøre reint og sånn, og det var en herlig følelse med myke mansjetter som bare gled av.
Min Z650 er veldig var for usynkroniserte gassere, Kaldstartvansker og stygg lyd er bare fornavnet. Bruk litt tid på å få dem synkronisert. Evt. spander noen kroner på å få et verksted til å fikse det. Høres for j... ut med forgassere som ikke er jevnt justert.
Og kos deg nå når du endelig kommer deg på veien.
MEN,du sa at Quintus ikke var så rask lenger, sitter'n bakpå eller?
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Det hadde ikke vært plass til Quintus bakpå. Nei, han får lov å være hjemme når jeg er ute å kjører. Så får jeg dårlig samvittighet for at han ligger hjemme alene og gråter på en solfyllt dag, så jeg snur etter et kvarter og kjører hjem igjen.
Du har helt rett i det med stive gummimansjetter til gassera. Nye er på ønskelista. Når det gjelder denne forgasserrensen jeg skal ta nå, har jeg tenkt å fikse det hele fra bunnen av gasserne uten å røre toppene/stagene/overføringene. Slik slipper jeg å tenke på synkronisering denne gangen. Jeg fikk sjekket synkroniseringa i fjor, og da var det svært bra, så hvis jeg klarer å rense og skifte pakninger og dyser uten å forandre på justeringa, tenker jeg det holder ut denne sesongen.
Du kjenner vel trikset med "manuell" synkronisering? Lærte meg et triks som er suverent. Stikkordet er "binders". Jeg sier ikke mer foreløpig
Må inrømme at jeg er litt spent på draget i sykkelen når jeg endelig skal starte den. Effektanlegg, litt større dyser i gasserne, elektronisk tenning, alt justert etter alle kunstens regler, og friskere luftfilter. Litt mere turtallsvilje bør det bli.
Du har helt rett i det med stive gummimansjetter til gassera. Nye er på ønskelista. Når det gjelder denne forgasserrensen jeg skal ta nå, har jeg tenkt å fikse det hele fra bunnen av gasserne uten å røre toppene/stagene/overføringene. Slik slipper jeg å tenke på synkronisering denne gangen. Jeg fikk sjekket synkroniseringa i fjor, og da var det svært bra, så hvis jeg klarer å rense og skifte pakninger og dyser uten å forandre på justeringa, tenker jeg det holder ut denne sesongen.
Du kjenner vel trikset med "manuell" synkronisering? Lærte meg et triks som er suverent. Stikkordet er "binders". Jeg sier ikke mer foreløpig
Må inrømme at jeg er litt spent på draget i sykkelen når jeg endelig skal starte den. Effektanlegg, litt større dyser i gasserne, elektronisk tenning, alt justert etter alle kunstens regler, og friskere luftfilter. Litt mere turtallsvilje bør det bli.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Joa, høres greit nok ut. Men sånne enkle løsninger kan ofte bli like kompliserte (for ikke å si enda verre)
Har fått lånt synkroniseringsmåler eller hva det nå heter, og det gikk greit, selv med mine tyve tommeltotter.
Husk nivået i flottørkamrene skal være jevnt. Snur gassern på hodet, skrur av alle kammrene og sjekker visuelt at flottørene er på linje.
Og så mange stag er det egentlig ikke. Det er en gjennomgående aksel for spjeldene og en ditto for choken. Pass på å få gjort ren chokedysa eller hva den nå heter. Min er er utrolig sær når det gjelder å få nok drivstoff ved kaldstart. Nytter ikke med el.start, må bruke kicken. Hvis ikke det funker (i tillegg til startgass) er det bare å finne en lang bakke. Har heldigvis en rett ut for gårdsplasssen så det går, men er utrolig lite trivelig.
Ellers av overføringer er det bare wireinnfestingen, og den tar jeg av etter at gassern er kommet ut fra sitt gjemmested. Slipper masse plunder med justering etterpå. Kanskje ikke akkurat trangtder inne, men det er liten plass til både en tier-nøkkel og mine hender størrelse passelig.
Har fått lånt synkroniseringsmåler eller hva det nå heter, og det gikk greit, selv med mine tyve tommeltotter.
Husk nivået i flottørkamrene skal være jevnt. Snur gassern på hodet, skrur av alle kammrene og sjekker visuelt at flottørene er på linje.
