Bensinfilter til vakumgasser?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Bensinfilter til vakumgasser?

Post by Tekumseh »

Lurer på når jeg skal kjøpe bensinfilter til forgasseren på SR500'n, om jeg kan kjøpe hva som helst?
Tenkte å kjøpe universalfilter på Thansen, men noen filter er merket med: "Ikke til vakum bensinkran, Kun til bensinsystemer med pumpe/trykk."
(https://www.thansen.no/scooter-mc/motor ... 0/pn753468)

Kan jeg f.eks bruke dette? https://www.thansen.no/scooter-mc/motor ... 0/pn753470
filtz.jpg

Vil ha noe som ikke ser for moderne ut, og mulig sila i kranen skal være tilstrekkelig, slik de var levert fra fabrikk i sin tid.
004182.gif
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bensinfilter til vakumgasser?

Post by mekkern »

Har ikke hatt noen problemer med det første du viste til- men litt cleanere det andre.
Har faktisk et slikt klart filter til gressklipperen som har nær 0 fallhøyde.
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Bensinfilter til vakumgasser?

Post by pelsen »

Det må være feil info på det plastikkfilteret fra THansen, det ville jeg ikke satt på trykksiden av en bensinpumpe.
Jeg har slike fra bilrema, bensinen renner fint gjennom fra tanken og ned i gasseren.
Pene er de ikke, men nødløsning til jeg får renset tanken for rust og installert silen i tanken igjen 8)
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Bensinfilter til vakumgasser?

Post by Tekumseh »

pelsen wrote: 15 Jul 2022 11:56 Det må være feil info på det plastikkfilteret fra THansen, det ville jeg ikke satt på trykksiden av en bensinpumpe.
Jeg har slike fra bilrema, bensinen renner fint gjennom fra tanken og ned i gasseren.
Pene er de ikke, men nødløsning til jeg får renset tanken for rust og installert silen i tanken igjen 8)
mekkern wrote: 15 Jul 2022 11:05 Har ikke hatt noen problemer med det første du viste til- men litt cleanere det andre.
Har faktisk et slikt klart filter til gressklipperen som har nær 0 fallhøyde.
Da er det bare å la være å bekymre seg og prøve seg fram, evt satse på at sila i tanken / på kranen gjør jobben.. Tanken er strøken innvendig, så ingen rust eller avskallet sealer.
Post Reply