Kjørehansker

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Post by pelle »

Tålmod tålmod gutt. Du klarer ikke å myke opp stive hansker på noen få timer du må gi dem tid så vil de nok bli mykere. Du må ikke være så utålmodig :lol: :lol: :lol:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Som jeg har prøvd å fortelle andre jeg pratet med igår kveld, så er disse hanskene IKKE i 100% skinn. Det er en innerhanske, som er i bare keprotec strech stoff, og som så har skinn utenpå på toppen. På undersiden av hånden, er det keprotec forsterkninger, og på siden av lillefingeren er det to karbonfiberbiter som gjør det vanskelig å få beveget lillefingeren. Jeg skjønner at rene skinnhansker vil utvide seg osv etter bruk, men dette er et helt annet materiale. Prøv hansken selv, så skjønner du. Jeg vet med meg selv at om jeg ikke får hansker jeg føler meg komfortabel med, ja da er "dødmannshånden" ikke langt unna. Jeg må anstrenge hånden for å holde den lukket, og det sier vel sitt. Skal det være sånn når jeg skal kjøre mil etter mil, ja da har jeg kastet penger ut vinduet. Skal bytte de til Halvarsson Gp istedenfor, som er hansker laget av 100% okseskinn. Disse er også noen tøffe hansker, og med karbon på toppen og alt det der, og koster litt mindre også faktisk...
User avatar
bbolstad
Posts: 114
Joined: 26 Apr 2005 22:26

Post by bbolstad »

jeg sier, kjøp noe som er varmt, det er søren meg ikke så mange varme dager i løpet av et år at det er vits i å ha noen hightech banehansker til 1500 spenn.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Da kjøper jeg heller to par. Et dyrt par som tåler en støyt og er til bruk på tørre dager. Så kjøper jeg noen til rundt 500 spenn som er til kalde dager. :)
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

jeg bruker disse, flere som kjører med dem i motoGP, klager ikke et sekund på dem.. geniale hansker..

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hvor får jeg tak i de, og pris :D Helst i Oslo området 8)

Edit: Fant de nå i svart. Ahh herlig :D

Image
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Hvor får jeg tak i de, og pris :D Helst i Oslo området 8)


Edit: Fant de nå i svart. Ahh herlig :D
http://www.motorcyclegearreview.com/rev ... prodID=201

Se på noen av anmeldelsene her, spesielt de som har kræsjet med hansekn, endel klager over at hansken går for lett i stykker (også ved normal bruk) i kræsj. Men det er også folk som sier at den holder bra i kræsj. Bare noe å tenke på. Det virker også som de to minste fingerene sitter sammen(?)

AtW
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

De to ytterste fingrene sitter sammen ja, kun med en liten tekstil bit, merker ikke noe til det.. Men som sagt, hanskene funker perfekt for meg.. Du kan bla få kjøpt de hos RIDE for rundt 1700,-
Jeg kjøpte dem hos http://www.motocard.com samtidig som jeg kjøpte dress og sko.. Leste anmeldelesene: 2 av 30 som hadde noe dårlig og si, tar den sjangsen jeg ja..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Om det er 1700 spenn jeg må betale for total komfort, så betaler jeg det. Jeg driter ikke penger, men komfort er priceless :) Når man ikke tenker over at man har noe på henda, ja da har man fått den riktige varen.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Om det er 1700 spenn jeg må betale for total komfort, så betaler jeg det. Jeg driter ikke penger, men komfort er priceless :) Når man ikke tenker over at man har noe på henda, ja da har man fått den riktige varen.
Så ingen hansker er best? Jeg regner med at du verdsetter sikkerheten til produktet også? Og ifølge de brukeranmeldelsene virker den i litt diskutabel. Såklart kan du kjøpe hva du vil, men jeg vil anbefale å undersøke det nærmere om du kan.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Likeledes så er det litt merkelig at den har en overall score på 4.10 utav 29 stemmer, om de fleste ikke syntes den duger til kontakt med asfalt :lol:

