Mine år med mc. Både i Norge og nå Thailand
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. sesongen er i gang :-)
Pga værmelding som lovet regn i store mengder ble det ikke noe tur i dag (2.påskedag). Dagen ble brukt til å bytte dekk på bilen samt vaske denne og få den støvsugd. Sykkelen fikk også en omgang med såpe og vann og er nå blank og fin.
Nå kom ikke regnet og tempraturen har også steget. Men skal bort i middag i kveld så ingen mc tur i dag.
Nå kom ikke regnet og tempraturen har også steget. Men skal bort i middag i kveld så ingen mc tur i dag.
Hans Petter
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. sitter fast i Thailand
Sitter fast i Thailand, Vet ikke naar jeg kommer hjem. Alt er bare kasos
Hans Petter
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. sitter fast i Thailand
Sitter paa Internett kafe i Bangkok. Lider ingen noed, men hvis roedskjorter og gulskjorter braker sammen blir det ille. Mye er stengt her og det er politisprerringer og mye militaert i gatene her.
Doer kongen her saa blir det ogsaa vanskelig.
Vi er optimister og haaper vi er paa vei hjem i loepet av noen dager
Doer kongen her saa blir det ogsaa vanskelig.
Vi er optimister og haaper vi er paa vei hjem i loepet av noen dager
Hans Petter
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Hans P sin blogg. sitter fast i Thailand
God tur hjem, når enn det blir! Får håpe forsinkelsen ikke forverres av tilstanden på ting nede i Thailand!
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. sitter fast i Thailand
mulig retur torsdag kveld. Kan kjoere sykkel igjen til helga
Hans Petter
Re: Hans P sin blogg. sitter fast i Thailand
Sitter fast i Thailand med opprør og alt mulig. Ville jo tro at det var grunn nok alene til å glede seg til hjemturen. Men det du gleder deg til, det er å kjøre sykkel
ingen KiM, ingen kos
-
- Posts: 1102
- Joined: 30 Mar 2009 13:18
- MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
- Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)
Re: Hans P sin blogg. sitter fast i Thailand
Var heldig og satt fast i Oslo i ett par timer før vi fikk buss hjem
God tur hjem
God tur hjem
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg.
Re: Hans P sin blogg. sitter fast i Thailand
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10000593hansp wrote:Sitter paa Internett kafe i Bangkok. Lider ingen noed, men hvis roedskjorter og gulskjorter braker sammen blir det ille. Mye er stengt her og det er politisprerringer og mye militaert i gatene her.
Doer kongen her saa blir det ogsaa vanskelig.
Vi er optimister og haaper vi er paa vei hjem i loepet av noen dager
Håper du har kommet deg videre?
..Forsatt uten sykkel..
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. sitter fast i Thailand
Vi var heldige kom hjem torsdag morgen (22/4). Rett på jobb.
Fikk kjørt 30 mil lørdag og 10 mil søndag samt 10 mil mandag. Godt å være hjemme igjen.
Fikk kjørt 30 mil lørdag og 10 mil søndag samt 10 mil mandag. Godt å være hjemme igjen.
Hans Petter
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. Tilbake i Noreg's land
Første dag i år med sykkel til jobb, hadde en fin tur med temperatur på rundt 5 -6 grader. Varmeholker og nok klær gjorde at det ikke var kaldt.
Etter jobb i dag går turen til Gjøvik hvor Inger J og jeg skal besøke gode venner, sammen med disse blir vi med på Mjøsa rundt i morgen 1/5.
Etter jobb i dag går turen til Gjøvik hvor Inger J og jeg skal besøke gode venner, sammen med disse blir vi med på Mjøsa rundt i morgen 1/5.
Hans Petter
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. skrive litt igjen
Over ett år siden sist jeg skrev noe her.
Det siste året har jeg vært 4 ganger i Thailand. På disse turene reiser vi mye rundt og da ofte med leid MC. Store sykler er ikke lett å få tak bortsett fra i Bangkok, for oss som foretrekker å være på bygda blir det som oftest kjørt med 125, men det duger også. Det å kjøre i Thailand er helt ok, veiene er stort sett bedre enn i Norge, og behovet for varmeholker og fleece er fraværende. Det man må huske når man kjører der nede er at som 2 hjuling er du nederst på rangstigen i trafikken, dvs hvis noen vil ha plassen din på veien så tar de den, og du får heller kjøre i grøfta. Men har man dette i tankene når man kjører er det helt greit å kjøre mc tur i Thailand.
