R6 99 Modell, skal strupes ned

Prat om mellomtung MC
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

R6 99 Modell, skal strupes ned

Post by Impervium »

Hei.
Jeg skal strupe R6'n min (før engangsavgiften). Hvor kan jeg gjøre dette? Et hvilket som helst godkjent verksted?
Liker ikke tanken på å måtte drasse sykkelen helt til Yamaha forhandleren i byen bare for å strupe.. da må jeg ut med tilhenger/prøveskilt..
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Hvem som helst godkjent verksted ska kunne gjøre dette, men de må ha et strupekit til din sykkel
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Strupekittet kan du montere selv også, men det må være godkjent på et godkjent verksted. De fleste verkstder er jo godkjente. Hvertfall de jeg har sett...
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Dem må altså ikke ha en spesiell godkjenning for å gjøre dette?
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Impervium wrote:Dem må altså ikke ha en spesiell godkjenning for å gjøre dette?
Nei, men jobben må være godkjent iallefall.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
et0n
Posts: 15
Joined: 30 Apr 2005 00:33

Post by et0n »

Bestill et kit fra GreyBikes
Så stikker du til et verksted og hører og de skriver under papirene for en nett liten sum(f.eks. 500,-) mot at du monterer kittet selv og viser dem sykkelen ferdig plombert. Montering av kittet er veldig enkelt.

Eller du kan betalte full pris og levere sykkelen + kittet...

Sålenge verksted er godkjent, så kan de skrive under...
2003 KTM SX 525 Supermotard

X: Husqvarna TE/SM610, SMS125, WRE125 +++
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

er jo ikke bare å 'vise' at nedstrupnings kit'et er montert, må jo av med tank og luftfilter for å se selve plomberingen, men de kan jo alltids ta en liten kjøretur med den akutelle sykkelen og 'registrere' selv at den virkelig er nedplombert.
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

sett inn

Post by NeoN »

sett inn kittet å fjern det etter godkjenning;p
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Re: sett inn

Post by gsxr-(r) »

NeoN wrote:sett inn kittet å fjern det etter godkjenning;p
men det ville ikke vært særlig smart hvis du hadde kræsja og drept noen eller skadet de for levet ville det....?? forsikring dekker ikke uplombert dykkel hvis du skal ha den som mellom vettu
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

Furre wrote:sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
men hvorfor ha uplombert sykkel da?? kjører ikke så fort likevel
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Furre wrote:sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
men tenk om du er en av de "10 av 100%" da? har du tenkt over det?

er du villig til å ta den risikoen så er det ingenting jeg kan gjøre for å stoppe deg, men jeg håper du får vondt hvis/når du treffer noen og gjør dem invalid for resten av deres livImage

men nok seriøst snakk :)
Image
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

gsxr-(r) wrote:
Furre wrote:sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
men hvorfor ha uplombert sykkel da?? kjører ikke så fort likevel
Utrolig dumt sagt...
Når du en gang har kjørt sammenhengende i over 2mnd så vil du forstå...

Man vil ALLTID ha mer
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

ChristR wrote:
gsxr-(r) wrote:
Furre wrote:sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
men hvorfor ha uplombert sykkel da?? kjører ikke så fort likevel
Utrolig dumt sagt...
Når du en gang har kjørt sammenhengende i over 2mnd så vil du forstå...

Man vil ALLTID ha mer
rekti, hvorfor kjører vi ikke alle rundt på 125 / moped med effektanlegg eller noe :)
MC-fantom
Posts: 106
Joined: 06 May 2005 13:02
Location: Bodø

Post by MC-fantom »

Fordi det er for dårlig aks og dreiemoment på disse småtassene. Dessuten er det jo nesten komplett umulig å holde balansen. Kjører selv gromsykkel og allt under 750 er jo moped.
Hva er best? FJR 1300 så klart
Post Reply