Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by Bikeridr »

Til nye (og gamle) medlemmer;
Denne tråden er laget til dere, hvor dere kan introdusere dere selv og fortelle litt om hva dere sysler med. Dere velger selvsagt selv hvor mye dere vil dele. Dette er et offentlig forum og både gjester og innloggede kan lese denne delen og også det meste på forumet.
Denne tråden er "Sticky", så den vil alltid ligge øverst i "Prat/Generelt" delen av forumet. Tråden er ment for dere som ønsker å gi en kort intro, uten nødvendigvis å lage en "blogg". Dere kan selvsagt også starte deres egen blogg i blogg-delen om ønskelig. Så - nye og gamle medlemmer; sleng gjerne inn noen korte ord/setninger om dere selv her :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by Bikeridr »

Ja, og for ikke å klusse til førsteinnlegget, så legger jeg inn en intro av meg selv som "reply".

Bikeridr - også kjent som Esben, har kjørt motorsykkel siden 1991 og trives greit på to hjul.
Jeg begynte på forumet her i 2012 (tror jeg) og har nå "overtatt" som admin, sammen med de opprinnelige. Min intensjon er å være både forumveileder og diplomat (med vekslende hell på det siste der :redface )

Ellers er jeg vel det som betegnes som "godt voksen". Jeg er norskfødt men bor i Latvia, litt utenfor Rīga sammen med "kjærring og bikkjer".
For tiden har jeg to motorsykler - én større "langtursykkel" og én liten "grusspruter" og som jeg veksler mellom å bruke. Favoritten? Njææ, vet ikke - bruker begge til hvert sitt formål, jeg :)
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by kvase »

Jeg en del egentlig fra Hedmarken
Den andre delen av meg kommer fra Årnes (Romerike) :plystre ruinen syns her https://www.google.no/maps/@60.0567495, ... authuser=1
Har akkurat fylte 59 i dag trur jeg. :-k 100% hjemmeværende
Bor i Arendal er gifte med Konamatata--- :D unger og barne barn bor i Moss
Aktiv på respektive steder
https://www.facebook.com/groups/MCRavn som leder -
+ her i Hjelpekorpset pluss noen andre aktiviteter der https://www.facebook.com/ArendalRodeKorsHjelpekorps
Har bakgrunn fra mye rart og sett og opplevd muligens litt for mye :-s
Knallerten som står parkert her pro-Monte er denne
IMG_1139.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by intruder »

Jeg er..som det heter i visa.." brumunddøl som je æ sjøl "
Har drevet på forskjellige forumer....skjebnen har ført meg hit....noen til ergrelse andre til trøst som det heter... [-X

Driver vel kanskje i overkant mye med tull og tøys....mottorer og slikt har jeg ikke peiling på..

men her er det flust med folk som kan motor...kjøreopplevelser og sånt deler mange !! :thumleft
mye kunnskap her på forumet ...
og vi har en spesialist på Gruskjøring...Palma på Finnskogen....om dere vil til skogs !!Dere finner ham på "" Grustur i øst ""

Håper dere finner dere tilrette her , nye skribenter skal det være sikkert trenges...

PS ! jeg er en fan av Vømmølvokalist Hans Rotmo...det vil dere nok merke !! :smt073



takk te n Rotmo
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by intruder »

Har jo dukket opp noen nye " fjes " etter hvert så jeg tar en repetisjon på Bikeridrs introduksjonspost......
ta :smt024 :smt024
fatt...vi venter i spenning :D
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by KliffArne »

Heisann, homleponger.

Han Kliff Arne tængt han kuinn stekk ijnnom en liten tur. Mange av dere husker meg sikkert, så gidder ikke den store presentasjonen.

Har vært borte fra disse forumene et par år eller så, mitt eget ligger ganske så brakk, og det vil det nok fortsette med. Nådestøtet kom nok da photobucket fucket det hele opp, og prosjekttrådene ble ødelagt. Det ble mere arbeid å fikse opp enn jeg hadde lyst til.

Gammelmannsfaktene har også krøpet inn på meg, og har funnet ut at å våkne i en god varm køye i kjærringræva i en bobil, slår å våkne i et telt i pisseregn hver gang. Har redusert moppe-parken med 2-3 stykker, og aktiviteten i garasjen angående mekking har roet seg betraktelig, nærmest til ingenting.
Har heller ikke hatt skilter på noen sykler siste 2 sesonger, men nå er Rudolf på veien igjen, og i bruk. Så muligens vil det ta seg litt opp.

Vet ikke om jeg kommer til å bli særs aktiv her inne, da jeg har en tendens å tråkke folk på tærne med måten jeg skriver på. Krenke-samfunnet har bare utviklet seg videre med tiden, har jeg merket meg. Noen som følte seg truffet nå? :twisted:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by Bikeridr »

Kliffy is bækk :thumleft

Ja, de fleste forum fikk vel litt set-back da photobucket ble fuckyoubucket, men her blomster vi og klistret like godt til med å hoste bilder og dokumenter lokalt. Med ny host og mye mer lagringsplass har jeg regnet ut at vi kan ha ca 2 mill bilder opplastet før vi går i knestående.