Og så mange stag er det egentlig ikke. Det er en gjennomgående aksel for spjeldene og en ditto for choken. Pass på å få gjort ren chokedysa eller hva den nå heter. Min er er utrolig sær når det gjelder å få nok drivstoff ved kaldstart. Nytter ikke med el.start, må bruke kicken. Hvis ikke det funker (i tillegg til startgass) er det bare å finne en lang bakke. Har heldigvis en rett ut for gårdsplasssen så det går, men er utrolig lite trivelig.
Ellers av overføringer er det bare wireinnfestingen, og den tar jeg av etter at gassern er kommet ut fra sitt gjemmested. Slipper masse plunder med justering etterpå. Kanskje ikke akkurat trangtder inne, men det er liten plass til både en tier-nøkkel og mine hender størrelse passelig.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
I ettermiddag har jeg fått vært ute i garasjen. Sammen med Quintus selvfølgelig. Han sover like godt i garasjen.
Ble selvfølgelig ikke ferdig med forgasserne, men har kommet godt i gang. Når jeg begynner på en ting, dukker det opp andre ting underveis som jeg bare MÅ sjekke, og da går klokka fort. fikk ihvertfall vaska forgasserrekka utvendig, og sjekket at rep.settene jeg har er de rette. Neste punkt blir å skru av bunnlokkene. Der inne finner jeg sikkert mye dritt. Så blir det å gjøre ordentlig reint og montere de nye dysene og skifte ut de komponentene som følger med i rep.settene. Det ser ut som det skal gå greit å fikse dette uten å ugreie synkroniseringa.
Ble selvfølgelig ikke ferdig med forgasserne, men har kommet godt i gang. Når jeg begynner på en ting, dukker det opp andre ting underveis som jeg bare MÅ sjekke, og da går klokka fort. fikk ihvertfall vaska forgasserrekka utvendig, og sjekket at rep.settene jeg har er de rette. Neste punkt blir å skru av bunnlokkene. Der inne finner jeg sikkert mye dritt. Så blir det å gjøre ordentlig reint og montere de nye dysene og skifte ut de komponentene som følger med i rep.settene. Det ser ut som det skal gå greit å fikse dette uten å ugreie synkroniseringa.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Så var det kvelden igjen. Jobb i morra, og så er det hælja.
Målet for den kommende hælja er å få tatt den første prøveturen denne sesongen. Skal bare sette sammen de tre siste forgasserne, så er mye gjort. Det eneste som kan ødelegge planene er at jeg egentlig burte pusse opp motoren rundt der ved forgasserne skal sitte. Nå som forgasserne er demontert er det jo lett å komme til. Men begynner jeg med det, blir jeg aldri ferdig. :oops: For da simpelten MÅ jeg ta opp veivhusventilasjonen og rense nedi der, og jeg Må jo ta vekk luftfilterboksen og pusse litt på ramma bak der. For der er det litt rust på ramma. Det kommer av at ventilasjonen fra batteriet har liggi inntil ramma slik at lakken har tatt skade. Og setter jeg først igang for å få vekk den rusta, MÅ jeg jo demontere hele kassa som batteriet står i for å komme til ordentlig. Osv, osv, osv.....
Så egentlig burte jeg kjøpe en ny motorsykkel slik at jeg har en sykkel å kjøre litt med mens jeg peller den gamle fra hverandre i småbiter.
Målet for den kommende hælja er å få tatt den første prøveturen denne sesongen. Skal bare sette sammen de tre siste forgasserne, så er mye gjort. Det eneste som kan ødelegge planene er at jeg egentlig burte pusse opp motoren rundt der ved forgasserne skal sitte. Nå som forgasserne er demontert er det jo lett å komme til. Men begynner jeg med det, blir jeg aldri ferdig. :oops: For da simpelten MÅ jeg ta opp veivhusventilasjonen og rense nedi der, og jeg Må jo ta vekk luftfilterboksen og pusse litt på ramma bak der. For der er det litt rust på ramma. Det kommer av at ventilasjonen fra batteriet har liggi inntil ramma slik at lakken har tatt skade. Og setter jeg først igang for å få vekk den rusta, MÅ jeg jo demontere hele kassa som batteriet står i for å komme til ordentlig. Osv, osv, osv.....
Så egentlig burte jeg kjøpe en ny motorsykkel slik at jeg har en sykkel å kjøre litt med mens jeg peller den gamle fra hverandre i småbiter.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Hørtes ut som en plan
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum