Mjøsa rundt 2006

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
humle
Posts: 66
Joined: 14 May 2005 22:36
Location: Toten

Post by humle »

Ja, takk for den Ragnhild!! Jeg hadde med meg tre par hansker, byttet på Hamar og på Minnesund. Nå ligger alt til tørk utover stua vår, på aviser.
Men morro var det, lell!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Tre par :lol: Hvorfor ikke legge litt mer penger i et par som virkelig er vanntette :)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Da slår du meg, Humle For jeg har vanligvis bare med to par på sånne ekspedisjoner.
Får håpe at de tørker til du skal ut i gjen :)
Kjørehansker skal jo være vanntette, men jeg lurer på at noen har snudd mebranen på mine sånn at vannet renner inn, men ikke ut igjen. De tørker iallfall ugudelig seint :cry:

Gixx, har du prøvd å kjøre Oslo - Trondheim i regnvær? Da nytter det ikke at det står Weather-proof eller tilsvarende på hanskene. Og gummivotter utapå kan jo være et alternativ, men de renner fulle av vann ovenfra, så da er du like langt.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Merker jeg at jeg blir våt og kjølig på henda, slår jeg på varmeholkene, dermed er problemet løst. 8)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ragnhild wrote:
Gixx, har du prøvd å kjøre Oslo - Trondheim i regnvær? Da nytter det ikke at det står Weather-proof eller tilsvarende på hanskene. Og gummivotter utapå kan jo være et alternativ, men de renner fulle av vann ovenfra, så da er du like langt.
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?t=2371 :twisted: Stupidity strikes again :lol:
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Jalmar wrote:Merker jeg at jeg blir våt og kjølig på henda, slår jeg på varmeholkene, dermed er problemet løst. 8)
Jeg må ærlig innrømme at jeg lengtet etter varmeholker da jeg kjørte årets første tur her på søndag... *sukk*
humle
Posts: 66
Joined: 14 May 2005 22:36
Location: Toten

Post by humle »

Si meg navnet på noen som er heeeeelt vanntette og jeg iler og kjøper!!
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Joda, Gixx, jeg vet da at du har vært på langtur, men jeg visste jo også at du ikke hadde tenkt så langt som til å skaffe ordentlig utstyr for en så lang tur gjennom fedrelandet (den ungdommen, den ungdommen). Vet også at du lærte noe av den turen mht. til nettopp kjøreutstyr. Men det jeg lurte på var om du har prøvd hansker merket Weather-proof eller som på annen måte gir seg ut for å være vand/vindtette og som faktisk har vært det på en så lang tur i regnvær og + 1 - 3 grader C? Har prøvd nå en to - tre forskjellige og finner at pris/merke spiller ingen rolle. Våte blir de og våte er de lenge etterpå.
Og som Humle sier, vet du om noen, så iler vi til nærmeste forhandler.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Jalmar wrote:Merker jeg at jeg blir våt og kjølig på henda, slår jeg på varmeholkene, dermed er problemet løst. 8)
Tenk om det er overslag i dem,og du blir jordet "for godt"........ :shock:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
humle
Posts: 66
Joined: 14 May 2005 22:36
Location: Toten

Post by humle »

Står water-proof på alt jeg har......
og Desmo, nå kommer jeg til å tenke på jording hver gang jeg slår på varmeholkene mine!!! For en skrekkelig tanke!!
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Unnskyld! Det var ikke meningen å skremme deg. :oops: :oops:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply