Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)
Re: Jeanette sin blogg - Fazeren ligger ute til salgs!
Flotte turbilder Jeanette <3 (tog du an? )
Godt at vi har forumet oppe å går igjen! Likte spesielt bilde nr 3
Godt at vi har forumet oppe å går igjen! Likte spesielt bilde nr 3
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: Jeanette sin blogg - Fazeren ligger ute til salgs!
Gratulerer med dagen som var ja! Litt på etterskuddJeanette wrote:Dermed gjør jeg noe med det - gratulerer med dagen som var!!
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - Fazeren ligger ute til salgs!
Det gjorde jeg!Chris wrote:Flotte turbilder Jeanette <3 (tog du an? )
Og takk, er fornøyd med bilde nr 3 selv også!!
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Det har tatt sin tid med dette referatet. Freddie og jeg kom hjem fra turen bare fire dager før faren min sovnet inn, og deretter har sommeren og den første tiden her i Amsterdam bare fløyet av gårde. Og nå har jo også forumet vært nede en god stund. Men det er klart, og jeg håper det gir flere av dere like mange gode minner som det gir meg Norge er rett og slett et fantastisk land å kjøre MC i!
Kr. Himmelfart dro Freddie og jeg ut på det som ble den lengste av årets to langturer. Kjøringen den dagen var mer eller mindre en transportetappe, men iom. at det ikke er så ofte man kjører over til vestlandet, så er turen over fjellet likevel litt mer spennende enn en "vanlig" transportetappe. Fra Horten kjørte vi litt nordover på E18, og tok av mot Kongsberg. Rv 32 og 40 viste oss vei mot Kongsberg, og derfra fulgte vi E134 over Haukelifjell. Det var til tider noen mørke skyer som lurte på himmelen over oss, men vi var heldige og fikk nesten ikke nedbør over fjellet. Det kom noen smådrypp på nedstigningen mot Røldal, ellers var det en deilig tur. Etter hva jeg fikk vite skal FZ1Fazer ha møtt oss på veien over, dårlig gjort at du ikke snudde altså, Stian
E134 møter rv 13 i Jøsendal, og derfra fulgte vi rv 13 mot Odda. Det ble et obligatorisk stopp ved Låtefoss, som selvfølgelig ble fotografert, og det ble også et stopp litt nærmere Odda for å forevige Folgefonna. Været var blitt hakket mer grått da, og det kom noe mer nedbør, men vi slapp fortsatt unna det verste regnet.
Låtefoss.
Folgefonna.
Da dagens mål var Norheimsund, fulgte vi rv 550 fra Odda mot Utne. Dette var vår første smak av Hardanger, og vi var noen få dager for sene til å få med oss den flotte blomstringa. Veien er uansett ei fin strekke, som er anbefalt på Cappelens MC-kart. I Utne ble det ikke lange ventetiden på ferga, forøvrig en fergetur som koster 47,- for MC, og fra Kvanndal fortsatte vi vestover på rv 7 - Hardangerveien. Det nyttet lite å kjøre forbi fergekøen da jeg skulle stoppe underveis for å ta bilder, men vi fikk da strukket litt på hjulene enda en gang eller to.
Fra fergekaia i Utne.
Utne.
På vei over Hardangerfjorden.
Langs rv 7.
Overnatting for kvelden ble hos Sollund Camping i Øystese, mens middag ble inntatt i Norheimsund. Sollund Camping anbefales absolutt; billig, hyggelig familie som driver stedet, og en nydelig utsikt Vi var ganske så fornøyde, og hadde hatt 44 mil på veien den dagen.
Tenk deg å våkne til denne utsikten - det kan ikke sies å være heeelt feil?!
Første etappe.