Har sett på noen Dainese hansker nå, men prøver å finne forhandlere på nettet, og google klarer ikke finne. :? Syntes Dainese Slam så rimelig kule ut, så det hadde jo vært kjekt å finne forhandler(helst så nærme Oslo som mulig) og pris :o

[img]http://www.dainese.com/img/Slam_A(1).jpg[/img]
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

Gixxerman wrote: Har sett på noen Dainese hansker nå, men prøver å finne forhandlere på nettet, og google klarer ikke finne.
Hvis du ikke har gjort det enda så anbefaler jeg http://dainese.no/ og http://dainese.it/eng/store_locator.asp

Og hvis du skal bruke google så er jo http://www.google.com/search?q=dainese+site:no et godt utgangspunkt.
il4
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Likeledes så er det litt merkelig at den har en overall score på 4.10 utav 29 stemmer, om de fleste ikke syntes den duger til kontakt med asfalt :lol:
Ja, det er jeg enig i, mange gir poengsum kun etter hvordan de er å ha på og hvor sikre de virker/ser ut, det er såklart nyttig det også, men jeg pleier alltid å lese anmeldelser av de som har tatt seg en tur i asflaten med utstyret da de har førstehånds erfaring med hvor solid utstyret er.

Dainese er jo et merke som ihvertfall har et godt rykte, du skulle kjøpt deg den snertne hvite(!) T-age-dressen dems :)

AtW
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

ATWindsor wrote:Dainese er jo et merke som ihvertfall har et godt rykte
Prøver du å si at A* ikke har et godt rykte? Er dette basert på anmeldelser av en hanske som har gjennomsnittscore 4.10/5.00 på en tilfeldig amerikansk nettside? Eier du noen A*-produkter selv, siden du har satt deg så godt inn i ryktet deres? :roll:

A*, Dainese og Spidi er helt i toppen når det racingprodukter, og de har også en solid bakgrunn fra motogp og andre racingklasser.

Forøvrig ville jeg ikke kjøpt GP Plus eller GP Pro her til lands, siden det kom nye utgaver av de nå i høst, og norske butikker er ikke spesielt kjappe med å få inn 2006-modeller. Forskjellige tyske og engelske nettbutikker har dessuten restlager av 05-modellene på salg til priser 1/3 av de norske butikkene.
il4
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

brap wrote:
ATWindsor wrote:Dainese er jo et merke som ihvertfall har et godt rykte
Prøver du å si at A* ikke har et godt rykte? Er dette basert på anmeldelser av en hanske som har gjennomsnittscore 4.10/5.00 på en tilfeldig amerikansk nettside? Eier du noen A*-produkter selv, siden du har satt deg så godt inn i ryktet deres? :roll:

A*, Dainese og Spidi er helt i toppen når det racingprodukter, og de har også en solid bakgrunn fra motogp og andre racingklasser.

Forøvrig ville jeg ikke kjøpt GP Plus eller GP Pro her til lands, siden det kom nye utgaver av de nå i høst, og norske butikker er ikke spesielt kjappe med å få inn 2006-modeller. Forskjellige tyske og engelske nettbutikker har dessuten restlager av 05-modellene på salg til priser 1/3 av de norske butikkene.
Jeg har ikke sagt noe om alpine-stars sitt rykte, jeg har sagt noe om dainese sitt rykte. Og som jeg sa, mange av poengene er gitt av folk som ikke har kræsjet og sier dermed ikke nødvendigvis noe om sikkerheten. Jeg tar gjerne imot forslag til flere sider, men motorcyclegearreview er foreløpig den beste siden jeg har funnet med slike brukeranmeldeser.

Igjen vil jeg poengtere at jeg ikke har sagt noe som helst om alpinestars sitt rykte, jeg bare poengterte at, om ikke annet, så har dainese et bra rykte, personlig synes jeg ikke det alene er nok til å kjøpe utsyr. Og ja, siden du spør, så har jeg et par alpinestars-hansker.

AtW
Post Reply