Kommer tilbake med mer senere
Det siste året har jeg vært 4 ganger i Thailand. På disse turene reiser vi mye rundt og da ofte med leid MC. Store sykler er ikke lett å få tak bortsett fra i Bangkok, for oss som foretrekker å være på bygda blir det som oftest kjørt med 125, men det duger også. Det å kjøre i Thailand er helt ok, veiene er stort sett bedre enn i Norge, og behovet for varmeholker og fleece er fraværende. Det man må huske når man kjører der nede er at som 2 hjuling er du nederst på rangstigen i trafikken, dvs hvis noen vil ha plassen din på veien så tar de den, og du får heller kjøre i grøfta. Men har man dette i tankene når man kjører er det helt greit å kjøre mc tur i Thailand.
Kommer tilbake med mer senere
Hans Petter
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. skrive litt igjen
Jobber mye for tiden og prøver å kjøre litt sykkel i tillegg. Det har da blitt ca 300 mil hittil i år (i Norge).Derfor blir det lite tid til å skrive her.
Nå er pinsen for døren og årets første skikkelige langtur står for døren. Det var meningen å kjøre vestlandet, men YR forteller meg at det bør jeg ikke gjøre.
Har kikket litt på Sveirge og Danmark så det blir neo sånt. Været kommer til å få bestemme om hvor. regner det ikke i morgen klokken 0445 blir det sykkel til jobb og direkte avreise fra jobb. Men regner det blir det bil til jobb for så å hente sykkelen etter jobb. Starte langtur med vått tøy frister ikke.
Nå er pinsen for døren og årets første skikkelige langtur står for døren. Det var meningen å kjøre vestlandet, men YR forteller meg at det bør jeg ikke gjøre.
Har kikket litt på Sveirge og Danmark så det blir neo sånt. Været kommer til å få bestemme om hvor. regner det ikke i morgen klokken 0445 blir det sykkel til jobb og direkte avreise fra jobb. Men regner det blir det bil til jobb for så å hente sykkelen etter jobb. Starte langtur med vått tøy frister ikke.
Hans Petter
Re: Hans P sin blogg. skrive litt igjen
Ble det tur på deg?
- hansp
- Posts: 834
- Joined: 31 May 2007 21:05
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km - Location: Buriram Thailand
- Contact:
Re: Hans P sin blogg. skrive litt igjen
Pinsetur ble det. Kjørte sykkel til jobb fredag morgen selv om det regnet mer enn litt. var ganske våte da vi annkom jobb så varmeovnen på kontoret mitt ble satt på og både bukse jakke og hansker hengt til tørk.
Var innom YR og kikket flere ganger i løpet av dagen og reiseruten ble stadig vekk endret.
KLokken 1500 var det klart til avgang, vi satte kursen mot Svinesund for det så ut til at sør i Sverige var det bedre vær. Det stemte, da vi paaserte grensen regnet det ikke lenger og etter ett par mil var det tørrer veier.
Etter en lang dag på jobb er det litt begrenset hvor lang man har lyst til å kjøre, så vi tok av fra E6 og begynte å lete etter ett passe sted å overnatte da vi så skilt til bla Kungshavn. Fra E6 og inn til Kungshavn var det flotte MC veier så denne strekningen kan anbefales. Kungshavn derimot er ikke noe å anbefale. Vi kjørte til Kungshavn hotell og jeg gikk inn for å spørre om de hadde ledig rom. Joda det hadde de til kr 1995 innklusiv frokost. Nei takk sa jeg, da prøver vi ett annet sted. Da fikk jeg tilbud om rom i annekset deres for kr 990 uten frokost. Siden både jeg og selskapet mitt kunen tenke oss både mat og litt tørt tøy, takket jeg ja til dette. Annekset som lå noen hus unna var helt greit, bortsett fra at tv'en ikke virket. Vi skiftet og gikk ut for å spise middag. Byen hadde ikke det helt store utvalget av spisesteder men vi fikk da både mat og ett par øl, før vi tuslet tilbake til rommet for å sove. Vi bestemte oss for å sette klokken på vekking 0800 dagen etter, og så gå opp til hotellet hvor vi i følge oppslag på rommet vårt kunne få frokost til kr 60 pr pers. Da vi neste morgen gikk inn på hotellet for å spise frokost var det ingen der, døra var åpen men ellers var det tomt, og noe frokost var det ikke å få kjøpt. Så uten morgenkaffe og mat kjørte vi ut av Kungshavn med retning E6 for å finne en veikro. Det fant vi og frokost bestående av smørbrød og kaffe fikk vi.
