Page 1 of 1
Mål, kraft og vektkonvertering
Posted: 18 Jul 2007 16:36
by NoName
Synes du det hele tiden er et ork og hele tiden holde orden på de forskjellige verdier og hvilken formel som skal benyttes. Her har du den, skriv den ut - laminer den og heng den opp i verkstedet. Legg også en kalkulator i nærheten...
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 18 Jul 2007 16:39
by Banditbiker
Eller benytte en av de utallige konverteringskalkulatorene som finnes på nettet
http://www.startsiden.no/oppslagsverk_o ... vertering/
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 18 Jul 2007 16:44
by Desmo
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 18 Jul 2007 19:20
by MatsBS
Et ark er vel bedre egnet i garasjen/verkstedet
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 23 Jul 2007 12:59
by maelling
Enda enklere: Bare tast inn f.eks "30 psi in bar" i Google og se hva som dukker opp
Alle har vel en bærbar pc, selv på verkstedet
500 siders manualer som man ikke gidder å printe ut og etc
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 10 Aug 2007 00:31
by Trondos
Bruker et lite kjekt program som heter Convert både hjemme og på jobb.
http://joshmadison.com/software/convert/
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 10 Aug 2007 08:27
by Gixxerman
Selv har jeg google
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 10 Aug 2007 08:52
by supermons
Er jo ikke noe problem å ha et sånn program på mobilen heller, så har du det alltid med deg.. Tror en del SE kommer med det standard som et av standardprogrammene
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 24 Dec 2007 00:30
by Rimol
Har sånn programm på min Nokia N95
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 21 Apr 2009 00:27
by moonlit
En formel som har fascinert meg er denne:
effekt (kW) = dreiemoment (Nm) * RPM / 9549.
Dvs at hvis en motor trekker med 60 newtonmeter dreiemoment ved 5000 RPM, yter den 31.4HK.
Og ved 9549RPM er antallet kW og Nm det samme, for alle motorer. Sjekk neste gang du kikker på en dyno-graf som er målt i Nm og kW
Re: MÃ¥l, kraft og vektkonvertering
Posted: 24 May 2009 14:11
by IImilleniumII
Jeg tror ikke psi til bar verdien du har oppgidd er rett..
http://www.google.com/search?client=ope ... 8&oe=utf-8
14,50. Vet ikke hvor stor betydning det har, er ikke meningen å drive med flispikkeri så hvis det ikke har noen betydning så kan du bare se bort fra inlegget =)