Brukt eller ny?

Prat om lett MC.
Post Reply
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Brukt eller ny?

Post by Larz1 »

Noen meninger om jeg burde kjøpe ny eller brukt?? Tar imot alles meninger :wink: :P 8)
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Jeg kjøpte ny, men økonomisk er det nok lurest og kjøpe brukt sålenge du har sikret deg at sykkelen er som den skal være, at alle servicer er fulgt osv. så ikke du blir lurt...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
kid
Posts: 46
Joined: 14 May 2005 13:25
Location: Vestfold
Contact:

Post by kid »

Jeg kjøpte ny, men angrer litt nå, kan få mange strøkne brukte lett sykler til tjue lapper billigere.. Jeg ville gått for en brukt om jeg skulle tatt valget om igjen idag. Lykke til med kjøp!

TDK, vet du hva dem gjør på service?
Tror ikke det er HELT krise om alle servicer ikke er fulgt, dersom det er en flink person som har hatt sykkelen.. Første gangs service f.eks er stramming av skruer, ny olje og tennplugg bytte. Hvem klarer ikke det selv? Eneste grunnen til at jeg tok service på min, var for å få stempel, som er fordel ved salg.. Men likevel? :P
Honda NSR '03
Diverse arbeid utført (a)
User avatar
kid
Posts: 46
Joined: 14 May 2005 13:25
Location: Vestfold
Contact:

Post by kid »

Stempel i service heftet altså :twisted:
Honda NSR '03
Diverse arbeid utført (a)
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

kid wrote:Jeg kjøpte ny, men angrer litt nå, kan få mange strøkne brukte lett sykler til tjue lapper billigere.. Jeg ville gått for en brukt om jeg skulle tatt valget om igjen idag. Lykke til med kjøp!

TDK, vet du hva dem gjør på service?
Tror ikke det er HELT krise om alle servicer ikke er fulgt, dersom det er en flink person som har hatt sykkelen.. Første gangs service f.eks er stramming av skruer, ny olje og tennplugg bytte. Hvem klarer ikke det selv? Eneste grunnen til at jeg tok service på min, var for å få stempel, som er fordel ved salg.. Men likevel? :P
De bytter/sjekker plugg, bytter girolje (som er veldig viktig i starten), sjekker stempel (tror jeg), renser kjede osv...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Er tryggest å kjøpe nye... men da går den ned 5-10k etter du tar den med ut av butikken...
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

kjekt å ha papirer på at service er gjort på autorisert verksted når en kjøper graver å spør.
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Post Reply