The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Om åkeren blir slått ned gir det grobunn for problemer
slike som oss blir i løpet av livet slått ned grunnet nerver , arbeidsledighet , pengemangel og mye annen dritt.... :(

men alt ordner seg vel etterhvert.....går det riktig bra får du kjøpt att sykkelen og gode greier =D> =D>

og skal stadig hilse fra AT , gielas og Omstrimo..........

vi trivdes med deg og kompisene dine og :smt031 :smt037
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Lørdagsgjengen hadde møte i går. Det var så ufyselig vær, at "Nye Fille-bilen" måtte frakte mitt korpus ned på Helt Mætt kafé. Til å begynne med var frammøte litt labert. Men folk kom litt slik pø om pø så vi fikk avholdt møte. Vågan var ikke på kaféen i går, men han hadde gyldig fravær. Vazelina Bilopphøggers spilte i Kongsberg i går.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

I dag måtte jeg koste på "Nye Fille-bilen" noen laken, men gubban einner hvor godt det er å ha klimaanlegg som virker. Jeg var hos'n David på Ihle om måndagen, da ble det slått fast at det var lekkasje på anlegget. Han måtte bestille en trykkføler fra Sverige, den som satt i bilen slapp ut gassen. I dag var delen på plass og skiftet ble gjort før anlegget ble fylt med gass. Og så kunne jeg sitte i en behagelig temperatur i solsteiken mens jeg kjører. Lekkasjen oppstod vel i fjor, men det tok en stund før jeg fant ut hvorfor det ikke ble kjølig i vogna. Og så ble det høst og lite behov for klimaanleggets kjølefunksjon, så da skjedde det ikke noe før enn i dag. Men nå er jobben gjort og en helfet, halvgammel halunk kan sitte i behagelig innetemperatur når han kjører. Puh! \:D/
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Nå må du skjerpe deg Desmo. Kan ikke koste hardt og surt opptjente kronasjer på bortkastet luxus som AC [-X Veldig bekymringsverdig.
Nå har jeg hatt trøbbel med den motoriserte rullatoren produsert av Skrusuki som ett ble helt uten bremser. Det medførte at nesten alle feriepengene måtte settes overstyr siden den med ett å skue var i høyeste bulgarsk trailer stand etter at høyre skivebrems foran løste seg opp i små rustflak og det strømmet ut bremsevæske fra caliperen. Gikk fint an å kjøre med den men HG fattet mistanke da hun bestandig ble ledet ut i Alfaratien. Nytten av bremser er overvurdert og nytten av håndbrems er undervurdert beit hun ikke på mistenksom som hun er.
Onde,onde kvinnen sendte meg til Mekkognomen for å handle skiver,klosser, forhjulslager og rep sett til caliperene. Det ble ånkli dyrt men i morgen er den fit for fight på stripa. Tror jeg ihvertfall, men da vil ikke de bulgarske trailer sjåførene vedkjenne seg å kjenne Skrusukien. :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå skal du høre her, Pollti. Klimaanlegg og bremser går under viktig sikkerhetsutstyr. Begge deler skulle være standard på alle biler. Et annet misbrukt sikkerhetsutstyr er blinklys. Folk er så gørranes late at dem ikke gidder å bruke blinklys, og da kan det oppstå unødvendige forsinkelser i trafikken. Tenk hvor irriterende det er å stå ı 30 sekunder og vente i en rundkjøring på en bil som skal svinge ut i første avkjørsel og ikke andre.
Ja,jeg har hetetokter, må ta en biltur og kjøle meg ned.. :- :-k :-k :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Domino
Posts: 209
Joined: 16 Dec 2020 14:43
MC: 1992 Kawasaki ZX-6
2011 Triumph Tiger 800

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Domino »

Hvis du noen ganger tenker at du har en meningsløs jobb, skal du bare huske at på BMW (bil)fabrikken står det folk og monterer blinklys!
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Bikeridr »

Domino wrote: 16 Jul 2021 15:31 Hvis du noen ganger tenker at du har en meningsløs jobb, skal du bare huske at på BMW (bil)fabrikken står det folk og monterer blinklys!
Ja, og det gjør de på Audi-fabrikken også.. ;-)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Bikeridr wrote: 16 Jul 2021 16:54
Domino wrote: 16 Jul 2021 15:31 Hvis du noen ganger tenker at du har en meningsløs jobb, skal du bare huske at på BMW (bil)fabrikken står det folk og monterer blinklys!
Ja, og det gjør de på Audi-fabrikken også.. ;-)

