Page 1 of 1
Kawasaki W230 - 18-hk retro-sykkel
Posted: 19 Oct 2024 11:37
by Tekumseh
Kikka på en video på youtube om 400 stk Yamaha SR400 Limited Editidion 2024-modell.
Og i kommentarfeltet sto det nevnt en Kawasaki Meguro S1. Som igjen tok meg til dette:
https://www.bike.no/nyheter/klassiske-s ... meguro-s1/
https://www.kawasaki.no/no/products/Mod ... V5QWlxYCQo
Virker som Royal Enfield får en konkurent når det kommer til små og billige sykler. Blir interessant å se prisen på disse 18-hesters småsyklene på 143 kg.
Kawasaki-W230.jpg
2025 Kawasaki W230
Re: Kawasaki W230 - 18-hk retro-sykkel
Posted: 19 Oct 2024 13:53
by Borg
Blir nok ingen slager i Norge.
Du har jo da lappen opp til 48 hk og lite grunn til å kjøpe en sykkel som kjører på høyt turtall i forhold t ccm 300-400.
Kjøpte 250 Inzuma til junior a den grunn at den var utrolig billig brukt og kostet lite i forsikring. Men hadde d ikke vært for kjøpssummen så hadde d nok blitt 50 til 250 ccm mer.
Så er d heller ikke så mye tett bytrafikk her som i de landene hvor de er mer aktuelle.
Re: Kawasaki W230 - 18-hk retro-sykkel
Posted: 20 Oct 2024 10:35
by mekkern
Denne ser ut til å ha en motor som fremhever lav og mellom turtall og hvis de har gearet den deretter med et "overgear" slik at man får lavt turtall ved 70-90kmh så kan nok denne flyte fint.
Alle som kjører mc er ikke like opptatt av moment og effekt og skal dra på mye baggage-så noen vil nok kjøpe en slik-samme som SR400-denne solgte heller ikke til gull.
Personlig kunne jeg nok putret rundt med en slik på småveier og fine grusveier- kjørte også mange mil med 125Hyosung comet som jeg kjøpte til guttungen.
Men kjøre sammen med andre, der det ev blir noen forbikjøringer eller litt tempo-der faller disse litt gjennom.
Skal man ha noe som forholdsvis uanstrengt utfører de fleste oppgaver uten passasjer synes jeg at man bør en ha ca40HK.
Re: Kawasaki W230 - 18-hk retro-sykkel
Posted: 20 Oct 2024 15:16
by intruder
Er en sykkel jeg umiddelbart falt for utseendet på men bytte ut Virago 750-en er uaktuelt for en gammel kall ...
men kanskje en tur til GMS på Gjøvik for å bese og bestige til våren ...