Fra vrigass til tommelgass

Prat om ATV og Cross
Post Reply
hankp
Posts: 3
Joined: 02 Apr 2007 01:06
Location: Nord-Norge

Fra vrigass til tommelgass

Post by hankp »

Hei. Har tenkt å kjøpe meg en ATV. Har sett litt på http://www.btshop.no/, på den reg.bare 200cc'en og den 250cc'en som de har der. Problemet for meg er at det er vrigass på de, og jeg vil helst ha tommelgass. Har flere plasser hørt om at det går fint å gå fra tommel- til vrigass. Er det muligheter å gå fra vri til tommelgass? Og hvordan gjør man det? Går ut i fra at man trenger et ombyggingssett, så da lurer jeg på om noen vet hvor man kan få kjøpt det.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Post by Baron von Waffel »

Hei. Jeg har ikke peiling på ATV, men du er medlem nr 1500 her i forumet. Hjertelig velkommen. Håper du får glede av å være her og blir en flittig bidragsyter.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
hankp
Posts: 3
Joined: 02 Apr 2007 01:06
Location: Nord-Norge

Post by hankp »

Takker. Har fådd mye hjelp av bare å lese litt her inne, uten å være medlem.
Vet ikke om jeg har så mye å bidra med, men vi får gjøre det beste ut av det
Fant nettopp ut at det var tommelgass på 250cc'en som de har der, så jeg går nok for den. Men om det er noen som vet hvordan man skifter, så er det fortsatt interresant. :wink:
mariusah
Posts: 1
Joined: 01 Aug 2007 19:32
MC: jeg har en yamaha yz 80 94 mod. går som ei kule;) boret den opp til 85 har 30 hester på den no:P

Re: Fra vrigass til tommelgass

Post by mariusah »

heiidan;) det finnes enkle sett som du kan skifte over. Fra vrigass til tommelgass finnes på butikker der de selger atv;) i værste fall må du bare skifte vaieren til forgaserne;)
Flintis
Posts: 2
Joined: 16 Sep 2007 22:09
MC: Honda atv 4x4 300
Suzuki atv 230

Re: Fra vrigass til tommelgass

Post by Flintis »

Du må ikke finne på og kjøpe sånn ukjent ATV , jeg kjenner 3 stk som har kjøpt det og det ryker med en gang og det går dårlig og sakte. kjøp heller litt kjent merke ( Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki, polaris osv. ) da får du MYE mer for penga.
Post Reply