Har de blinklysmontører hos Audi og Bmw.....i tilfelle bidrar deres innsats mest som å tømme bensin og napalm på brennende objekter ...
ææææ...blinker for lite når jeg kjører Viragoen , selv om den er gammal er det montert blinklys som virker....men jeg som egentlig hører til i Juratiden bruker faktisk armen om det passer.......
sparer strøm og alle ser hvor jeg har tenkt meg..... =D>
men her på bondelæinnet går skravla så alle vet vel hvor hver enkelt har tenkt seg uansett....... :plystre

hva meg angår vet de jo at jeg nesten månedlig gjør en sommertur over brua til Lena , Helt Mættkafeen og han Desmo og hans supporterklubb :smt115
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Når du påstår at bremser er nødvendig å ha så krenker du helt sikkert mange trailsjåfører fra litt øst og syd i lende Desmo, de klarer seg helt fint uten det. Forresten er ikke Skrusukien ferdig enda, den gjør seg egentlig fint stående på Leca blokker. \:D/ En liten tur til maskinsjappa i byen til uka for å kjøpe nye splinter så blir det så bra. Litt bedre enn spiker når man skal være fin på det :plystre
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Disse trailersjaffis'ene du stadig henviser til kan umulig ha vært på Toten. Her er bremser nødvendig utstyr. Plutselig vrenger det en Jon-Dir eller Fant ut på offentlig vei fra et jorde med hele dagsproduksjonen til Jernverket i Mo hengende etter i form av et finurlig landbruksredskap. Greit nok at disse traktorene i beste fall max'er 60 på landeveien uten redskap hengende etter. Men med alt det rare jernet dem henger etter blir farten redusert. Da er det veldig godt å ha bremser på kjøretøyet enten du har Klasse B, C eller D. Mobile bremseklosser kaller vi slike doninger.
Ellers så er det temperaturer som ikke hører et sivilisert I-land til her på bygda om dagen. På Ettermiddagen er det nærmere +30 i skyggen enn + 20. Det kan da umulig være lovlig i den vestlige delen av verden.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Lukte fell steikkt rånå ta dekk der de satt å svette unner seansen på Helt Mætt tenkje je ?

Ser jo Skreiafjella frå flere steiller rundt hær...har liksom sett på dom som det forjettede læinn sea je va æinnda mindre enn nå.....bli fell å ta mæ Sjølveste sjæfen i Hunndajjen einn dag bese sætergrender å slekk ætter je ha fåt måsån frå plenen i hus...... :smt005

du som klyppe gras i hagen både heme og borte....gå over tell måså og ta heiller en Fikkebiltur da ve 8)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Om snaut tre timer setter n Desmo seg i Fillebilen ....vrir forgjeves på nøkkelen.....naboen ser `n og sier nå kjæm n jaggu att dænni lordan å...men når n Desmo ringer på skjærer ikke naboen tenna , som n Intruder borti Ringsak glømmer naboen hår lordag å sætta inn gebisset , så finn hæinn startkabler og så æ n Desmo snart på Helt mætt.... :shock:

Som Vasselina tæk n snarveier og kjører over åkrer og enger....dæssa totninga æ rare ja ......... :plystre
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Hei Desmo......nå æjr på viotta i noen dager....på gærnr sida ta Mjøsa...æilltså Bakvendtlandet Ringsak som n Prøysen antodet

regnvær nå men pluttselig dukke je oppatt på Helt mætt. :arrow: :idea:

dær skulle vi ha vøri Kal....ve skulle reisst i går :plystre
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå er ukesrutina kommet skjevt ut, på grunn av fint vær. Ja, og at høsten har begynt å nærme seg. Vanligvis har jeg kjørt Husqvarna'en hos naboen på 94 og meg selv på onsdager. Nå har det vært så tørt, at klippedagen har forskjøvet seg til fredag. Det liker jeg lite. Naturen skal lyde meg, og ikke omvendt. Så nå er daffedagen blitt onsdag i stedet for fredag. Passer meg dårlig. Men når jeg ikke har kontakt med høyere makter nytter ingen ting. Og han i fyrrommet bare ler av meg. Ideligen er det uskyldig sivilbefolkning som det skal gå ut over.
Har jo vært på ekspedisjon til Bamble for 2 og en halv uke siden. Sønnen til en kamerat hadde kjøpt seg traktor. Vi var i Rørholtveien og hentet en 68' International 414. Med en liten biltransporthenger var det lovlig å henge bak "Nye Fille-bilen". Så nå venter jeg på regningen for bompasseringer. Den skal kameraten få. Han betalte for diesel, så da er det vel rett og rimelig at han betaler bompenger også.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Skal vi seeeee........ Jo, jammen har jeg overlevd en uke til. Naboen på 94 har fått plenen klippet og ugrasmatta rundt mitt ringe hjem er også stusset. Det må da være slutt på den sesongen snart, vi er jo langt uti august. Og da er det ikke lenge til at vinterhjulene må på vogna. Og så er det hr. Honda som skal stå klar ved garasjeporten. Eller er det litt tidlig å vente på snø og kulde? Det jeg er helt sikker på er at det blir møte i lørdagsgjengen i morra. Da skal vi løse nye verdensproblemer og drikke kaffe. Det gleder jeg meg til.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply