Risting når man ikke bremser :)

Prat om tung MC.
User avatar
Blackbird
Posts: 26
Joined: 11 May 2006 14:08
MC: Honda CBR 1100XX Blackbird 2001 mod.
Location: Drammen

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by Blackbird »

Vel..det rister fremdeles. Uten toppboks. Ja, sikkert med også - det finner jeg ut av i morgen.
Byttet dekk foran og bak - regner med at gutta så på hjullagrene i samme slengen uten at jeg ba om det. Nytt styrelager har som nevnt tidligere kommet på plass. Har tilogmed fått sjekket at framdekket virkelig var avbalansert en ekstra gang. Ingen forskjell. Rister når jeg slipper styret i hastigheter mellom 70 og 90 (sånn ca). Har jeg labbene der de skal være så merker jeg ingenting.

Kast i bremseskivene tror jeg ikke det er, er ingen antydning til wobbel eller noe som helst når jeg bremser, uansett hastighet.

Lufttrykket er som det skal være, det er sjekket og dobbeltsjekket.

Skjønner ikke hva det kan være, jeg. Det har heller ikke vært sånn helt siden jeg kjøpte sykkelen, heller sånn at det har kommet etterhvert. Men, så lenge jeg ikke merker noe til dette når jeg kjører som man skal kjøre så er det ikke sikkert jeg gidder utforske det noe mere. Likevel, synspunkter og liknende tas imot med takk. Er jo tydeligvis noe som ikke er som det skal være.
User avatar
Cueball
Posts: 23
Joined: 21 Mar 2007 19:43
MC: Honda VFR 800 VTEC

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by Cueball »

Hei
Ikke så sikker på at dette er relevant for deg, men:
Jeg hadde tilsvarende risting i min VFR når jeg slapp styret. Forskjellen var at jeg også kjente vibrasjon når jeg bremset middels hardt (ved mild og svært hard bremsing merket jeg dog ingen vibrasjon). Jeg klarte ikke å visuelt se eller måle kast i bremseskiven (hadde ikke tilgang på måleur med magnetfot, for å måle nøyaktig heller). Sjanset på at det var skivene, og bestillte nye skiver (+klosser, selvfølelig).
Bremseskiver byttet og vibrasjon forsvant.
-02 Honda VFR 800
User avatar
brutus
Posts: 3
Joined: 28 Jul 2007 22:14
MC: yamaha fzs 600 2003 mod

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by brutus »

kjøpte ny fazer 600 i 2003 den ristet noe volsomt når jeg slapp styret så fikk jeg et tips om og kjøpe metzeler z6 dekk hva skjedde da jo all risting ble vekk :smt041 =D>
User avatar
Blackbird
Posts: 26
Joined: 11 May 2006 14:08
MC: Honda CBR 1100XX Blackbird 2001 mod.
Location: Drammen

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by Blackbird »

Andre dekk må bli det neste jeg prøver...per i dag ruller jeg rundt på BT014 både foran og bak - dette skal vel normalt sett være gode dekk. Men, siden ingenting annet har fungert så blir det vel pilot road eller noe neste gang. Inntil videre får vi (blackbirden og jeg) bare leve med litt håndløs risting.
inunf
Posts: 4924
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by inunf »

Jeg har BT014 på apriliaen og er VELDIG fornøyd med de. Blir ikke plaget av risting eller noe. Men såklart, dette er jo en HELT annen sykkel, så det behøver ikke å bety noe.
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by mekkern »

enkelte blir ikke bra før man monterer styredemper.... :(
Gixxerman

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by Gixxerman »

Kjekt med originalmontert styredemper 8) Har hatt det på alle tre gixxerne jeg har hatt :)
User avatar
Loffen
Posts: 154
Joined: 05 Sep 2005 22:22
MC: Kawasaki ZX6R 99/00
Location: Volda

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by Loffen »

Gixxerman wrote:Kjekt med originalmontert styredemper 8) Har hatt det på alle tre gixxerne jeg har hatt :)
Sitter din over styret eller sitter den fra rammen og inn på ene gaffelbenet?
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by mekkern »

dem var nødt til det... :lol: har hatt bruk for det på noen suzyer..
Gixxerman

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by Gixxerman »

rc-marcus wrote:
Gixxerman wrote:Kjekt med originalmontert styredemper 8) Har hatt det på alle tre gixxerne jeg har hatt :)
Sitter din over styret eller sitter den fra rammen og inn på ene gaffelbenet?
Første gixxern var den langs ramma og mot ene beinet. På de to siste ligger den godt gjemt under styrekrona litt nedi der. Kan sikkert ta et bilde en dag :)
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Re: Risting når man ikke bremser :)

Post by Weezer »

Gixxerman wrote:
rc-marcus wrote:
Gixxerman wrote:Kjekt med originalmontert styredemper 8) Har hatt det på alle tre gixxerne jeg har hatt :)
Sitter din over styret eller sitter den fra rammen og inn på ene gaffelbenet?
Første gixxern var den langs ramma og mot ene beinet. På de to siste ligger den godt gjemt under styrekrona litt nedi der. Kan sikkert ta et bilde en dag :)
Nå tror jeg at jeg begynner å bli glemsk... Trodde bare du hadde hatt to :roll:
A motorbike is an engine you can sit on
Post Reply