Fredagen våknet vi til omtrent samme vær som kvelden før; overskyet, noen lysglimt, men generelt utrygt for dårlig vær. Dagens første etappe ble uansett ikke lang, vi kjørte inn til Norheimsund og kjøpte frokost, og tok denne med oss til Steindalsfossen. Vi tok den obligatoriske turen bak fossen, knipset litt, og satte oss deretter på en benk og spiste typisk norsk frokost med grove rundstykker, geitost og melk. Nam!
Bak fossen.
Kan dere se syklene våre?
Se så søt!!
Vi fulgte rv 49 og 48 videre langs Hardangerfjorden, og koste oss på denne strekningen - som også er anbefalt. Fra Gjermundshamn tok vi ferga over til Løfallstrand, en overfart som koster 52,- for MC. Neste stopp ble deretter Baroniet Rosendal, der vi ruslet rundt og tittet i den flotte hagen. Litt "kultur" skader jo ikke!
Fergeoverfart.
Utrygt vær, ja..
Rosendal.
Det var ikke mange milene før det var tid for en ny fergeoverfart, men denne bommet vi grovt på. I tillegg til at den ikke gikk så ofte, kom vi vel 5-10 minutter for sent til ferga. Hvor vi var? Jo, i Matre. Da hadde vi kjørt den anbefalte veien over et lite fjellpass, med avkjøring en snau mil etter Rosendal. Dette var en artig liten veistubb, som jeg kan tenke meg hadde vært enda bedre i godvær.
På vei ned fra fjellpasset, legg merke til fargeforskjellen på vannet på hver side av knausen!
Fra fergekaia i Matre.
Vi ventet en snau time på ferga fra Matre, og mens vi ventet begynte det å regne ganske greit. Vi trakk inn under taket på skuret som var der, og tida sneglet seg avgårde. Da ferga kom var den ikke akkurat full, men full pris skulle de ha.. Makan! Vel, de fikk da 52,- per MC og vi kom oss over til Skånevik.
Rv 48 fulgte oss videre mot E134, og vi fulgte deretter E134 mot Ølen. Derfra tok vi snarveien på rv 514 mot Sandeid, og videre ble det rv 46 til fergekaia i Ropeid. Stykket langs Vindafjorden fra Sandeid til Ropeid er også anbefalt vei, men i dårlig vær ble det ikke mye tid til å nyte veien.. Da det i tillegg ble litt ventetid på ferga i Ropeid var vel ikke humøret vårt helt på topp. Fergeprisen her var 40,- per MC, ventetid eller ei.
Det var jo ikke lange biten over til Sand, men vi måtte nesten vente på ferga..
I Sand ble det tid for en matbit nede ved fergekaia før vi kjørte videre sørover. Nå hadde vi kommet oss inn på rv 13 - Ryfylkevegen, og et fint stykke vei lå foran oss. Ingen av oss hadde kjørt der før, men det frister til gjentagelse! Selv på temmelig vått føre og dårlig vær følte jeg meg trygg på dekkene som aldri før, og jeg koste meg masse Det var en god følelse å kose seg og være trygg, det har ikke alltid vært like lett i regnvær tidligere. Vi fulgte rv 13 til Nesvik, der vi skulle ta ferga over til Hjelmeland. Og tror dere ikke det ble ventetid igjen??!! Gaaah! Enda en snau time å vente i "herlig" vær, stemningen sank et par hakk for å si det sånn
Langs rv 13.
Fra fergakaia i Nesvik.
Ferga kom til slutt, 40,- per MC, og da vi var over i Hjelmelandsvågen var det blitt såpass sent at vi bestemte oss for å parkere for kvelden. Etter "bare" 23 mil i dårlig vær og med altfor mye venting på ferger hadde det blitt en lite effektiv dag, og det var deilig å parkere. Overnatting fant vi i ei hytte hos Hotel Nøkling, og vi la oss med forhåpninger om en bedre dag på lørdagen.
Fredagsetappa.
