Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by ErlingSG »

Jauda.. Siden Gixxerman sa "bruk tråden" får jeg ta ansvar siden det bare er en skikkelig update her på 14 innlegg.. ;)

Har holdt på å lage "bad look", "evileyes", "böserblick" eller hva du nå vil kalle det på sykkelen min ikveld. Brukte et grovt overprisa reparasjonssett for båter fra Europris som ble kjøpt i et svakt øyeblikk :roll: Men satser på det blir bra! =)
Fikk da altså med 1900cm2 med glassfibermatte (Høres mye ut ^^), 250ml med sånn seig masse og en tube med herder.
Til 50 ml seig masse skulle man bruke 5-7 centimeter med herder.. Javel? Tror det ble rett iallefall.. Prøvde meg på litt forskjellige patenter, men la det til slutt over lyktene og skrudde de fast fra innsiden.. Får se om det blir bra imorgen!
Prøvde meg også på plastsveising idag.. Brukte old-school biltema loddebolt med en liten bøyle frampå og innebygd arbeidslys.. Jess 8) Men iallefall, ble mye bedre en jeg hadde trodd, brukte ikke noe tilsetningsplat, bare dro loddebolten over og lagde en fure i plasten der den smeltet sammen. Ble faktisk bunnsolid! :) Bare litt sparkel og pussing utapå så blir dette kjempebra!
:) Her er bilder fra arbeidet, og nederst er litt av stashet jeg har mottatt fra pitstop:
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image

-Erling
User avatar
magnora
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007 23:54
MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by magnora »

kjøpt de speila på pitstop.com?? pris?
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
Image
A1 oppkjøring BESTÅTT :D :D
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by ErlingSG »

http://www.pitstopmcimport.no

Siden deres funker ikke skikkelig på PC'en min så nyprisen får noen andre hjelpe oss med. Du kan kjøpe mine for en god pris, de har kun vært prøvemontert på sykkelen, og de passer. Hvordan de er å kjøre med vet jeg ikke.
Last edited by ErlingSG on 26 Apr 2008 21:24, edited 1 time in total.
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by Scotty »

Det er vel heller http://www.pitstopmcimport.no/ ? :) kanskje derfor det ikke fungerte ordentlig?
Last edited by Scotty on 26 Apr 2008 21:26, edited 1 time in total.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by ErlingSG »

Stemmer det, Scotty. My bad :)
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by ErlingSG »

Hoy, Magne, nyprisen er 400 penger, du får de for 300. Har aldri vært på veien.
User avatar
magnora
Posts: 202
Joined: 09 Jun 2007 23:54
MC: -Honda NSR 99 mod! helt original:)
-kinroad chopper 50 07 mod! selges.
-yamaha DT 50 84 mod! seig den.hehe

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by magnora »

snakkes på msn, hvordan ble evileyesa foresten?
A1 teoriprøva:BESTÅTT16/25 feil:D
Image
A1 oppkjøring BESTÅTT :D :D
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by ErlingSG »

De gjøres ferdig når jeg gidder. Litt endringer i prosjektet ;)
mini rakjen
Posts: 5
Joined: 25 Oct 2008 05:07
MC: E-ton viper st50

Re:

Post by mini rakjen »

kor mykje varme må lakken tåle visst eg skal lakkere potta?
Capa
Posts: 205
Joined: 19 Feb 2008 15:19
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by Capa »

varmebestandig spray lakk? :D
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by ErlingSG »

Her står jeg fortsatt for det meste av aktiviteten ja. Jaja.

Nå nettopp var jeg ute og skamferte min stakkars gamle Honda ytterligere med Dremel og kappeskiver. Jobbet med hekken og begynte på mal for støping av undertray. Når jeg første ødela alle disse delene for lenge siden får jeg vel nesten prøve å få noe brukbart ut av det?

Konstaterte fort at kappeskivene mine er sprøere enn Kims og at det svir når de går til pises og flyr i ansiktet på deg.

Forbanna billige Jernia-dritt.

Prøvemonterte den nye LED-lykten jeg kjøpe "in the long-long ago" (ref. Southpark ;) ) og fant sånn høvelig ut hvor jeg vil ha den, men ikke helt hvordan jeg skal montere den. Vil jo at den skal flukte helt med resten av hekken og se naturlig ut, samtidig skal det lages et minimalt skiltfeste med blinklys og skiltlys (alt sammen LED :) ), så her må det funderes. :-k

Må også skaffe meg lengre bremseslange siden jeg rett og slett ikke gidder å fikse alle kåpene når jeg har deler til et streetfighter-bygg allerede :lol: Føler jeg har vokst fra den lille store mopeden min, men den står jo der og råtner, så jeg må vel gjøre noe :roll:
finnbjorn
Posts: 1
Joined: 05 Aug 2010 10:21
MC: Honda CBR 125 2005 model

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by finnbjorn »

Hei, er ny bruker her. kanskje er det feil plass å etterlyse en nettadresse hvor jeg kan laste ned verkstedshåndbok til min Honda CBR 125 ? Håper at noen kan hjelpe meg eller videresende til en annen som kan. ;-)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Worklogs - For moped, scooter, lett mc og atv.

Post by Onsløv »

finnbjorn wrote:Hei, er ny bruker her. kanskje er det feil plass å etterlyse en nettadresse hvor jeg kan laste ned verkstedshåndbok til min Honda CBR 125 ? Håper at noen kan hjelpe meg eller videresende til en annen som kan. ;-)
Velkommen hit.
Kanskje du finner noe i denne tråden? http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... lit=manual
Post Reply