Vi satte kursen mot Gøteborg og besteme at nå vi kom dit skulle vi avgjøre om vi skulle kjøre mot Skåne og Dankark eller om vi skulle kjøre inn i Sverige retning Venaren.
På en rasteplass litt utenfor Gøteborg bestemte vi oss for Venaren, dette på tross av at det var bare blå himel å se sørover mens østover hvor vi hadde tenkt oss så det mer tvilsomt ut. Slo inn Mariehavn på GPS'en og vi kjøret avgårde. GPS'en vil gjerne kjøre hovedveier, men ved å ta av fra hovedveien og være litt sta retter den seg etter ønske om å kjøre sideveier, det gjorde den denne gangen også, og vi fikk kjøre mange flotte MC veier. Ett par krafteige regnskurer fikk vi også men det var varmt og det blåste så vi tørket fort opp igjen.
Vi var innom flere byer langs Venaren uten at vi fant noe som fristet til overnatting. Jeg tastet inn Karlstad på GPS'en og tenkte at inne vi var der hadde vi funnet ett stes å slå leir. Når man kjører på flotte veier og nyter svinger og solskinn renner milene unna, så vi annkom Karlstad ved 17 tiden, etter 48 mil på sykkelen verker det litt i kroppen både til fører og pasasjer, så da vi fant Scandic hotell Klaraelven like utenfor byen stoppet vi der. 890 for ett dobbeltrom inkl frokost var helt greit. Før middagen gikk vi en times tur langs Klaraelven og kikket samt tok noen bilder. Vi spiset middag på hotellet og gikk tidlig på rommet for å slappe av, det ble til at vi sovnet.
Søndag etter frokost ble kursen satt mot Håverud, har var det både sluser og annet å se, på kartet hadde jeg funnet en omvei som virket veldig MC vennlig, og det var den. Inn i skogen med flotte svinger og bratte bakker. Håverud kan anbefales, kommer man etter mittsommer er det også mulig å ta båt på kanalen, det var det ikke da vi var der.
Etter ett par timer her og en liten lunsj, satte vi kurt mot Torsby, dette var også en strekning som var fin å kjøre med mc. I torsby tok vi inn på en gård (Sahlstrøms kultur) 1390 for ett dobbelt rom innklusiv frokost var turens dyreste, men med en utrolig beliggenhet samt helt nytt rom var det verd pengene. Middagen på gården var av gourmet typen, vi spiste laks med nypoteter og diverse tilbehør, helt fantastisk mat til under 200 kr. Det ble tidlig kveld også denne denne dagen, mye frisk luft er bar for søvnen.
Etter en nydelig frokost med hjembakt brød startet vi på hjemturen. Vi kjørte mot Kongsvinger, de første milene som var på Svenk side satt jeg og koste meg med fine svinger og perfekt vei. Etter en stund var veien plutselig full av telehiv og store hull, og vi var tilbake i Norge, her gikk det i 50 - 60 de første milene, det var ikke forsvarlig å kjøre fortere på denen veien.
PGA flom var det en liten omkjøring før Kongsvinger bortsett far dette fulgte vi hovedveiene helt til vi var hjemme på Sætre.
Kjøre MC i Sverige frister til gjentagelse.
Var innom YR og kikket flere ganger i løpet av dagen og reiseruten ble stadig vekk endret.
KLokken 1500 var det klart til avgang, vi satte kursen mot Svinesund for det så ut til at sør i Sverige var det bedre vær. Det stemte, da vi paaserte grensen regnet det ikke lenger og etter ett par mil var det tørrer veier.
