Hvem selger dekkomlegger til mc?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Hvem selger dekkomlegger til mc?

Post by 748R »

Som topic hvem selger sånn manuell dekkomlegger? Syns og huske at en kompis hadde kjøpt sin hos Jeco mc. Noen som kan bekrefte eller tipse om andre som selger slikt?
xxx
User avatar
XT600
Posts: 8
Joined: 02 Mar 2007 14:46

Post by XT600 »

cross centeret snellingen as, ligger under dekk!kr1193,00.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

http://www.non-stop.no/main.php3?PI=info&PNO=14838

Image

Sånn ?

Flytter tråden jeg. Får nok bedre tilbakemeldinger under Verksted delen.
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Hvem selger dekkomlegger til mc?

Post by adoniz »

748R wrote:Som topic hvem selger sånn manuell dekkomlegger? Syns og huske at en kompis hadde kjøpt sin hos Jeco mc. Noen som kan bekrefte eller tipse om andre som selger slikt?

Lykke til med å bruke den da.. :twisted:
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Re: Hvem selger dekkomlegger til mc?

Post by 748R »

adoniz wrote:
748R wrote:Som topic hvem selger sånn manuell dekkomlegger? Syns og huske at en kompis hadde kjøpt sin hos Jeco mc. Noen som kan bekrefte eller tipse om andre som selger slikt?

Lykke til med å bruke den da.. :twisted:
Var en sånn det er bilde over jeg tenkte på ja. Var jo litt dyr, men det er vel kanskje det man må betale for no sånnt??

Og tusen takk Rune, blir jo jævlig enkelt og bytte dekk med en arm nå ja :smt097
xxx
User avatar
Borg
Posts: 1710
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Her er vi inne på noe av grunnen til at jeg presset litt på de jeg kjøpte ny sykkel av for at de skulle bytte dekk for meg til en overkommelig pris på den gamle, før jeg selger den...

... Når du bruker en slik en. Hva da med avbalansering av dekket? Det trengs vel på en MC også :-k
inunf
Posts: 4924
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Roadracing-gutta har et triks. Mer vet jeg ikke, men er temmelig interresert i å finne ut hva det er.
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Post by 748R »

Borg wrote:Her er vi inne på noe av grunnen til at jeg presset litt på de jeg kjøpte ny sykkel av for at de skulle bytte dekk for meg til en overkommelig pris på den gamle, før jeg selger den...

... Når du bruker en slik en. Hva da med avbalansering av dekket? Det trengs vel på en MC også :-k
Du kan jo levere ferdig ommlagt dekk bare til balansering, kan jo ikke koste all verden det??

Selv bruker jeg bare brukte roadracing dekk på syklene mine, og balanserer de ikke, har ikke hatt noen problemer eller merket noe ubalanse ved og gjøre dette, men er helt sikkert en god idè og levere dem til balansering fordet... Jeg gjør det ikke...

Inunf: Skal ta og høre med en kompis om hvordan de gjør det...
Last edited by 748R on 22 Mar 2007 11:38, edited 1 time in total.
xxx
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Er det ikke noe med at dekkene har et merke på tyngste punkt? Slik at man kan montere dem på en viss måte i forhold til felgen?
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Däcket har en markering på "light spot", lättaste punkten (oftast en färgfläck). Den sätter man vid ventilen, som bör vara fälgens tyngsta punkt. Då har man en bra utgångspunkt för balansering. Sedan gör man s.k. statisk balansering, som i princip görs på följande sätt:

Häng upp hjulet på en vertikalt liggande axel, så att hjulet kan snurra fritt och med så lite friktion som möjligt. Snurra på hjulet (behöver inte mer fart än att det snurrar ett par varv), och vänta tills det stannar av sig självt - lägg märke till var det stannade, och om det bytte håll precis innan det stannade helt. Snurra några gånger till - om det stannar på samma ställe varje gång, så har man obalans (speciellt om hjulet vänder och snurrar lite tillbaka). Den tyngsta delen stannar givetvis längst ner, så då kompenserar man med en vikt högst upp, och så snurrar man på nytt. Så håller man på tills hjulet stannar på olika ställen varje gång.

Man ska normalt inte behöva speciellt mycket vikter, och i normala fall ska dessa vara samlade. Om man tycker att man behöver massa vikter, spridda över stora delar av fälgen, så har man troligtvis gjort något fel, eller så han man extrem obalans i fälg eller däck. Då bör man kanske hellre byta däcket eller laga fälgen.
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Post by Thunder »

mxnorge. com selger manuell dekkmaskin til 999,-
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Hvem selger dekkomlegger til mc?

Post by adoniz »

748R wrote:
adoniz wrote:
748R wrote:Som topic hvem selger sånn manuell dekkomlegger? Syns og huske at en kompis hadde kjøpt sin hos Jeco mc. Noen som kan bekrefte eller tipse om andre som selger slikt?

Lykke til med å bruke den da.. :twisted:
Var en sånn det er bilde over jeg tenkte på ja. Var jo litt dyr, men det er vel kanskje det man må betale for no sånnt??

Og tusen takk Rune, blir jo jævlig enkelt og bytte dekk med en arm nå ja :smt097
:)) Har aldrig prøvd de omleggerne.. Om du kjøper en, si hva du synes da.. :]
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Post by 748R »

Kjøpte den hos snellingen for 1200 spenn idag, så da er det bare og kontakte meg så bytter jeg dekk for dere til 100 spenn dekket :D (uten ballansering da så klart)
xxx
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Post by Thunder »

Virker den godt?
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

748R wrote:Kjøpte den hos snellingen for 1200 spenn idag, så da er det bare og kontakte meg så bytter jeg dekk for dere til 100 spenn dekket :D (uten ballansering da så klart)
Høres bra ut :)
Post Reply