Kjørehansker

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Kjørehansker

Post by R »

Jeg trenger noen fete kjørehansker, noe lignende det de bruker i MotoGP og Roadracing. Noen norske butikker/nettbutikker som selger det? Vil helst ha de hel sorte eller ensfarget. ;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjøp de samme jeg skal da vel, altså Halvarsson Rex...
Tøffe som få de 8) Dro til http://www.motorcenteret.no og fikk dem til å bestille til meg ettersom de var utsolgt for året, men fikk for et par dager siden beskjed om at de var utsolgt fra leverandør og at jeg da måtte vente til uke 7. MÅ bare ha de selv så jeg venter hvertfall :wink:

Image
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Herregud! 10 ukers leveringstid på det der... Latterlig dårlig. Men takk for tipset, må finnes et annet sted som har de.

Og pris?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

1200 spenn er veil, og det er de verdt. Uansett ventetid eller ikke, du får ikke brukt dem før den tid allikevel :)

EDIT: Ringte nå til en annen forhandler og de hadde visst to par igjen, og jeg skal selvsagt ha de jeg vil ha 8)
Du får tråle deg gjennom Halvarsson forhandlerlista selv:

Image
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Image

Frank Thomas Aqua pore
Veldig behagelige hansker, vantette, skinn "inni" hansken som gjer godt grep...

kjøpte mine for 800kr på min lokale MC butikk, regner med att alle som fører frank thomas har / kan skaffe... :)
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Mulig Motorspeed har ett par , de har i hvertfall mye Halvarsson utstyr ,og jeg mener mye :)
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Gixxerman wrote:Image
Lurer på om jeg så et par slike hansker hos sørlandet mc-senter, de var i alle fall ganske like...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Henter mine idag 8)
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

Halvarssons var jo skikkelig motoGP inspirert da (NOT),
Gå for Daineese, Rossi replica eller noe, de jeg har.
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Furre wrote:Halvarssons var jo skikkelig motoGP inspirert da (NOT),
Gå for Daineese, Rossi replica eller noe, de jeg har.
Ja, men har du noen linker også?
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Hvordan er det med kenguru-skinn, er det mye mer usolid enn en god gammeldags ku?

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Furre wrote:Halvarssons var jo skikkelig motoGP inspirert da (NOT),
Gå for Daineese, Rossi replica eller noe, de jeg har.
Har du røyka sokka dine eller. De Halvarsson hanskene er drit tøffe.
ATWindsor wrote:Hvordan er det med kenguru-skinn, er det mye mer usolid enn en god gammeldags ku?
Kenguruskinn regnes for å være det mest slitesterke skinnet man kan få tak i faktisk.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:
Furre wrote:Halvarssons var jo skikkelig motoGP inspirert da (NOT),
Gå for Daineese, Rossi replica eller noe, de jeg har.
Har du røyka sokka dine eller. De Halvarsson hanskene er drit tøffe.
ATWindsor wrote:Hvordan er det med kenguru-skinn, er det mye mer usolid enn en god gammeldags ku?
Kenguruskinn regnes for å være det mest slitesterke skinnet man kan få tak i faktisk.
Ja, men det er jo også tynnere, er feks et par kengu-skinn-hansker på notorcycle gear review som får tyn fordi de går i oppløsning når ulykken er ute, men det kan jo igjen være tilfeldigheter.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjøpte Halvarsson Rex idag, og må bare si: Ikke kjøp dem ! Helt jævelig å ha på. Skikkelig stive, så jeg føler meg skikkelig forkrøplet :? Karen i sjappa sa til meg at de blir bedre over tid og bruk. Har sittet ganske lenge med dem og nærmest drevet finger yoga. Blir faen ikke bedre, og jeg blir bare dritsliten i henda. Skal bytte imorgen, for dette var skuffende. En annen ting er jo at jeg trodde at hele hansken var i skinn, men det er den ikke. På undersiden, der man som regel vil lande, er det enkelte felter med skinn, og resten keprotec.
Konklusjon: De ser kule ut ovenpå, men skal man la det bestemme eller funksjonalitet ? Jeg skal sjekke nettet nå og se om jeg finner noen feite AXO hansker istedenfor, i 100% skinn.
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Har du prøvd å ha vann på dem?
Post Reply