Supermotard ellr racing??

Prat om lett MC.
User avatar
Larz1
Posts: 298
Joined: 23 May 2005 18:18
MC: Honda XR 125
Location: Gran (Oppland)

Supermotard ellr racing??

Post by Larz1 »

En bekjent sier jeg burde velge en litt mer "crosser" preget lett-mc, men jeg syns at racing mc bare er så råtøft! Hva syns dere? F.eks denne:
http://www.yamaha-motor.no/products/mot ... dt125x.jsp
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Velg det du føler er best for deg! :D

Fordeler med sm er:
Morsomere å kjøre
Bra axx
Billig forsikring
Tyngde punktet er veldig lang fremme, så du svinger mye bedre i små hastigheter.
Lett å trikse litt med... Stoppie og wheelie.

Minus:
Vond å kjøre lenge
Mange tror det er en moped.
Noen krever endel mere vedlikehold

Fordeler med racing:
Toppfart.
Rett å slett digg å kjøre!
Alle racing 125 har svingegenskaper som en drøm..

Minus med racing:
Dyr forsikring.
Kneescrap... :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

ChristR wrote: Fordeler med racing:
Toppfart.
Rett å slett digg å kjøre!
Alle racing 125 har svingegenskaper som en drøm..
Ikke CBR125 :lol: :lol:
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Furre wrote:
ChristR wrote: Fordeler med racing:
Toppfart.
Rett å slett digg å kjøre!
Alle racing 125 har svingegenskaper som en drøm..
Ikke CBR125 :lol: :lol:
CBR 125 leses CB(r) 125 :P
Det værste er at den heter CBR 125R.. Faen så mye r'er de skal ha!!! :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Jeg valgte racing, men jeg tror du kan ha det mer gøy med en SM....
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Planitza
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2005 16:25
Location: Trondheim

Post by Planitza »

ChristR wrote:Velg det du føler er best for deg! :D

Fordeler med sm er:
Morsomere å kjøre
Bra axx
Billig forsikring
Tyngde punktet er veldig lang fremme, så du svinger mye bedre i små hastigheter.
Lett å trikse litt med... Stoppie og wheelie.

Minus:
Vond å kjøre lenge
Mange tror det er en moped.
Noen krever endel mere vedlikehold

Fordeler med racing:
Toppfart.
Rett å slett digg å kjøre!
Alle racing 125 har svingegenskaper som en drøm..

Minus med racing:
Dyr forsikring.
Kneescrap... :P
At den ser ut som en moped må nå bare være kult når det kommer bråkjekk liten jævel som nettopp har kjørt opp til 125cc og peiser forbi deg med et hånlig smil...også snur han seg, og i det han gjør det, suser man med Supermotard forbi og rister på hodet. :lol: Verd det!! :twisted:
Kjøretøy:
¤Aprilia Sr 50 Ditech 2002-modell (på deltid)
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

tja

Post by NeoN »

Racing er jo kult å kjøre da!!! men supermotard er minst like rått, personlig så liker jeg racing best, fordi jeg liker å sitte lavt, supermotard blir litt høyt, men er utrolig morsomt å kjøre! du må nesten prøve kjøre selv å finne ut hva du liker;p ellers vil jeg anbefale aprilia mx 125;p
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Planitza wrote:
ChristR wrote:Velg det du føler er best for deg! :D

Fordeler med sm er:
Morsomere å kjøre
Bra axx
Billig forsikring
Tyngde punktet er veldig lang fremme, så du svinger mye bedre i små hastigheter.
Lett å trikse litt med... Stoppie og wheelie.

Minus:
Vond å kjøre lenge
Mange tror det er en moped.
Noen krever endel mere vedlikehold

Fordeler med racing:
Toppfart.
Rett å slett digg å kjøre!
Alle racing 125 har svingegenskaper som en drøm..

Minus med racing:
Dyr forsikring.
Kneescrap... :P
At den ser ut som en moped må nå bare være kult når det kommer bråkjekk liten jævel som nettopp har kjørt opp til 125cc og peiser forbi deg med et hånlig smil...også snur han seg, og i det han gjør det, suser man med Supermotard forbi og rister på hodet. :lol: Verd det!! :twisted:
Jeg vil si at det å ha en lett-mc som ligner på en moped (les: CBR :D) er dumt. En kamerat som har DT-R 125 ble stoppet av politiet fordi de trodde det var moped. Det har aldri skjedd med venner av meg som har racing.
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Men det er mye kulere å kjører forbi racing sykler med sm :lol:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Axxeman wrote:Men det er mye kulere å kjører forbi racing sykler med sm :lol:
Som om det noengang skjer :D
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

ChristR wrote:
Furre wrote:
ChristR wrote: Fordeler med racing:
Toppfart.
Rett å slett digg å kjøre!
Alle racing 125 har svingegenskaper som en drøm..
Ikke CBR125 :lol: :lol:
CBR 125 leses CB(r) 125 :P
Det værste er at den heter CBR 125R.. Faen så mye r'er de skal ha!!! :P
CBR 125 R...den understrekede R'en står som vi alle for Racing...(unødvendig..blir plutselig så mye dyrere å forsikre, ikke 100% racing heller osv..)
R'en i CBR betyr ingenting , den er bare en del av navnet...

Racing er kunn for veibruk (asfaltert eller hardpakka grus/sand) ; SM kjøres nesten overalt...
User avatar
Planitza
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2005 16:25
Location: Trondheim

Post by Planitza »

TDK wrote:
Axxeman wrote:Men det er mye kulere å kjører forbi racing sykler med sm :lol:
Som om det noengang skjer :D
Bare et spørsmål om tid.. :wink:
Kjøretøy:
¤Aprilia Sr 50 Ditech 2002-modell (på deltid)
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Planitza wrote:
TDK wrote:
Axxeman wrote:Men det er mye kulere å kjører forbi racing sykler med sm :lol:
Som om det noengang skjer :D
Bare et spørsmål om tid.. :wink:
Right... :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Planitza wrote:
TDK wrote:
Axxeman wrote:Men det er mye kulere å kjører forbi racing sykler med sm :lol:
Som om det noengang skjer :D
Bare et spørsmål om tid.. :wink:
Da må du nok vente til racingen går tom for bensin...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

TDK wrote:
Planitza wrote:
TDK wrote: Som om det noengang skjer :D
Bare et spørsmål om tid.. :wink:
Da må du nok vente til racingen går tom for bensin...
hehe! ja må nok det!
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
Post Reply