250cc i 125 nsr ramme?

Prat om lett MC.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

250cc i 125 nsr ramme?

Post by Tore^NSR »

er det noen som trur en 250cc nsr motor hadde passet i en 125 nsr ramme? :wink:
det må jo være den ultimate "trimmen" :twisted:
Pollti

Post by Pollti »

Ultimat kanskje,men ikke særlig lurt. Tviler på om ramma og bremsene holder til sånne krefter. Også ligger du syltynt an hvis det skulle skje ett uhell, og det burde også tas med i betrakningen.
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

ikke dårligere an enn om du skulle krasje med effektanlegg.

har HØRT ,så vet ikke noe, men rs250 motor skulle gli rett ned i 125 ramma?
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Wright wrote:ikke dårligere an enn om du skulle krasje med effektanlegg.

har HØRT ,så vet ikke noe, men rs250 motor skulle gli rett ned i 125 ramma?
Hadde vært kult det...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Pollti

Post by Pollti »

Hvis du særriøst tenker på no sånt så la meg komme med et lite forslag:
Undersøk hva som er forskjellen mellom 125 og 250 motoren. Er blokkene like så er antagelig det lureste å sette ei 250 veiv i 125 blokka for slaglengden er antagelig forskjellig. Er sylindrene merket med 125 eller annet som kan identifisere om borringa er iht vognkortet så overborrrer du 125 sylindrene maksimalt og setter inn løse sylinderforinger og nye stempler og ringer. Gasseren må du dyse om selv om du bruker 250 gasseren-for du har verken 250 eller 125 men noe rundt 175 ccm.
Nå er du ca 7 000 kr fattigere-kanskje mere- og er sikkert klar for å kjøre deg ihjæl. Og kjører du deg inn i en rullestol f.eks så har du et liv foran deg hvor du kan irritere deg blå og grønn over at du gjorde dette trikset for noen erstatning fra forsikrings selskaper kan du se langt etter.
Men det kan jo hende du har max flaks og at pollti stopper deg og sender deg til trafikkstasjon/teknologen for evig avskilting før det går helt galt.

Og ender det uten plutselig begravelse eller invaliditet så får du erstatning hvis du har ditt på det tørre motormessig og det er en ubetinget fordel.
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

RS250 motor passer nesten rett inn i 125 ramma.. Det er noen fester som må moddes osv.


Vet ikke åssen det blir med hjul og svingarm.. Må kanskje ha svingarm fra rs250 også...
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

ChristR wrote:RS250 motor passer nesten rett inn i 125 ramma.. Det er noen fester som må moddes osv.


Vet ikke åssen det blir med hjul og svingarm.. Må kanskje ha svingarm fra rs250 også...
Må ha 250 svingarm, og 250 felg bak, nye bremser både bak og forran, 250 eksos anlegg + litt til
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Furre wrote:
ChristR wrote:RS250 motor passer nesten rett inn i 125 ramma.. Det er noen fester som må moddes osv.


Vet ikke åssen det blir med hjul og svingarm.. Må kanskje ha svingarm fra rs250 også...
Må ha 250 svingarm, og 250 felg bak, nye bremser både bak og forran, 250 eksos anlegg + litt til
Ledningsnett og tenningssystem.. ;)
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

ChristR wrote:
Furre wrote:
ChristR wrote:RS250 motor passer nesten rett inn i 125 ramma.. Det er noen fester som må moddes osv.


Vet ikke åssen det blir med hjul og svingarm.. Må kanskje ha svingarm fra rs250 også...
Må ha 250 svingarm, og 250 felg bak, nye bremser både bak og forran, 250 eksos anlegg + litt til
Ledningsnett og tenningssystem.. ;)
når alt dette er gjort, hadde det kanskje vært lurere å kjørt en 250 ulovelig :P
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

bare å få hjem en rs250 fra tyskland d og begynne og bygge på en heller billig og gammel 125, hadde vært et rått prosjekt, er jo forsatt 125, bare nå er d 125 x 2 :D
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Wright wrote:bare å få hjem en rs250 fra tyskland d og begynne og bygge på en heller billig og gammel 125, hadde vært et rått prosjekt, er jo forsatt 125, bare nå er d 125 x 2 :D
Ja, det står ingenting i loven at det er ulovlig å kjøre 2 lettsykler samtidig! ;) :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

ChristR wrote:
Wright wrote:bare å få hjem en rs250 fra tyskland d og begynne og bygge på en heller billig og gammel 125, hadde vært et rått prosjekt, er jo forsatt 125, bare nå er d 125 x 2 :D
Ja, det står ingenting i loven at det er ulovlig å kjøre 2 lettsykler samtidig! ;) :P
hehe sant nok, prøve på d i retten ;) mellomklasse er jo 34hk delt på 2 = 17hk og er jo lov med 15% trimming (om jegi kke husker helt feil, fikk ihvertfall beskjed om d hos kjørelæreren min, bryne bil og mc) så da er d 15hk pr 125 ;)
og bare sitte sånn: :roll: :roll: :roll: når du blir stoppa :D
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

15% trimming gjelder bil og tung mc...

de kan du lovlig trimme 15%, uten å melde det inn for biltilsynet og skatte for de ekstra HK :wink:

er iallefall det jeg har hørt :roll:
Image
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Winalot wrote:15% trimming gjelder bil og tung mc...

de kan du lovlig trimme 15%, uten å melde det inn for biltilsynet og skatte for de ekstra HK :wink:

er iallefall det jeg har hørt :roll:
bil og mc er sikkert ja, men d han bryne bil og mc kjørelæreren sa at d gjaldt moped også (var mopedsertifikat jeg tok da) når jeg tok lett lappen så ble d aldri nevnt,men d tok jeg i egersund. så ifølge han er 15% lov, men ikke vet jeg.... står jo max 45 km/t i vognkortet, men d gjorde d ikke når jeg tok mopedlappen, da var d vel ikke eu mopeder og kunne vel gå 62 eller noe sånt ?
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Ikke bli tatt med trim på bil vertfall.. så på et program om det og botet var opptil 90.000 :shock:
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Post Reply