Tankveske

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
Jonta
Posts: 540
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: Tankveske

Post by Jonta »

Nå er Sw Motec veska henta og montert.
Jeg får faktisk ei trøye mer i Oxford veska, så den er nok større enn jeg trodde, kanskje 22 L.

Påfyllinga på Elefanten er senka ca 3 mm. Så der starta monterings problemene. Avstandshylsene var ikke lange nok. Så jeg måtte schimse opp med tre skiver i tilegg, for å gå klar av tanken
IMG_4619.JPG
Som igjen førte til at de to bakerste skruene ble for korte. Men jeg hadde noen liggende.
Forhøyninga førte igjen til at åpning av tanklokket krasja med de bakre skruene, så jeg måtte file av litt på skrue hodene.
IMG_4618.JPG
IMG_4626.JPG
Men det ble bra til slutt.
Jeg fant også ut at det er kanskje lurt med pakningssement på skruene til tanklokket. Så det ikke trenger vann ned i skruehullene, selv om mutterne som sitter nedi der ganske sikkert er rustfrie.

Så SW Motec, virker veldig bra. Men de kunne sendt med flere avstandsstykker med forskjellige lengder, samt enda flere skrue lengde alternativer.
Veska følger tanken veldig bra, men MC modellen som veska er laget etter, har nok en enda litt brattere tank i bakkant (BMW GS?). Så veska på min sykkel tar litt i tanken helt nederst, nesten ved overgangen til sete. Jeg kunne sikkert ungått dette ved å justere veska litt bakover, men jeg tror heller dette er greit, for å stabilisere veska litt. Jeg får sette på litt film her.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Post Reply