Skal ha noe nytt kjøreutstyr - litt forskjellige spørsmål

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Hei Tannlegen!

Jeg kjøpte for et par måneder siden en Raptor jakke og Nexus bukse fra Halvarssons! Var hos Mc-Touring på Storo og handlet...
Jeg har ennå ikke tung sykkel-lappen, men kjører skolesykkel med buksa og jakka, og forresten så kjøpte jeg en Shoei XR1000 hjelm rett før jeg begynte på lappen!
Jeg er veldig nybegynner, og veit liksom ikke helt forskjellen på veldig bra, og ålreit utstyr, men av det jeg har erfart så langt så er jeg veldig fornøyd med både buksa og jakka mi! Hjelmen også forresten! Sitter som et skudd! ;)
Jeg endte opp med Halvarssons nettopp fordi jeg kommer til å kjøre en del turer, langturer og til og fra jobb osv... Jeg fikk høre at Halvarssons er ganske bra på alt. Tekstil er også en del mer vedlikeholdsfritt enn skinn, og litt mer anvendelig!

Nexus buksa valgte jeg p.g.a skinnlappen i rumpa og Outlast innerfor!
Tror også det er en fordel å ha to uttakbare innerfor i jakka... Greit og kunne regulere litt selv ettersom været skifter.

Lykke til med valget Tannlegen!
-Espen
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Har vært og prøvd litt her og der nå... og jeg tror det blir Halvarsson klær.

Jakkevalget mitt står mellom 2 forskjellige fra Halvarsson, etter å ha sett de "live";

Halvarsson Loke - ikke i den fargen vist under, men med blått i stedet for hvitt

Image


Halvarsson Dragon - stilig jakke, men fås kun i helsvart

Image


Fant også en ny skinnjakke fra Halvarsson som jeg likte veldig bra... så egentlig står det vel mellom 3 jakker...

Den heter Halvarsson Mandan, og dette er det som står om den;
Bekvem jakke av smidig oksehud og AIRGUARD. Justerbare erme- og kroppsvidde. Kan settes sammen med bukse uavhengig av størrelser.

-DRYWAY membran
-CE-godkjente beskyttere
-Kan kompletteres med Back Converter CE-godkjent ryggbeskytter
-Triple stitch
-Ventilasjonsåpninger
Koster omtrent det samme som de 2 andre jakkene (2 995,-)

Dere kan se bilde av den inne på http://www.jofama.se/motorcycle_wear/
Klikk på skinn, jackor og finn Mandan.


Spørsmålet mitt er om denne jakken kanskje er det beste av 2 verdener?

Er jo en skinnjakke, men med AIRGUARD tekstiler her og der, og så har den DRYWAY membran, så den burde være forholdsvis vann og vindtett?

Får gruble på det til over helga... blir iallefall en av disse 3! :D
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Den skinnjakka holder nok vannet og vinden ute ,det eneste er at den må smøres etter å ha vært våt ,så det blir jo litt mer "jobb" med skinn. Men jeg synes skinn er mye mer komfortabel å bruke enn stoff. Nå har ikke jeg lappen ennå , men har da kjørt en del sykkel likevel :)
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Det viste seg at en kamerat av meg har Halvarssons Loke, så jeg lånte den littegrann. Blir nok den jakka jeg kommer til å kjøpe meg, veldig behagelig jakke.

Ang. hjelm, så prøvde jeg Caberg Justissimo hos en forhandler, og kommer nok også til å kjøpe den hjelmen - solbrillevisiret må jo være genialt. Skal bestille den i metallic blå... så står den til blåfargen på Loke jakka :P
coolfantaman
Posts: 118
Joined: 28 Apr 2005 23:54
Location: Egersund

Post by coolfantaman »

Du nevnte at du hadde kjøpt en pakke fra en nettside med en del innhold, blant annet en ryggskinne. Du kunne ikke fortelle om denne var bra? Har vurdert å kjøpe denne pakken selv.
Honda - The Power Of Dreams

Kjører Honda Shadow 125 ccm
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Skal fortelle om den så fort jeg får den...

De venter med å sende pakka til de fikk inn ene hanskeparet (denne uka fikk jeg mail om).