Lørdag våknet vi til mye bedre vær, og vi kjørte til butikken ved fergekaia og kjøpte oss frokost. Tok med oss maten ned til vannkanten og nøt utsikten før vi startet på dagens etappe. Etter en mørk og kjedelig dag på fredagen håpet vi virkelig på en flott dag med Suleskarvegen og Lysebotn som de store trekkplastrene den dagen. Vi vurderte å ta ferga inn Lysefjorden, men ettersom det ble for mye stress for å rekke avgangen, kjørte vi til fergekaia i Oanes og tok ferga over til Lauvvik.
Utsikten fra hytta vår hos Hotel Nøkling.
Nydelig utsikt på morgenen mens vi spiste frokost.
Fergekaia i Oanes.
På vei over til Lauvvik.
Fra Lauvvik fortsatte vi å følge Ryfylkevegen mot Sandnes, og fra Sandnes fulgte vi E39 et stykke sørover før vi tok av til rv 503 ved Vikeså. I Gjesdal kommer denne veien inn på rv 45 igjen (Suleskarvegen), og den ganske så rette strekningen gjennom Hunndalen ble en liten fartsetappe der vi fikk strukket litt på hjulene. Og naturen var jo helt nydelig; regner med at dere skjønner vi måtte stoppe på et sted som dette?:
Fantastisk!
Etter hvert kom vi inn i Sirdal kommune, og nærmet oss avkjøringen mot Lysebotn. På vei ned mot Lysebotn ble det selvfølgelig et stopp på veiens høyeste punkt på 932 moh, og vi merket godt at temperaturen hadde sunket i forhold til i de lavere områdene. Denne veien må også sies å være ganske så krevende å kjøre, med blinde svinger, smal veg og et konsentrasjonsnivå som må være på topp. Men absolutt herlig!
Sirdal kommune!
932 moh
Neste stopp ble Øygardstøl med sin flotte utsikt ned mot Lysefjorden. Noen bilder ble knipset der før vi tok fatt på de 27 svingene ned til Lysebotn.
Langt der nede ligger Lysebotn.
Nede i Lysebotn var temperaturen virkelig en helt annen. Sola varmet utrolig godt, og det var som ei badstue sammenlignet med temperaturen ved 932 moh. Vi hadde egentlig tenkt å lunsje i Lysebotn, men droppet det, og kjørte opp igjen til Øygardstøl for en matbit der.
På brygga i Lysebotn.
Veien opp igjen fra Lysebotn og deretter tilbake til Suleskarvegen virket både raskere og enklere å kjøre. Svingene var lettere å planlegge, og det var en helt annen opplevelse enn turen motsatt vei. Vel tilbake på Suleskarvegen måtte vi selvfølgelig stoppe for å ta noen bilder av de høye brøytekantene, og da vi møtte rv 9 i Nomeland i Setesdalen, bestemte vi oss for at vi skulle stoppe for dagen i Dalen ved å ta av til rv 45 igjen like etter Rotemo.
I Dalen svirret vi litt frem og tilbake for å finne overnatting, og det ble til slutt ei hytte hos Buøy Camping. Vi fikk oss litt enkel mat, knipset noen bilder av Dalen Hotel og Bandak, og tok ellers en rolig kveld på hytta. Lørdagens flotte etappe ble på ca 39,3 mil.
På vei ned til Dalen.
Hotel Dalen.
Bandak.
Lørdagens etappe, og turens beste dag!
Søndag var turens siste dag. Fra Dalen gikk turen på rv 38 mot Åmot (anbefalt strekning), og deretter rv 37 til Tinn/Rjukan. Rv 38 er en perle av en vei, og Freddie lurte meg ved å si at han hadde glemt igjen lommeboka i Dalen – han ville kjøre veien på nytt (Det får bli en annen gang!) Vi stoppet ved Vemorkanlegget på veien ned til Rjukan, og fikk også noen få glimt av Vemorkbrua mtp. strikkhoppet vi skulle gjøre senere den sommeren.
