Page 2 of 5

Posted: 24 May 2007 01:55
by TheDuke2
MEn når man er gammel nok til å kjøpe bil så kan man jobbe og tjene penger ,til og med låne penger i banken ,man lever ikke resten av livet på de pengene man ikke brukte på lettMC :)

Posted: 24 May 2007 15:17
by originales
synes no det er litt trist å begynne å låne penger i banken mens man er 18 :roll:

Posted: 24 May 2007 23:04
by Asker_Alex
Kanskje bruke denne tråden til Ontopic?? :lol: hehe...

Posted: 25 May 2007 01:03
by supongen
Jeg spørr angående trimming :) Honda NSR 2001
Jeg har montert effektanlegg (Gianelli) Tatt plombe i cdi og luft-filter (luftfilter plomba er bare en gummi dings inni toppen av filter boksen) Hvilken dyse anbefaler dere meg, da 132 er orginal

Posted: 25 May 2007 11:19
by Asker_Alex
136-140, noe imellom der kan sikkert passe. Kjøp deg en 138 og en 140 dyse, og prøv deg fram :lol: tror 140 blir litt for mye, men det er jo litt forskjellig fra nsr til nsr(rar ting det der) :wink:

Yamaha Aerox

Posted: 26 May 2007 14:14
by Mad10n
Du kan ikke forklare meg en så enkel ting som hvordan jeg tar ut ringen mellom reimskivene i variatoren på en Yamaha Aerox 2003?

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 31 May 2007 22:32
by supongen
Du tar enkelg og greit av Variator Dekselet, osm kick-starteren din er festet til ;)
Mellom de "framre" reim sjivene ser du en ring sannsyneligvis like stor som en vanlig ring som befinner seg på fingern :P
Denne skal du flekke ut :)
Du må skru av sjivene slik at det bare er å tre av ringen fra aksilngen

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 03 Jun 2007 14:52
by mazor
Vil rette litt på det du har sakt eirik, med 2stempelringer taper du faktisk kompresjon. Stempler med 1stempelring har myyyyee mer kompresjon enn stempler med 2 :) Just so you know

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 03 Jun 2007 15:05
by crab
=)))

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 04 Jun 2007 01:25
by Eike_Oak
mazor wrote:Vil rette litt på det du har sakt eirik, med 2stempelringer taper du faktisk kompresjon. Stempler med 1stempelring har myyyyee mer kompresjon enn stempler med 2 :) Just so you know
Ey? Hvordan? Stempelringen er ikke noe høyere ?

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 04 Jun 2007 22:24
by mazor
Med en stempelring blir det mye mer kompresjon, spør ikke mej korsen eller koffor, i dont know. men det e bare slikt ;)

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 05 Jun 2007 23:08
by Eike_Oak
Frem til du kan forklare hvorfor kommer jeg til å forbli i min tro av at kompresjonen er den samme.

Spesielt siden enringet stempel hjelper spesielt på høyt turtall, hvor man vinner minst på høyere kompresjon.

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 15 Jun 2007 18:38
by Evje
Feil. To stempelringer gir bedre kompresjon. :)

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 17 Jun 2007 21:50
by Eike_Oak
Evje wrote:Feil. To stempelringer gir bedre kompresjon. :)
Forklar meg hvordan? Kilde ?

Re: Trimming av Mopeder!

Posted: 17 Jun 2007 22:07
by Tore^NSR
Stempelringer skal hindre at trykket på den ene siden av stempelet lekker over på den andre siden. Slik som jeg har forstått det så blir det hverken mer eller mindre kompresjon med 1 eller 2 stempelringer :-k Det eneste jeg kommer på er at det blir mindre friksjon med 1 stempelring, i forhold til 2 stempelringer.