Tekumseh - Advent og straks juleferie
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
Re: Tekumseh - Mancave 2.0 blir til
Det gledes vel til åpningskonserten ?
Hva med " Vømmøldalens siste vår " framført av deg på Youtube ?
Hva med " Vømmøldalens siste vår " framført av deg på Youtube ?
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Ja, vi får se om det blir en hyllest til Rotmo etter hvert
Har også plan om ei julelåt, og har skrevet om teksten på ei Chuck Berry-låt til å omhandle traktor (You Never Can Tell = Bolinder Munktell) den er på svensk og halvferdig), så det vil bli litt musikk etter hvert. Nå kommer jeg meg ikke bort til hjemmestudio-pc'en, men det går vel fort å få rydda.
Var forresten snedig med Bolinder-Munktell'en da jeg senka terrenget litt for å få plass til slagporten:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ser meget bra ut!
- Tekumseh
Takker
Mala stålbjelken med Quicklakk-rett-på-rust, og glemte å lufte i kveld. Det var tøffe saker, ble kvalm og svimmel, så det ble ikke gjort mer i dag Kjente ikke noe spesielt sterk lukt før det var for sent. Nå lukter det hele huset.
Ble kun en tur på MegaFlis og Biltema for å kjøpe noe småtterier, det kjentes på kanten til fyllekjøring.. Letti-verktøy for kabelspikring, og Schneiderplugger for å sette lettiklips i - på murvegg. Og et par hobbyplater til for å muligens henge opp verktøy på - usikker på hvordan jeg skal gjøre enda.
I morgen derimot blir det å fuge under siste gulvlista og se hvordan vi skal få taket / himlingsreparasjonen å se ut best mulig.
- Tekumseh
Re: Tekumseh - Mancave 2.0 innspurt
Da fikk jeg satt fast benkeplata i går, og borra og slissa ut der elkablene skal gå igjennom kjøkkeninnredninga.
Himlinga fikk bare en enkel puss med giraffen, da det er dårlig finish også på resten. Det ble bra nok - 3 strøk med maling over sparkelstripa og den ble usynlig ved første øyekast.
Fikk på kjettingene og snøskjæret på traktoren også, men må stramme kjettingene ett hakk før jeg begynner å bruke den ser jeg.
I kveld skal jeg begynne å spikre elkabel og plassere ut stikkontakter. Så til tross for at verktøy m.m. ikke er på plass enda, kaller jeg det innspurten - byggemessig. Blir greit med en ekstra 16A-kurs i huset, som jeg også kan dra videre ut til den delen av kjelleren som fortsatt ikke er innredet. 4 dager igjen så har det faktisk tatt 3 måneder.
Himlinga fikk bare en enkel puss med giraffen, da det er dårlig finish også på resten. Det ble bra nok - 3 strøk med maling over sparkelstripa og den ble usynlig ved første øyekast.
Fikk på kjettingene og snøskjæret på traktoren også, men må stramme kjettingene ett hakk før jeg begynner å bruke den ser jeg.
I kveld skal jeg begynne å spikre elkabel og plassere ut stikkontakter. Så til tross for at verktøy m.m. ikke er på plass enda, kaller jeg det innspurten - byggemessig. Blir greit med en ekstra 16A-kurs i huset, som jeg også kan dra videre ut til den delen av kjelleren som fortsatt ikke er innredet. 4 dager igjen så har det faktisk tatt 3 måneder.
-
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
3 månter går fort, Godt Jobba Tekum
- Tekumseh
Takk, det gjør det Skal virkelig bli godt å bli ferdig og få rotet på plass
Det blir da smått om senn...
Schneider Renova i kjøkkenkroken, med unntak av et Elko 4X stikk under benken for PC. Vanlig Elko på resten av rommet.
Toys R Us
Schneider Renova
Elko på resten av rommet. Plugger til Lettiene på den biten som har murvegg
5 Stikkontakter på plass (en under benken)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Tekumseh
Ble en tur til på MegaFlis, og dermed passeres 60.000,- med noen småkroner. Nå vil det være forbruksvarer/verktøy som kjøpes inn, så nå slutter jeg å føre regnskap.
Måtte ha enda en kjøkkenarmatur under overskapet, da det er som gjort for to. 840 lumen på hver gir 60 gammeldagse watt, så to stk på tilsammen 120 "watt" fordelt på 110 cm vil ikke gi skygger når man holder på med noe smått - det er helt sikkert.
Passa perfekt - to like felt - vidvinkelbildet lurer øyet
Likedant hadde jeg kjøpt feil plafonder til taket og fikk bytta de, samt enda en dobbel stikkontakt til andre sida av veggen - droppe enda en skjøteledning. Forhåpentligvis blir det strøm i kontaktene i løpet av helga.
Biltema for et par kvartstafflister - ja jeg saga feil ja - to ganger! - etter jobb nå så må man tro man er i mål.
Måtte ha enda en kjøkkenarmatur under overskapet, da det er som gjort for to. 840 lumen på hver gir 60 gammeldagse watt, så to stk på tilsammen 120 "watt" fordelt på 110 cm vil ikke gi skygger når man holder på med noe smått - det er helt sikkert.
Passa perfekt - to like felt - vidvinkelbildet lurer øyet
Likedant hadde jeg kjøpt feil plafonder til taket og fikk bytta de, samt enda en dobbel stikkontakt til andre sida av veggen - droppe enda en skjøteledning. Forhåpentligvis blir det strøm i kontaktene i løpet av helga.
Biltema for et par kvartstafflister - ja jeg saga feil ja - to ganger! - etter jobb nå så må man tro man er i mål.
Dette er galskap Man fører ikke regnskap for hobby, det som gjelder er at man ikke vet
- Tekumseh
Hehe, det er sant! Iom det hører til huset og ikke er en frittstående garasje er det vel både billig og øker verdi på huset. Men det ble 30% dyrere enn først tenkt.. Men nå lukkes permen med regnskap/kvitteringer og blir sikkert aldri sett på igjen.
Syns det blir så bra at jeg må si jeg gruer meg til å sette inn DBS Kombi'n, Tempo'n, trillebåra og 14 river og spader osv. Men det er vel halve greia.
Kjøpte en Radionette Kurer 1001 på Finn onsdag ettermiddag. Den ble posta 16:09, og kom med PostNord fra Oslo til hentested 37 meter fra kontoret mitt her på Steinkjer 10:30 i går. Det må være rekord - det kan like gjerne ta 10 dager å få ting til Trøndelag.
Maken med den radioen vi hadde på hytta på 80-tallet
Kjøpte også en skjør og lite brukervennlig DAB lommeradio (lett å gjemme) med FM-sender på Biltema. Men det fungerte. Hørte P10 Country så det ljoma i går
Ble knallbra med to "benkearmaturer"- lyser som to gamle 60-wattspærer. Etter morgendagen slipper jeg nok også skjøteledning
- ole m.
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Dette blir veldig fint, Tekumseh! Du får en bra plass å jobbe nå, med arbeidsbenker som har godt lys også. Tommel opp!
- intruder
- MC: 1993 Yamaha Virago 750