Vemork.
Fra Rjukan kjørte vi opp til Gaustatoppen, gjennom Tuddal og ned til E134. Vi begynte å bli ganske fornøyde da, og valgte E134 frem til denne møter rv 40 ikke langt fra Kongsberg. Rv 40 ble fulgt til Hvittingfoss, og fra Hvittingfoss ble det rv 32 mot Hof etterfulgt av en liten stubb på rv 35. Målet var rv 319 og over Hanekleiva til Sande. Hanekleiva var like artig som alltid, og vi skiltes i Sande. Jeg tok da kjedelige E18 inn til Oslo og E6 hjemover igjen.
Gaustatoppen sett fra veien ned til Rjukan sentrum.
Brøytekanter der også, om enn ikke like høye som over Suleskarvegen.
Siste etappe, søndag.
Vel hjemme hadde det blitt 32,5 mil den siste dagen, og totalt på turen ble det snaue 140 mil (Rundt 151 mil (153,3 ifølge notatene mine etter turen) om man legger til stykket fra Langhus til Horten). Kilometerstanden på sykkelen var da 28 200 km. Med unntak av fredagen som var en grå og trist dag, ble det alt i alt en kjempetur. Sørvestlandet har virkelig mye å by på, og det er flere strekninger jeg kan tenke meg å kjøre på nytt, og områder i nærheten jeg har lyst til å oppdage
Kr. Himmelfart dro Freddie og jeg ut på det som ble den lengste av årets to langturer. Kjøringen den dagen var mer eller mindre en transportetappe, men iom. at det ikke er så ofte man kjører over til vestlandet, så er turen over fjellet likevel litt mer spennende enn en "vanlig" transportetappe. Fra Horten kjørte vi litt nordover på E18, og tok av mot Kongsberg. Rv 32 og 40 viste oss vei mot Kongsberg, og derfra fulgte vi E134 over Haukelifjell. Det var til tider noen mørke skyer som lurte på himmelen over oss, men vi var heldige og fikk nesten ikke nedbør over fjellet. Det kom noen smådrypp på nedstigningen mot Røldal, ellers var det en deilig tur. Etter hva jeg fikk vite skal FZ1Fazer ha møtt oss på veien over, dårlig gjort at du ikke snudde altså, Stian
E134 møter rv 13 i Jøsendal, og derfra fulgte vi rv 13 mot Odda. Det ble et obligatorisk stopp ved Låtefoss, som selvfølgelig ble fotografert, og det ble også et stopp litt nærmere Odda for å forevige Folgefonna. Været var blitt hakket mer grått da, og det kom noe mer nedbør, men vi slapp fortsatt unna det verste regnet.
Låtefoss.
Folgefonna.
Da dagens mål var Norheimsund, fulgte vi rv 550 fra Odda mot Utne. Dette var vår første smak av Hardanger, og vi var noen få dager for sene til å få med oss den flotte blomstringa. Veien er uansett ei fin strekke, som er anbefalt på Cappelens MC-kart. I Utne ble det ikke lange ventetiden på ferga, forøvrig en fergetur som koster 47,- for MC, og fra Kvanndal fortsatte vi vestover på rv 7 - Hardangerveien. Det nyttet lite å kjøre forbi fergekøen da jeg skulle stoppe underveis for å ta bilder, men vi fikk da strukket litt på hjulene enda en gang eller to.
Fra fergekaia i Utne.
Utne.
På vei over Hardangerfjorden.
Langs rv 7.
Overnatting for kvelden ble hos Sollund Camping i Øystese, mens middag ble inntatt i Norheimsund. Sollund Camping anbefales absolutt; billig, hyggelig familie som driver stedet, og en nydelig utsikt Vi var ganske så fornøyde, og hadde hatt 44 mil på veien den dagen.
Tenk deg å våkne til denne utsikten - det kan ikke sies å være heeelt feil?!
Første etappe.
