Snu lagret rute i Garmin Zumo XT?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Snu lagret rute i Garmin Zumo XT?

Post by Bikeridr »

Jeg bruker MyRouteApp til å lage ruter som jeg eksporterer i .gpx v 1.2 til XT'n. Det fungerer knirkefritt.
Det jeg ikke har funnet ut, er hvordan man kan "snu" en rute man har lagret (og kjørt), for å kjøre samme vei tilbake.
Har til og med lest bruksanvisningen til XT'n, men der finner jeg ikke noe fornuftig.

Noen som vet en enkel måte å "snu" ruta uten å måtte lage den på nytt og eksportere til GPS'n?
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Snu lagret rute i Garmin Zumo XT?

Post by Spiritofwinter »

Bikeridr wrote: 30 Aug 2023 11:50 Jeg bruker MyRouteApp til å lage ruter som jeg eksporterer i .gpx v 1.2 til XT'n. Det fungerer knirkefritt.
Det jeg ikke har funnet ut, er hvordan man kan "snu" en rute man har lagret (og kjørt), for å kjøre samme vei tilbake.
Har til og med lest bruksanvisningen til XT'n, men der finner jeg ikke noe fornuftig.

Noen som vet en enkel måte å "snu" ruta uten å måtte lage den på nytt og eksportere til GPS'n?
En stund siden jeg har brukt min XT til annet enn å spore, men synes å huske at når man velger en rute så kan man velge om den skal kjøres start til slutt eller slutt til start. Kan det være så enkelt? Kan evt være noe jeg har hatt på en annen GPS tidligere...
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snu lagret rute i Garmin Zumo XT?

Post by Bikeridr »

Njaa.. Det var slik på 595'n, men da du slapp meg av på Otta og jeg skulle snu ruten, så var det ikke noen valg om å kjøre motsatt. Må visst forske litt, ser jeg :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snu lagret rute i Garmin Zumo XT?

Post by Bikeridr »

Fant svaret på et annet forum. (zumouserforums.co.uk)
It is possible, but not as easy as past models...

If you export a gpx file of a track to Explore, you can open the track using the Explore icon on the Zumo and then convert the track to a trip. When choosing to convert a track to a trip, the XT will ask you if you want it start to finish, or finish to start. You will end up with two saved trips if you convert to track to a trip in both directions. you will then use the Trip Planner to access it under saved trips...
Post Reply