Vi vil gjerne ha lakselygebilder og et og annet Rudolf-bilde fra deg, så det ser vi frem til. Du skal dog slippe å legge ut bilder av kjærringræva :shock:

Ja, og når det gjelder tåtråkking, er du langtfra alene, så det fikser vi. Eller som det sto på skilt hos en bilopphugger i en av Romsdalsbyene; "Innbrudd blir ikke anmeldt, men oppgjort på stedet".

Så; da er det bare å ønske velkommen tilbake :)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by intruder »

Denne kliffern du....laksefisker og ligger der i bobilen og promper og venter på å få noe på kroken sin.... :-k
og om han får fisk eller ei......en glad laks er han visst lell......

Rudolf og han passer nok godt inn her skulle jeg tro.....

Vælkømmin ! :smt024


takk te n Hans Rotmo
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by ole m. »

KliffArne wrote: 02 May 2021 11:43 Heisann, homleponger.

Han Kliff Arne tængt han kuinn stekk ijnnom en liten tur. Mange av dere husker meg sikkert, så gidder ikke den store presentasjonen.

Har vært borte fra disse forumene et par år eller så, mitt eget ligger ganske så brakk, og det vil det nok fortsette med. Nådestøtet kom nok da photobucket fucket det hele opp, og prosjekttrådene ble ødelagt. Det ble mere arbeid å fikse opp enn jeg hadde lyst til.

Gammelmannsfaktene har også krøpet inn på meg, og har funnet ut at å våkne i en god varm køye i kjærringræva i en bobil, slår å våkne i et telt i pisseregn hver gang. Har redusert moppe-parken med 2-3 stykker, og aktiviteten i garasjen angående mekking har roet seg betraktelig, nærmest til ingenting.
Har heller ikke hatt skilter på noen sykler siste 2 sesonger, men nå er Rudolf på veien igjen, og i bruk. Så muligens vil det ta seg litt opp.

Vet ikke om jeg kommer til å bli særs aktiv her inne, da jeg har en tendens å tråkke folk på tærne med måten jeg skriver på. Krenke-samfunnet har bare utviklet seg videre med tiden, har jeg merket meg. Noen som følte seg truffet nå? :twisted:
Endelig besøk fra den mørke siden her inne... 8) Bra du har fått skilter på BMW-en, KliffArne. Det er jo ikke så verst på to hjul heller, selv om fire tilbyr mer komfort. Foretrekker selv hytter og hotell fremfor telting, men et par netter i telt tåles innimellom. Setter pris på varm og tørr overnatting, med dusjmulighet. Dette mer nå enn før.

Uansett, velkommen tilbake, her er tær å tråkke på. :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by ojda »

Lite er like hyggelig som ‘Frem Fra Glemselen’ 8)
Trivelig å høre deg igjen, å krenker du bare en aning forsiktig skulle vel detta gå grett :thumleft
Også fint det har kommet mc-skilter i heimen igjen =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by ArcticTiger »

Det må ha vært noen hår-såre jævler som gadd å la seg krenke av deg Kliffern :roll:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by KliffArne »

ArcticTiger wrote: 02 May 2021 21:39 Det må ha vært noen hår-såre jævler som gadd å la seg krenke av deg Kliffern :roll:

Ja, ikke sant? Trodde alle visste at nordlendinger ikke har injurierende kraft
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by KliffArne »

Bikeridr wrote: 02 May 2021 12:50
Vi vil gjerne ha lakselygebilder og et og annet Rudolf-bilde fra deg, så det ser vi frem til.....
Problemet er bare at jeg får så ijnnihællvetta myttje laks, at jeg ikke trenger å lyge. Å det er sant 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by Bikeridr »

KliffArne wrote: 02 May 2021 23:23
Bikeridr wrote: 02 May 2021 12:50
Vi vil gjerne ha lakselygebilder og et og annet Rudolf-bilde fra deg, så det ser vi frem til.....
Problemet er bare at jeg får så ijnnihællvetta myttje laks, at jeg ikke trenger å lyge. Å det er sant 8)
Fordelen med catch-and-release er at du jo kan skryte på deg hvilken størrelse som helst og bare si du var blitt fri for film i fotograferingsapparatet :plystre
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Nytt medlem - Introduser deg gjerne her

Post by KliffArne »

Bikeridr wrote: 02 May 2021 23:25
KliffArne wrote: 02 May 2021 23:23
Bikeridr wrote: 02 May 2021 12:50
Vi vil gjerne ha lakselygebilder og et og annet Rudolf-bilde fra deg, så det ser vi frem til.....
Problemet er bare at jeg får så ijnnihællvetta myttje laks, at jeg ikke trenger å lyge. Å det er sant 8)
Fordelen med catch-and-release er at du jo kan skryte på deg hvilken størrelse som helst og bare si du var blitt fri for film i fotograferingsapparatet :plystre
Har stort sett sluttet med cr, men ifjor høst satte jeg pers i Repparfjordelva på en voksen hannlaks som var såpass langt kommet i gytedrakt at jeg lot den gå. Tok bilder av den mens den lå halveis uti elva. Holdt den i sporen med ene hånda, og tok bilde med den andre. Den var så stor og armene mine så korte, at jeg fikk bare halve fisken med på bildet. Skal se om jeg finner ut av hvordan man legger ut bilder her, men i mellomtiden får du bare tro meg :shock: :shock:
Post Reply