Fredagen våknet vi til omtrent samme vær som kvelden før; overskyet, noen lysglimt, men generelt utrygt for dårlig vær. Dagens første etappe ble uansett ikke lang, vi kjørte inn til Norheimsund og kjøpte frokost, og tok denne med oss til Steindalsfossen. Vi tok den obligatoriske turen bak fossen, knipset litt, og satte oss deretter på en benk og spiste typisk norsk frokost med grove rundstykker, geitost og melk. Nam!
Bak fossen.
Kan dere se syklene våre?
Se så søt!!
Vi fulgte rv 49 og 48 videre langs Hardangerfjorden, og koste oss på denne strekningen - som også er anbefalt. Fra Gjermundshamn tok vi ferga over til Løfallstrand, en overfart som koster 52,- for MC. Neste stopp ble deretter Baroniet Rosendal, der vi ruslet rundt og tittet i den flotte hagen. Litt "kultur" skader jo ikke!
Fergeoverfart.
Utrygt vær, ja..
Rosendal.
Det var ikke mange milene før det var tid for en ny fergeoverfart, men denne bommet vi grovt på. I tillegg til at den ikke gikk så ofte, kom vi vel 5-10 minutter for sent til ferga. Hvor vi var? Jo, i Matre. Da hadde vi kjørt den anbefalte veien over et lite fjellpass, med avkjøring en snau mil etter Rosendal. Dette var en artig liten veistubb, som jeg kan tenke meg hadde vært enda bedre i godvær.
På vei ned fra fjellpasset, legg merke til fargeforskjellen på vannet på hver side av knausen!
Fra fergekaia i Matre.
Vi ventet en snau time på ferga fra Matre, og mens vi ventet begynte det å regne ganske greit. Vi trakk inn under taket på skuret som var der, og tida sneglet seg avgårde. Da ferga kom var den ikke akkurat full, men full pris skulle de ha.. Makan! Vel, de fikk da 52,- per MC og vi kom oss over til Skånevik.
Rv 48 fulgte oss videre mot E134, og vi fulgte deretter E134 mot Ølen. Derfra tok vi snarveien på rv 514 mot Sandeid, og videre ble det rv 46 til fergekaia i Ropeid. Stykket langs Vindafjorden fra Sandeid til Ropeid er også anbefalt vei, men i dårlig vær ble det ikke mye tid til å nyte veien.. Da det i tillegg ble litt ventetid på ferga i Ropeid var vel ikke humøret vårt helt på topp. Fergeprisen her var 40,- per MC, ventetid eller ei.
Det var jo ikke lange biten over til Sand, men vi måtte nesten vente på ferga..
I Sand ble det tid for en matbit nede ved fergekaia før vi kjørte videre sørover. Nå hadde vi kommet oss inn på rv 13 - Ryfylkevegen, og et fint stykke vei lå foran oss. Ingen av oss hadde kjørt der før, men det frister til gjentagelse! Selv på temmelig vått føre og dårlig vær følte jeg meg trygg på dekkene som aldri før, og jeg koste meg masse Det var en god følelse å kose seg og være trygg, det har ikke alltid vært like lett i regnvær tidligere. Vi fulgte rv 13 til Nesvik, der vi skulle ta ferga over til Hjelmeland. Og tror dere ikke det ble ventetid igjen??!! Gaaah! Enda en snau time å vente i "herlig" vær, stemningen sank et par hakk for å si det sånn
Langs rv 13.
Fra fergakaia i Nesvik.
Ferga kom til slutt, 40,- per MC, og da vi var over i Hjelmelandsvågen var det blitt såpass sent at vi bestemte oss for å parkere for kvelden. Etter "bare" 23 mil i dårlig vær og med altfor mye venting på ferger hadde det blitt en lite effektiv dag, og det var deilig å parkere. Overnatting fant vi i ei hytte hos Hotel Nøkling, og vi la oss med forhåpninger om en bedre dag på lørdagen.
