Større bakdekk enn orginalt

Prat om lett MC.
Post Reply
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Større bakdekk enn orginalt

Post by doffern89 »

Mornings folkens... Mekka meg netopp ny profil etter å ha hoppet over fra gamle mc forumet.

Som sikkert de fleste vet har nsr 130 dekk bak å 100 forran (litt usikker på "profilen", er det det man kaller det?, 130/70 eller no...)

Jeg er sinsykt keen på å invistere større bakdekk på nsr min (150)... Syns det er tøft.

I hovedsak lurer jeg på om jg bør invistere til større fordekk samtig for å da kansje minske tapet av kjøreegenskapene?.. ( bytter til 110, Blir da samme dimensjon på dekkene som hos RS)..

Noen som har noen bilder av sykkern med større dekk ELLER potter :wink:
... tøft med breie dekk!
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

har sett nsr med 140 eller 150 dekk, husker d ikke helt, dekket sto i bue som en U (opp ned da) lurer på hvordan d gikk/går i svinger i forhold til orginal..... ville holdt meg til orginal jeg..
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

kjenner en mded 150 bakdekk og 120 framdekk.. den er velsig tungstyrt og slitsom å kjøre med...

Honda leverer ikke Nsr med 130 bakdekk fordi det er bedre kjøreegenskaper med 150 :roll:
Behold det originale du :lol:
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Post by doffern89 »

er det sååå ille altså?

skal ikke ha 120 forran så det er sagt?...
muligens 140 i stede da... ser en del forskjell på det fra 150..
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Behold fordekket iallefall
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

tøft

Post by NeoN »

er jævla tøft med store dekk :D en ikke så langt unna her har satt på vbr 600 felger på nsr'n, husker ikke hvor store dekk han hadde, men det var ikke smått;p
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Re: tøft

Post by ChristR »

NeoN wrote:er jævla tøft med store dekk :D en ikke så langt unna her har satt på vbr 600 felger på nsr'n, husker ikke hvor store dekk han hadde, men det var ikke smått;p
CBR 600 mener du?
Vel vel.. Jeg har like store dekk som på cbr 600 F, så det var ikkenoe å skryte av syns jeg... :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Post by doffern89 »

så du anbefaler å beholde fordekket på uansett om jeg bytter bakdekk?... tengte lissom den 50-50 metode, øker litt bak øker du litt forran..

Skal sjekke litt priser og sån så vurderer jeg det....
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
User avatar
kid
Posts: 46
Joined: 14 May 2005 13:25
Location: Vestfold
Contact:

Post by kid »

Honda leverer det som gir best kjøreegenskaper for sykkelen!
Jeg synes også de orginale dimensjonene er utrooooliiiig kjipe i forhold til RS, sammenligner desverre alt med denne sykkelen. Likevel, en kamerat av meg har 110 fordekk og 150 bakdekk på NSR. Han sier han er fornøyd, men blir litt tungstyrt - ellers ok. Så jeg sitter også med samme tankene som deg, skal jeg bytte for synets skyld? Eller skal jeg ha best kjøreegenskap og heller "lage oppmerksom" het på sykkelen via andre metoder? Tja, tipper det blir det siste.. Men hvem vet! Lykke til med valget..
Honda NSR '03
Diverse arbeid utført (a)
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

og skal man ha for oppmerksomhetens skyld hvor for ikke presse på 160, 170 eller hvor stort som går før d tar i ;)
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Skal du ha oppmerksomhet lakkerer du sykkelen rosa med lysegrønne hjerter og klistrer barbie-klistremerker på! :mrgreen:
User avatar
kid
Posts: 46
Joined: 14 May 2005 13:25
Location: Vestfold
Contact:

Post by kid »

Skal du ha oppmerksomhet, så kjør naken.
Honda NSR '03
Diverse arbeid utført (a)
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

kid wrote:Skal du ha oppmerksomhet, så kjør naken.
bruk hjelm da ihvertfall. :wink: (plysj på hjelmen?)
Image
Post Reply