The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Jalmar »

Desmo wrote: 09 Sep 2023 17:35
Jalmar wrote: 09 Sep 2023 12:22 Nå skjønner jeg at jeg har vært borte noen år :-k
Neimen? Er det liv i den karen også. Har vært stille fra den kanten i noen år nå.
Ja, har vel vært fraværende siden 2016 eller noe deromkring? Tia flyr.

Men jeg skjønner jo at du har kommet deg over på to hjul i svingene igjen, og det er jo flott :thumleft Skal prøve å lese meg opp på de forskjellige bloggene her så jeg kommer ajour :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg ser fram til å høre fra Jalmar igjen. Så får vi se om han blir varm i trøya snart.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Jalmar »

Vi får nå se da Desmo. Går med mye tid til jobb og mye tid til å hjelpe min gamle mor på snart 90. Blir ikke så mye tid til overs til mc og andre utskeielser. Men jeg tilbringer en del tid i garasjeverkstedet mitt da. For tiden er garasjen full av en gammel Citroen 2CV som jeg egentlig bare skulle skifte hjullagre på foran. Den endte selvfølgelig opp i deler :roll:

Så tenkte jeg å få tak i Pollti da. Han har vel ikke vært veldig aktiv i det siste han heller.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
intruder
Posts: 4292
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Jalmar har vært savnet ja...mener det var en kar på samme tid som kalte seg Onsløv ?

Som president i endeLarmen MK gledes det over at de gamle møtes på valen igjen...
etter noen år er jo Desmo på banen igjen og er å treffe på Den gamle kafe på Lena lørdager ved lunchtider om han da ikke har endret vaner etter at syklene kom under hans vinger igjen =D>
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Jalmar »

intruder wrote: 09 Sep 2023 18:09 Jalmar har vært savnet ja...mener det var en kar på samme tid som kalte seg Onsløv ?

Som president i endeLarmen MK gledes det over at de gamle møtes på valen igjen...
etter noen år er jo Desmo på banen igjen og er å treffe på Den gamle kafe på Lena lørdager ved lunchtider om han da ikke har endret vaner etter at syklene kom under hans vinger igjen =D>
Var ikke onsløv på mcsiden da? :-k
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Jalmar wrote: 09 Sep 2023 18:16
intruder wrote: 09 Sep 2023 18:09 Jalmar har vært savnet ja...mener det var en kar på samme tid som kalte seg Onsløv ?

Som president i endeLarmen MK gledes det over at de gamle møtes på valen igjen...
etter noen år er jo Desmo på banen igjen og er å treffe på Den gamle kafe på Lena lørdager ved lunchtider om han da ikke har endret vaner etter at syklene kom under hans vinger igjen =D>
Var ikke onsløv på mcsiden da? :-k
@Onsløv er her også. Sist sett oktober '20 :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Men "Politi" tror jeg ikke er her. Sikker på du ikke så ham på "ikkebike"? Forumet til @KliffArne, han er nå innom av og til.
User avatar
intruder
Posts: 4292
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Joda Bikeridr...Pollti er her iallfall på vennelista mi... \:D/ :D
og han var iallfall på banen først på 2022 har jeg funnet ut .
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Jalmar »

intruder wrote: 09 Sep 2023 19:31 Joda Bikeridr...Pollti er her iallfall på vennelista mi... \:D/ :D
og han var iallfall på banen først på 2022 har jeg funnet ut .
Jeg begynner å bli urolig for Pollti. Det er sterk nedgang i omsetningen av hysesang, og jeg tenker det kan være på sin plass å få høre åssen det går med både bikkja, HG og kawa-beiben. Jeg har satt igang bred etterforskning via både PM herfra og sånt, så vi får håpe på en løsning.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Det er søndag og vakkert vær på Toten, så jeg bega meg den slagne landevei i vold. Jeg hadde tenkt å kjøre til Valdres. Men humøret sank da jeg kom over Tonsåsen. Det var gråvær og lavt skydekke oppover dalen. Rett før jeg kom til Fagernes begynte det å duskregnet. Da ble det en pitstop på Shell for bensin og kaffe. Og så snudde jeg framhjulet mot Toten igjen. Det ble middag på Bjørnen på Odnes og så tok jeg korteste vei hjem til Lena. Nå sitter jeg med etter turen kaffen og ser på trafikken i Lena.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Det blir nok ikke en tur i dag. Jaja, jeg kjørte ned på Esso med Hana'n og gav ham en tiltrengt vask. Det var ikke det at Hana'n var skitten. Neida, han var full av insekter og hadde møkkete felger. Hva annet er det å vente, med hvite felger. Så får jeg se en annen dag, om det blir en tur. Det er for tidlig å parkere for året.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4292
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Desmo wrote: 13 Sep 2023 15:02 Det blir nok ikke en tur i dag. Jaja, jeg kjørte ned på Esso med Hana'n og gav ham en tiltrengt vask. Det var ikke det at Hana'n var skitten. Neida, han var full av insekter og hadde møkkete felger. Hva annet er det å vente, med hvite felger. Så får jeg se en annen dag, om det blir en tur. Det er for tidlig å parkere for året.
Altfor tidlig å parkere Desmo...
på Mjøsrunden i dag svingte jeg oppom Lena og tok en kaffe ved Esso.Satt der fra halv to til halv tre men ingen Desmo dukket opp.... :-k
men var et par Harleyførere samt en kjøreskole-MC med elev...koselig !
Har forresten ordnet underholdning på kjøreturene...snakker med meg selv inni hjelmen og slår til med en Vazelina eller Vømmøllåt innimellom .
Du får jomen gjøre deg en Brumunddalstur om det blir godvær og det passer slik...kaffe på Shell og en liten tur i området får vi koste på oss =D>
Minst en kjøremåned til sjø !
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag gikk søndagsturen mot sør. Nærmere bestemt til Nebbenes på Eidsvoll Verk. Jeg gadd ikke å lage middag i dag, og pizza fristet ikke. Så da fikk Hana'n unngjelde for det. Men det var akkurat så vidt at jeg syntes det var varmt nok til å kjøre.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I ettermiddag så været lovende ut, og jeg tok Hana'n med på en Totenrunde. Det gikk veldig bra til jeg kom til Breiskallen. Der hadde det passert ei regnskur, så veien var våt. Det var en liten strek i regningen. Jeg tok en pause på CirkleK Kallerud for å la regnskura dra østover før jeg kjørte om Kapp. Nå sitter jeg med en kaffe og slapper av på Esso. Skal spyle av Hana'n før jeg kjører hjem igjen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Domino
Posts: 216
Joined: 16 Dec 2020 14:43
MC: 1992 Kawasaki ZX-6
2011 Triumph Tiger 800

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Domino »

Hva regner du som "varmt nok til å kjøre"? Det virker som det er rimelig stor variasjon i akkurat dette rundt omkring.
Post Reply