Hjelp til å planlegge turen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Hjelp til å planlegge turen

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 13 Nov 2008 20:57, edited 1 time in total.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Bare hver glad du ikke eier denne sykkelen du. Da hadde det straks blitt andre boller :wink:
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 13 Nov 2008 20:57, edited 1 time in total.
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Kjedelig fargevalg... :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Hjelp til å planlegge turen

Post by Desmo »

Banditbiker wrote:Siden vi på Østlandet om ikke annet har vært litt plaget med dårlig/ustabilt vær en tid nå, kan det være greit å få litt help til å vurdere om en skal sette seg på sykkelen eller ikke.

Denne siden viser aktuell værsituasjon og gir et bra øyeblikksbilde.

http://met.no/radar/sorost.html
Den er fin! Har lagt en link i Tung MC-Diverse linker dit. Sjekker den siden hver gang jeg skal ut å kjøre.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Meg ôg :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Gixxerman wrote:Bare hver glad du ikke eier denne sykkelen du. Da hadde det straks blitt andre boller :wink:
har ikke planer om å bli en lynavleder på to hjul....

Jeg har lært meg etterhvert at jeg kan likesågodt bare kle meg skikkelig. Drittvær uansett i denne landsdelen :roll:
Image
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Så lenge du holder deg på de to hjula, burde det gå greit med lyn, bedre i bil, men straks bedre enn på to bein :wink:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Takker for linken. Kan være greit å sjekke her før man legger ut på en lengre søndagstur.

Ang sykkelen synes jeg var d***** kul!!! :D
Jeg ELSKER krom, og stort sett mere krom går det vel ikke ann å få den? :lol:

Skulle gjerne sett en custom også i krom jeg...
Min neste sykkel?

Ang lynavledere...
Tror ikke denne sykkelen er mer utsatt enn andre sykler. Krom er vel bare et "plast"belegg utenpå ... - hva som helst?
(Om ikke sykkelen var belagt med sølv da... :roll: Da ville nok ikke jeg turt å kjøre den. ;) )
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

må si meg enig!
Den var fet, kanskje ikke så praktsik men den var utrolig kul!
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Gruzzi wrote: Tror ikke denne sykkelen er mer utsatt enn andre sykler. Krom er vel bare et "plast"belegg utenpå ... - hva som helst?
Krom er nok metall... "smeltet" inn i det opprinnelige metallet... Det ligger ikke utenpå...og det er ikke plast...
Men du har vel helt rett i det at sykkelen ikke er mer utsatt enn andre sykler... Fortsatt så er hjelmen det høgeste punktet...men så lenge du er på to hjul, så vil aldri lynet slå ned i sykkelen... ikke hvis du har dekk på sykkelen i hvertfall... Kjører du på felgen kan du takke deg selv... :wink:

Egentlig så er det mistforstått at lynet slår ned...for det slår i realiteten opp fra bakken, gjennom det punktet som er nærmest skyen...

Så for at lynet skal slå ned i en motorsykkel, så må det i tilfelle først gå gjennom dekka...og strøm gjennom gummi... Det vet vi er dødfødt...
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Griffin wrote:
Så for at lynet skal slå ned i en motorsykkel, så må det i tilfelle først gå gjennom dekka...og strøm gjennom gummi... Det vet vi er dødfødt...
Du tror vel ikke at et lite lag med gummi hindrer et lynnedslag i å slå ned?
Det er så vanvittig store krefter i et lyn, at om det skulle finne på å slå ned i en bil, eller motorsykkel, så kan jeg skrive under på at du ikke har mye dekk igjen der lynet går ned i bakken....

*edit* hvilken vei ser det ut som at dette lynet går? opp, eller ned?
Image
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Det ser ut til å gå nedover! men det går oppover i virkeligheten :wink:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Griffin wrote:
Gruzzi wrote: Tror ikke denne sykkelen er mer utsatt enn andre sykler. Krom er vel bare et "plast"belegg utenpå ... - hva som helst?
Krom er nok metall... "smeltet" inn i det opprinnelige metallet... Det ligger ikke utenpå...og det er ikke plast...
Men du har vel helt rett i det at sykkelen ikke er mer utsatt enn andre sykler... Fortsatt så er hjelmen det høgeste punktet...men så lenge du er på to hjul, så vil aldri lynet slå ned i sykkelen... ikke hvis du har dekk på sykkelen i hvertfall... Kjører du på felgen kan du takke deg selv... :wink:

Egentlig så er det mistforstått at lynet slår ned...for det slår i realiteten opp fra bakken, gjennom det punktet som er nærmest skyen...

Så for at lynet skal slå ned i en motorsykkel, så må det i tilfelle først gå gjennom dekka...og strøm gjennom gummi... Det vet vi er dødfødt...
Krom er et metall,ja. Og det legges på ved en elektrolytisk/kjemisk prosess. Samme som foregår i alle blybatterier,bare her må strømmen tilføres.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Axxeman wrote:Det ser ut til å gå nedover! men det går oppover i virkeligheten :wink:
Det ser jo ut som det går oppover da... alle de energi linjene som bare lengter etter å komme opp i himmelen, sinnsykt med energi men forsatt overlever folk lyn
Post Reply