Dekk til r6

Prat om tung MC.
Post Reply
r6
Posts: 17
Joined: 14 Mar 2007 21:08
Location: Bøverbru

Dekk til r6

Post by r6 »

Lurer på om 190*50-17 passer på en r6 2001 mod? Orginalt tror jeg det er 180*50-17. Hvordan blir kjøre egenskaper i forhold.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Dekk til r6

Post by RH racing »

dette passer..du vil merke minimalt.. men den blir litt tyngre å legge ned i sving.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
freddy85
Posts: 72
Joined: 18 Jun 2007 21:18

Re: Dekk til r6

Post by freddy85 »

Ser at 1000c blir levert med 190/50-17 og 600 med 180/55-17, da er det også bredere felger på 1000cc eller? :-k
- KTM EXC 530 09 Six Days
x Honda Hornet 07
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Dekk til r6

Post by RH racing »

stemmer det...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Re: Dekk til r6

Post by Gixxerman »

Skal du stå på hjørnet og skryte så er går det vel greit, men skal du kjøre så vil jeg anbefale deg å holde deg til standard dim. Hvorfor gjøre en sykkel mer tregstyrt ? Man vil vel at den skal være leken i sving, eller har jeg misoppfatta noe :-s
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Dekk til r6

Post by mekkern »

gikk fra overkill 170/60-17 og til orginalt 140/80-17 på hondan og fikk tilbake sving egenskapene....ble som en 100kg lettere sykkel.. \:D/
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Re: Dekk til r6

Post by medic1136 »

liten vits i å bytte dim på dekkene, fabrikken har nok satt på dekk av den dimen som gir best egenskaper. så hvorfor gjør ting som er bra, dårlig. hmmmm
moppen
Posts: 84
Joined: 13 Aug 2006 10:15
Location: Vesterålen

Re: Dekk til r6

Post by moppen »

Jeg har skrytt av at sykkelen min ble feitere med de 190 som var på da jeg kjøpte den. I dag hentet jeg hjulet med 180-dekk, som står i vognkortet. (I reparasjonshåndboka står det faktisk 190) siden verkstedet ikke hadde inne annet enn Michelin Pilot Power, kjøpte jeg et til svindyr pris, men de skal da leve, de også. Hadde jeg ikke vært en slik dumskalle, kunne jeg fått en klekkelig rabatt. Ekspeditrisa blingset på momsen. Nå er jeg spent på om jeg får få kilometer ut av dekket. Syntes ikke jeg kunne la sommeren gå i vente på Pilot Road 2 som var førstevalget (og som jeg hadde, men hvor corden syntes noe tydelig.) Ka dåkker trur?
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
Gixxerman

Re: Dekk til r6

Post by Gixxerman »

Det dekket er ikke kjent for mange km nei, men godt grep. Now you know heh :) Kjører på de selv.
User avatar
Leo
Posts: 82
Joined: 27 Sep 2005 00:39
Location: Trondheim

Re: Dekk til r6

Post by Leo »

Jeg kommer neppe til å kjøpe noe annet en Pilot Power på veldig lenge! Mitt sammenlikningsgrunnlag er Dunlop 207 og Bridgestone ett-eller-annet.

Grepet i sving vet jeg ikke så mye om, jeg er ikke tøff nok til å finne grensen, men ved brems og aks er i alle fall forskjellen stor. På Pilot Power kommer den greit opp på bakhjulet i striregn om jeg vil. På Bridgestone var det hipp som happ om det spant eller løfta seg på passe våt asfalt. Dunlop 207... ALDRI IGJEN! Mine var latterlig glatte! På halvslitte dekk var det bare å vri på rullen, så spant det på våt asfalt i 150+! Selv på tørr, varm asfalt og varme dekk var grepet heller tvilsomt.
01' Honda VTR SP-1
99' Ford Mondeo 2,0 GHIA - Solgt.
91' Ford Sierra 2,0 DOHC
Bilmekaniker/Tekniker
Post Reply