Så, når jeg får den skal jeg alltids dele mine erfaringer med den :D
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Jeg har kjøpt denne pakka. Ryggskinna virker grei nok, behagelig å ha på. Hvordan den er rent sikkerhetsmessig i forhold til andre ryggskinner vet jeg ikke. Hanskene var også helt ok, bortsett fra at det tynneste paret ble for små for meg. Men til kona er de helt greie som sommerhansker. De andre hanskene er veldig bra. Men litt kalde til å kjøre langt i kulde og regn. Finlandshetta har jeg ikke prøvd, kommer vel ikke til å bruke den heller tror jeg. Men den er sikkert helt grei å bruke.
coolfantaman
Posts: 118
Joined: 28 Apr 2005 23:54
Location: Egersund

Post by coolfantaman »

Dominator wrote:Jeg har kjøpt denne pakka. Ryggskinna virker grei nok, behagelig å ha på. Hvordan den er rent sikkerhetsmessig i forhold til andre ryggskinner vet jeg ikke. Hanskene var også helt ok, bortsett fra at det tynneste paret ble for små for meg. Men til kona er de helt greie som sommerhansker. De andre hanskene er veldig bra. Men litt kalde til å kjøre langt i kulde og regn. Finlandshetta har jeg ikke prøvd, kommer vel ikke til å bruke den heller tror jeg. Men den er sikkert helt grei å bruke.
takk, virker som pakken er verdt pengene.
Honda - The Power Of Dreams

Kjører Honda Shadow 125 ccm
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Det drøyer litt med pakka fra Cruiserclub synes jeg... :?

De trodde jeg fikk den denne uka (sendte mail sist fredag)... så da håper vi det!

Eneste jeg mangler nå, er vel faktisk jakke. Nå har jeg vært og sett og prøvd jakker ganske mange steder... og forvirringen er vel større enn før pga. det :P
Men.. jeg tror det har kokt ned til enten Halvarssons Loke eller Halvarssons Titan - sistnevnte syntes jeg så helt dust ut i katalogen til Halvarssons, men etter å ha sett den og prøvd den i butikk skiftet jeg mening. Vel vi får se...

Kjøpte en Caberg Justissimo hjelm idag da! :D
Den får vel jomfruturen sin til Swedish Bikemeet i overimorgen. Virker som en veldig god hjelm iallefall.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Følger litt opp på denne tråden med flere spørsmål :?:

Var og så på ryggskinne idag, på Coop Sport på City Lade av alle plasser :!: :roll:
Viste ikke at de hadde MC-utstyr...
Iallefall hadde de ei skinne til 450,-. Virka grei nok som avstiving av ryggen og nyrebelte. Hadde ikke skulder- eller albuepolstring som jeg har sett på enkelte. Mener merket var Correll eller no lignende.
Noen som har erfaring med bruk av slik skinne?
Egentlig burde ingen ha erfaring med slike, men...
Og er det noen som har vært borti det merket i det hele tatt. Jakker fra ca 2.000, bukser m/sele ca 1.700?
Kvaliteten virka OK. Skinn på albuer, knær og bak i skrittet.
Alt var jo svart, desverre, men noe rødt og reflekser var det jo hist og pist.
Lurer litt på en jakke nr 2...
Har en rød Alpinestar jakke og svarte bukser, og skjønner jo hvorfor MC-bekledning er svart. Rød MC-jakke = ofte vask = behov for to
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
bbolstad
Posts: 114
Joined: 26 Apr 2005 22:26

Post by bbolstad »

Okay, skal gi et tips for alle her, http://www.reflexgear.com.
Jeg skal ta inn en dress nu for å se på kvaliteten, men etter sigende
er den veldig veldig bra. Prisen er også hyggelig, under det f.eks ride
tar for sine dresser! Desse er formsydd for egen kropp også!
Astaroth
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2005 09:31
Location: Oslo

Post by Astaroth »

Bruker selv Halvarssons Mustang jakke, og Montana bukse - de er begge 50% skinn, 50% tekstil og helt vanntett. Knallfornøyd!
Image
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Ragnhild61 wrote:Iallefall hadde de ei skinne til 450,-. Virka grei nok som avstiving av ryggen og nyrebelte. Hadde ikke skulder- eller albuepolstring som jeg har sett på enkelte. Mener merket var Correll eller no lignende.Noen som har erfaring med bruk av slik skinne?
Nei, men jeg har registrert at de selger en ryggskinne på LIDL av alle steder. Koster vel rundt 3 - 400,- den også. Jeg tenker for meg selv at det er bedre med billig ryggskinne enn ikke ryggskinne i det hele tatt.

T'Weed
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Men en ryggskinne ligger på rundt tusen-lappen. Er ikke så mye det heller. Så jeg ville heller kjøpt en ordentlig ryggskinne enn en på lidl...
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

LinnSurion wrote:Men en ryggskinne ligger på rundt tusen-lappen. Er ikke så mye det heller. Så jeg ville heller kjøpt en ordentlig ryggskinne enn en på lidl...
Ja, for all del. Jeg bruker ikke skinne i det hele tatt, men spekulerer på å skaffe meg skinna som skal komplettere Halvarssonsjakka mi. På den gamle Halvarssonsjakka var det ei brei stripe med tjukt lær langs ryggraden, montert i foret.

T'Weed
Post Reply