The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Nå har jeg en 15 år gammel VW som jeg har oppe på bukk av og til. Og så langt har jeg ikke sett antydninger til rust i karossen. Vasker bilen nokså jevnlig vinter og sommer. Og sørger for å spyle alle steder der jeg kommer til under enten det er selvvask eller maskin. Det tror jeg er litt viktig. Hjelper jo på at karossen er galvanisert og så gammel at "sinkslipp" ikke var oppfunnet. Selvsagt har saltlakan kommet her på bygda og, men godt renhold hjelper. Det er når en ser på hjuloppheng og andre ting som ikke er galvanisert på undersiden av bilen min at alderen viser seg. Der er det en del overflaterust.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Husker du Jappsebila på -70tallet, de kunne finne på å ruste på de forunderligste plasser, som midt på taket, dører osv. Plasser som normalt ikke ruster. Det var pga "ureint", resirkulert stål.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Husker særlig Mazda 929 av den første typen. Det var ei ordentlig rustbalje. Ellers så var resten av 70-tallsbilene ikke så veldig mye bedre. Det var mange fine kroker og lommer i karossen som kunne samle møkk og væte.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Til og med støv er skadelig for resirkulert stål ! Er like oppgitt hvergang jeg får skrap laster å kose meg med for antall ton med støv må jeg beregne. Det gjør jeg jo men anslaget er nok ikke særlig nøyaktig. Jævlig mye, sånn passé,mye, lite ? Når kunden spør om det sier jeg anslaget er litt som å stikke fingeren i rompa og lukte på den. Den lukter garantert dritt, men hvor mye dritt ?
Men i dag var Flyaten på EU godkjenning . Stålmarken hadde ikke intatt annet enn bakre potta. Vi kikket inn i kanaler og andre hulrom. Jomfrulig Tectyl svart hele veien 8)
Så byttet vi tannreim,vannpumpe, beltestrammer og multireim før vi bannet oss selv nord og ned for å ha glemt å bestille bærearmene foran så da ble den ikke EU godkjent. Grei bil å skru på sett i lys at den er på størrelse med en fyrstikk eske. Småkubikk Grande Motori med 69 hissnande hk er ihvertfall i topptrim nå. 8)

Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo.

Post by Desmo »

Den er jo ikke rosa! Driver barnebarnet med villedende folkeopplysning?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

ArcticTiger wrote:Er ikke sånne aluminimums-karroserier innmari dyrt å få repparert når de er kræsja :-k
Nei, dritabillig med 2337,50 for forskjermen syntes jeg. Totalt ca 5 000 inkl skruing og lakk. Kunne godt vært billigere men karosseri delene i svart stål er dyrere til Fascist Bilene fra støvlelandet ihvertfall. :shock:
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Ja hørtes ikke gæli ut med 5 laken for den Mæssjekræsjen. Og så kan du jo smi Cola-bokkser av den gamle sjærmen :thumleft Blir reine netton utav den kræsjen skal du se.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Desmo wrote:Den er jo ikke rosa! Driver barnebarnet med villedende folkeopplysning?
Ikke heng deg opp i bagateller nå. Iflg henne er den josa og huset er sempe josa. Huset er Labrador grått så jeg er farveblind sikkert. Mitoen er vekselvis grønn eller sempe josa for det fortalte hun til barnehagetanta. For meg er den Ferarri rød. Jeg trenger briller. :o
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Pass på at du får Farge-briller da, ikke bare sånne vanlige i Svart-Hvitt.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

ArcticTiger wrote:Ja hørtes ikke gæli ut med 5 laken for den Mæssjekræsjen. Og så kan du jo smi Cola-bokkser av den gamle sjærmen :thumleft Blir reine netton utav den kræsjen skal du se.
Skjermen skal henge over senga til Haus Gestapo så hun blir minnet på nødvendigheten av å kosultere hodet når hun kjører bil. I løpet av 35 år så har hun bulket rubble og bit !

-Fiat 128 SL. Bulket.
-Ritmo 105 TC. Bulket.
-Fiat Tipo. Megabulket.
-Fiat Croma Turbo. Avrevet bakdør.
-Uno 45.Grøftekjørt.
-Uno Turbo. Det smerter enda å tenke på hvordan den døde.
-Fiat Regata 100S. Massakert.
-Alfa 75 S. Krasjet etter 40 km og knuste hele fronten. Det utløste dyp ekteskaps krise og ødelagt garasjevegg.
-Afasud Tii. Passende å fylle bilen med vann siden mattene var skitne. De bilene var rustbøtter dø lux men ikke nok for HG ?
-Mazda 626 SW. Bulket panseret mellom forhjulen under uklare omstendigheter. Å nevne det får HG til å klikke i vinkel.
- Onkel Corsa, den rev hun venste hjul og forskjerm av og senere henrettet hun motoren. Etter 35 00 km måtte jeg betale sjappa for å levere den i innbytte.
V40 Turbo- grovt mishandlet i 14 år, da valgte jeg å gi opp og vraket den. Ingen gammel Volvo.
-Fård Siræva- den var så fæl at den er vanskelig å bedømme men hun klarte ihvertfall å miste eksosanlegget i 80 kmt og skjønte ikke hvorfor den bråkte sånn....
-Eskrot- den kan jeg ikke huske hun hadde uhell med ?
-MB B170-kjøpt brukt og strøken. Det tok ikke mange sekundene så var den hos maleren. 6 meter garasjeport var ikke bred nok.Fikk garasjeporten i taket 2 ganger.(Ukjente årsaker sier hun. Brainless sier jeg)
-MB 180- Ripet opp foran og bak millisekunder etter den var ute av butikken. Bakluka bulket 2 ganger,1 gang av KB og 1 gang av meg. I tillegg så har hun ødelagt skinn interiøret et par steder men det var mennsesklig pris for rep. Nå sist-forskjermen
AR Mito- 20 000 i lakkskader etter 6 mnd. Nå har hun kjøreforbud !

Men bilen som tar premie er :

Fiat Grande Punto som hun polerte med industri STÅLULL. Et mesterverk som gir 10 poeng !
Ei bakdør som hun ikke vet hvordan hun bulket på den er for reneste bagatellen å regne. :shock:
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Schønner a HG godt jeg :D :thumleft
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Dobbel Brosme dose til deg .
ArcticTiger
Posts: 2526
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo.

Post by ArcticTiger »

Det eneste HG burde få pepper for (MYE), er at a ikke lagde skrot av Eskroten. Det burde være lett match for en så erfaren "Sjåfførske".
De der Fiat Ritmo ble jo poppulært kalt Drittmo en kort stund. En kort stund, for de varte jo ikke så lenge :roll:

Det var en imponerende liste autmobiler HG har bølka, det er ikke rart hu må til Nattapratern etter å ha vært gjennom allt det der!
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Er et par Subbaru,Lancia og noe Midtibushen involvert og men detaljene har jeg fortrengt. Drittmo var ånkli fine biler da. S85 var bra bortsett fra gearkassa som var værre en stavmixerbilene til Cheron ! Å huttemei tu :evil: Det mest utrolige er jo at Fiat designet den fløtegearkassa til VW mk 1. Til Ritmo leveret de VW Transporter gearkasse. 8) Nedskalerte Transporter gearkasser selges nå som Båsch Stavmixere.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo.

Post by pollti »

Og 132 GLS. Var reine raketten i motsetning til Argenta. 131 Supermirafiori var helt top og en flott bil med masse fine detaljer i interiøret.
Post Reply