Fredagsetappa.
Lørdag våknet vi til mye bedre vær, og vi kjørte til butikken ved fergekaia og kjøpte oss frokost. Tok med oss maten ned til vannkanten og nøt utsikten før vi startet på dagens etappe. Etter en mørk og kjedelig dag på fredagen håpet vi virkelig på en flott dag med Suleskarvegen og Lysebotn som de store trekkplastrene den dagen. Vi vurderte å ta ferga inn Lysefjorden, men ettersom det ble for mye stress for å rekke avgangen, kjørte vi til fergekaia i Oanes og tok ferga over til Lauvvik.
Utsikten fra hytta vår hos Hotel Nøkling.
Nydelig utsikt på morgenen mens vi spiste frokost.
Fergekaia i Oanes.
På vei over til Lauvvik.
Fra Lauvvik fortsatte vi å følge Ryfylkevegen mot Sandnes, og fra Sandnes fulgte vi E39 et stykke sørover før vi tok av til rv 503 ved Vikeså. I Gjesdal kommer denne veien inn på rv 45 igjen (Suleskarvegen), og den ganske så rette strekningen gjennom Hunndalen ble en liten fartsetappe der vi fikk strukket litt på hjulene. Og naturen var jo helt nydelig; regner med at dere skjønner vi måtte stoppe på et sted som dette?:
Fantastisk!
Etter hvert kom vi inn i Sirdal kommune, og nærmet oss avkjøringen mot Lysebotn. På vei ned mot Lysebotn ble det selvfølgelig et stopp på veiens høyeste punkt på 932 moh, og vi merket godt at temperaturen hadde sunket i forhold til i de lavere områdene. Denne veien må også sies å være ganske så krevende å kjøre, med blinde svinger, smal veg og et konsentrasjonsnivå som må være på topp. Men absolutt herlig!
Sirdal kommune!
932 moh
Neste stopp ble Øygardstøl med sin flotte utsikt ned mot Lysefjorden. Noen bilder ble knipset der før vi tok fatt på de 27 svingene ned til Lysebotn.
Langt der nede ligger Lysebotn.
Nede i Lysebotn var temperaturen virkelig en helt annen. Sola varmet utrolig godt, og det var som ei badstue sammenlignet med temperaturen ved 932 moh. Vi hadde egentlig tenkt å lunsje i Lysebotn, men droppet det, og kjørte opp igjen til Øygardstøl for en matbit der.
På brygga i Lysebotn.
Veien opp igjen fra Lysebotn og deretter tilbake til Suleskarvegen virket både raskere og enklere å kjøre. Svingene var lettere å planlegge, og det var en helt annen opplevelse enn turen motsatt vei. Vel tilbake på Suleskarvegen måtte vi selvfølgelig stoppe for å ta noen bilder av de høye brøytekantene, og da vi møtte rv 9 i Nomeland i Setesdalen, bestemte vi oss for at vi skulle stoppe for dagen i Dalen ved å ta av til rv 45 igjen like etter Rotemo.
I Dalen svirret vi litt frem og tilbake for å finne overnatting, og det ble til slutt ei hytte hos Buøy Camping. Vi fikk oss litt enkel mat, knipset noen bilder av Dalen Hotel og Bandak, og tok ellers en rolig kveld på hytta. Lørdagens flotte etappe ble på ca 39,3 mil.
På vei ned til Dalen.
Hotel Dalen.
Bandak.
Lørdagens etappe, og turens beste dag!
Søndag var turens siste dag. Fra Dalen gikk turen på rv 38 mot Åmot (anbefalt strekning), og deretter rv 37 til Tinn/Rjukan. Rv 38 er en perle av en vei, og Freddie lurte meg ved å si at han hadde glemt igjen lommeboka i Dalen – han ville kjøre veien på nytt (Det får bli en annen gang!) Vi stoppet ved Vemorkanlegget på veien ned til Rjukan, og fikk også noen få glimt av Vemorkbrua mtp. strikkhoppet vi skulle gjøre senere den sommeren.