Etter en lang dag på jobb er det litt begrenset hvor lang man har lyst til å kjøre, så vi tok av fra E6 og begynte å lete etter ett passe sted å overnatte da vi så skilt til bla Kungshavn. Fra E6 og inn til Kungshavn var det flotte MC veier så denne strekningen kan anbefales. Kungshavn derimot er ikke noe å anbefale. Vi kjørte til Kungshavn hotell og jeg gikk inn for å spørre om de hadde ledig rom. Joda det hadde de til kr 1995 innklusiv frokost. Nei takk sa jeg, da prøver vi ett annet sted. Da fikk jeg tilbud om rom i annekset deres for kr 990 uten frokost. Siden både jeg og selskapet mitt kunen tenke oss både mat og litt tørt tøy, takket jeg ja til dette. Annekset som lå noen hus unna var helt greit, bortsett fra at tv'en ikke virket. Vi skiftet og gikk ut for å spise middag. Byen hadde ikke det helt store utvalget av spisesteder men vi fikk da både mat og ett par øl, før vi tuslet tilbake til rommet for å sove. Vi bestemte oss for å sette klokken på vekking 0800 dagen etter, og så gå opp til hotellet hvor vi i følge oppslag på rommet vårt kunne få frokost til kr 60 pr pers. Da vi neste morgen gikk inn på hotellet for å spise frokost var det ingen der, døra var åpen men ellers var det tomt, og noe frokost var det ikke å få kjøpt. Så uten morgenkaffe og mat kjørte vi ut av Kungshavn med retning E6 for å finne en veikro. Det fant vi og frokost bestående av smørbrød og kaffe fikk vi.
Vi satte kursen mot Gøteborg og besteme at nå vi kom dit skulle vi avgjøre om vi skulle kjøre mot Skåne og Dankark eller om vi skulle kjøre inn i Sverige retning Venaren.
På en rasteplass litt utenfor Gøteborg bestemte vi oss for Venaren, dette på tross av at det var bare blå himel å se sørover mens østover hvor vi hadde tenkt oss så det mer tvilsomt ut. Slo inn Mariehavn på GPS'en og vi kjøret avgårde. GPS'en vil gjerne kjøre hovedveier, men ved å ta av fra hovedveien og være litt sta retter den seg etter ønske om å kjøre sideveier, det gjorde den denne gangen også, og vi fikk kjøre mange flotte MC veier. Ett par krafteige regnskurer fikk vi også men det var varmt og det blåste så vi tørket fort opp igjen.
Vi var innom flere byer langs Venaren uten at vi fant noe som fristet til overnatting. Jeg tastet inn Karlstad på GPS'en og tenkte at inne vi var der hadde vi funnet ett stes å slå leir. Når man kjører på flotte veier og nyter svinger og solskinn renner milene unna, så vi annkom Karlstad ved 17 tiden, etter 48 mil på sykkelen verker det litt i kroppen både til fører og pasasjer, så da vi fant Scandic hotell Klaraelven like utenfor byen stoppet vi der. 890 for ett dobbeltrom inkl frokost var helt greit. Før middagen gikk vi en times tur langs Klaraelven og kikket samt tok noen bilder. Vi spiset middag på hotellet og gikk tidlig på rommet for å slappe av, det ble til at vi sovnet.
Søndag etter frokost ble kursen satt mot Håverud, har var det både sluser og annet å se, på kartet hadde jeg funnet en omvei som virket veldig MC vennlig, og det var den. Inn i skogen med flotte svinger og bratte bakker. Håverud kan anbefales, kommer man etter mittsommer er det også mulig å ta båt på kanalen, det var det ikke da vi var der.
Etter ett par timer her og en liten lunsj, satte vi kurt mot Torsby, dette var også en strekning som var fin å kjøre med mc. I torsby tok vi inn på en gård (Sahlstrøms kultur) 1390 for ett dobbelt rom innklusiv frokost var turens dyreste, men med en utrolig beliggenhet samt helt nytt rom var det verd pengene. Middagen på gården var av gourmet typen, vi spiste laks med nypoteter og diverse tilbehør, helt fantastisk mat til under 200 kr. Det ble tidlig kveld også denne denne dagen, mye frisk luft er bar for søvnen.
Etter en nydelig frokost med hjembakt brød startet vi på hjemturen. Vi kjørte mot Kongsvinger, de første milene som var på Svenk side satt jeg og koste meg med fine svinger og perfekt vei. Etter en stund var veien plutselig full av telehiv og store hull, og vi var tilbake i Norge, her gikk det i 50 - 60 de første milene, det var ikke forsvarlig å kjøre fortere på denen veien.
PGA flom var det en liten omkjøring før Kongsvinger bortsett far dette fulgte vi hovedveiene helt til vi var hjemme på Sætre.
Kjøre MC i Sverige frister til gjentagelse.
Hans Petter
Re: Hans P sin blogg. skrive litt igjen
Fint referat! Har knapt kjørt utenfor E6 i Sverige selv, så dette var interessant. Et lite minuspoeng for å nevne at det ble tatt bilder uten å poste noen