Panhead er fint, det er vel den peneste motoren selv om jeg liker knuckle bedre mhp utseende, som er litt råere. Stusser litt på bildet, fjæring i ramma og i setet, er dette bilde av en ekte sykkel eller et produkt av AI
Re: Roterommet til ole m.
Posted: 30 Nov 2024 22:40
by Jompa
Duo Gliden har fjæring både i setet og bakhjulet, laga for comfort.
Byttet navn til Electra Glide o 1965 da den kom med el-start som den første serieproduserte motorsykkelen
Re: Roterommet til ole m.
Posted: 30 Nov 2024 23:17
by pelsen
Jompa wrote: ↑30 Nov 2024 22:40
Duo Gliden har fjæring både i setet og bakhjulet, laga for comfort.
Byttet navn til Electra Glide da den kom med el-start som den første serieproduserte motorsykkelen
Jeg visste ikke om fjæring i setet og bakhjulet. Fint med litt oppdatering Electra Glide sluttet vel da shovel kom, eller tar jeg feil der også
Re: Roterommet til ole m.
Posted: 30 Nov 2024 23:32
by Tekumseh
Electra Glide fantes med shovel, evo og twincam ja, og lages vel i dag med nyere motor - jeg har ikke hengt med i timen de siste årene..
En jeg var i klubb med for 10-15 år siden hadde en 1959 duo-glide.
59duo.jpg
Stort sett forsiktig og livredd for den, men her tok vel promillen over
Re: Roterommet til ole m.
Posted: 02 Dec 2024 00:57
by ole m.
@pelsen , @Jompa og @Tekumseh , HD Duo Glide er en sykkel jeg alltid har likt, men jeg kan null og niks om disse. Er dette pålitelige motorer, om de er i grei stand og tatt vare på?
Re: Roterommet til ole m.
Posted: 02 Dec 2024 10:53
by pelsen
Jeg kjenner ikke kvaliteten på Duo-Glide, HD har jo variert i kvalitet opp gjennom tiden. 50-tallet var vel ikke det værste, slik som 70-tallet når AMF eide HD. Skikkelig bra kvalitet ble det vel ikke før 84-85 da de lanserte Evo-motoren.
Men man kjøper jo ikke en 60 - 70 år gammel sykkel for å kjøre til jobben hver dag. Min erfaring med veteransykler som ikke blir brukt er at de holder veldig bra, selv om det er sykler med litt frynsete rykte
Jompa wrote: ↑30 Nov 2024 22:40
Duo Gliden har fjæring både i setet og bakhjulet, laga for comfort.
Byttet navn til Electra Glide da den kom med el-start som den første serieproduserte motorsykkelen
Jeg visste ikke om fjæring i setet og bakhjulet. Fint med litt oppdatering Electra Glide sluttet vel da shovel kom, eller tar jeg feil der også
Her er oversikt over de viktigste endringene på Electraen opp gjennom årene
Jompa wrote: ↑30 Nov 2024 22:40
Duo Gliden har fjæring både i setet og bakhjulet, laga for comfort.
Byttet navn til Electra Glide da den kom med el-start som den første serieproduserte motorsykkelen
Jeg visste ikke om fjæring i setet og bakhjulet. Fint med litt oppdatering Electra Glide sluttet vel da shovel kom, eller tar jeg feil der også
Her er oversikt over de viktigste endringene på Electraen opp gjennom årene