Vemork.
Fra Rjukan kjørte vi opp til Gaustatoppen, gjennom Tuddal og ned til E134. Vi begynte å bli ganske fornøyde da, og valgte E134 frem til denne møter rv 40 ikke langt fra Kongsberg. Rv 40 ble fulgt til Hvittingfoss, og fra Hvittingfoss ble det rv 32 mot Hof etterfulgt av en liten stubb på rv 35. Målet var rv 319 og over Hanekleiva til Sande. Hanekleiva var like artig som alltid, og vi skiltes i Sande. Jeg tok da kjedelige E18 inn til Oslo og E6 hjemover igjen.
Gaustatoppen sett fra veien ned til Rjukan sentrum.
Brøytekanter der også, om enn ikke like høye som over Suleskarvegen.
Siste etappe, søndag.
Vel hjemme hadde det blitt 32,5 mil den siste dagen, og totalt på turen ble det snaue 140 mil (Rundt 151 mil (153,3 ifølge notatene mine etter turen) om man legger til stykket fra Langhus til Horten). Kilometerstanden på sykkelen var da 28 200 km. Med unntak av fredagen som var en grå og trist dag, ble det alt i alt en kjempetur. Sørvestlandet har virkelig mye å by på, og det er flere strekninger jeg kan tenke meg å kjøre på nytt, og områder i nærheten jeg har lyst til å oppdage
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Flott turreferat Jeanette!
Utrolig mange flotte bilder, så ut som dere var uheldige med været i starten! God været kom jo etterhvert da hvertfall.
Kjente meg igjen på noen av bildene
Utrolig mange flotte bilder, så ut som dere var uheldige med været i starten! God været kom jo etterhvert da hvertfall.
Kjente meg igjen på noen av bildene
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Takk takk! Været kunne absolutt vært bedre i starten, men vi fikk to flotte dager som avslutning på turen. Da var det på en måte greit likevel! Og, det skal vel litt til å kjøre sykkel hele dagen i 4 dager, på vestlandet, uten regn?!
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Utrolig flotte bilder, det må ha vært en fantastisk tur! Blir helt missunnelig her.
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Kjempe referat frøken
Herregud så lite gira jeg ble på å kjøre langtur igjen nå
Herregud så lite gira jeg ble på å kjøre langtur igjen nå
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Night Rider
- Posts: 84
- Joined: 14 Jun 2007 14:27
- MC: F800S 2007
X Suzuki SV 650 K3 - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Nok en gang, utrolig vakre bilder! Hmmm... kjenner at våren er på vei nå, gitt!
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Akk, nå er jeg temmelig klar for å kjøre igjen, og det frister ikke mindre når en leser så fine turreferater som det her...
Må definitivt kjøre suleskarvegen i år.
Om du ikke får solgt sykkelen så har du jo alltids noe ekstra gøy å drive med om du er hjemme en langhelg;)
Må definitivt kjøre suleskarvegen i år.
Om du ikke får solgt sykkelen så har du jo alltids noe ekstra gøy å drive med om du er hjemme en langhelg;)
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Tusen takk for bilde-/referatros, alle sammen! :oops:
- jaantoore
- Posts: 117
- Joined: 25 Feb 2010 21:59
- MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
- Location: Eide på Nordmøre
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Man får virkelig lyst til å ta seg en skikkelig kjøretur når man ser disse bildene ja.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Jeg håper virkelig bildene og referatet kan bidra til reiselyst for flere Turen anbefales på det sterkeste!!
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
Meget bra referat og mange flotte bilder. Som vanlig........
:smt023
:smt023
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home
Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Re: Jeanette sin blogg - turreferat sørvestlandet s. 239!
sweet
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!