Ashland´s hjørne
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4564
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Ashland´s blogg
Gratulerer med nr to sykkel.
Ja, enhver motorsyklist bør ha (minst) to stykker i stallen
Ja, enhver motorsyklist bør ha (minst) to stykker i stallen
- intruder
- Posts: 4302
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Ashland´s blogg
Gratulerer ja!!Lazyboy wrote:Gratulere når jeg ser sete så forstår jeg hvorfor grusgutta skal stå hele tiden
og grusgutta som vi andre gamlingene kan være glad vi får stå i det hele tatt !
- mekkern
- Posts: 5129
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Ashland´s blogg
ja gratulerer med "ståsykkel".
Har kikket på en KTM 300 ccm 2t men setet ble for "race"..
Har kikket på en KTM 300 ccm 2t men setet ble for "race"..
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2650
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Det seter er ikke mye polstring i nei. Tenkte å se hvordan det er å leve med, tror nok det blir ett sete fra Seat concepts etterhvert, om jeg skal overleve litt transport kjøringLazyboy wrote:Gratulere når jeg ser sete så forstår jeg hvorfor grusgutta skal stå hele tiden
Det er helt ok til daglig kjøring og sånn 15mil etappe, etter det så tror jeg det kan bli veldig slitsomt
fun is not a straight line
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2650
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Uhm... Dette ble nr 3, ved siden av en bruks og en veteranbilBikeridr wrote:Gratulerer med nr to sykkel.
Ja, enhver motorsyklist bør ha (minst) to stykker i stallen
fun is not a straight line
Re: Ashland´s blogg
Gratulerer med ny sykkel. Det der er en knall sykkel. [emoji106][emoji106]
Når det gjelder vesker til den, så bør du sjekke Enduristan Blizzard sidevesker og Tornado 2 pakksekk. Knall kombo. [emoji106][emoji106]
Når det gjelder vesker til den, så bør du sjekke Enduristan Blizzard sidevesker og Tornado 2 pakksekk. Knall kombo. [emoji106][emoji106]
- intruder
- Posts: 4302
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Ashland´s blogg
For mange gamle gubber,som meg,er sånn som Intruderen ideell...kjører aldri over 300 km av gangen..
fikk stoppet om setet i vinter så nå er " enden god "å..
men hver sin smak sa vintapperen...drakk mens de andre sloss..
Her om dagen opplevde jeg noe rart ::
En kompis av meg var fornøyd med sin Honda etthundreogtjuefem
men kjerringa var ikke alltid like blid da han returnerte hjem..
Hu slo i bordet og bannet :: nei heretter vil jeg jammen være med
de fant lykken sammen på en tjue år gammel tolvhundre BMW....
....så en får være fornøyd med det en har...kjøregleden er der uansett....selv hos en gammal surpomp !!
å gi uttrykk for slike tanker er vel egentlig vanskelig å gjøre med mitt ego ...............men lell a ...
fikk stoppet om setet i vinter så nå er " enden god "å..
men hver sin smak sa vintapperen...drakk mens de andre sloss..
Her om dagen opplevde jeg noe rart ::
En kompis av meg var fornøyd med sin Honda etthundreogtjuefem
men kjerringa var ikke alltid like blid da han returnerte hjem..
Hu slo i bordet og bannet :: nei heretter vil jeg jammen være med
de fant lykken sammen på en tjue år gammel tolvhundre BMW....
....så en får være fornøyd med det en har...kjøregleden er der uansett....selv hos en gammal surpomp !!
å gi uttrykk for slike tanker er vel egentlig vanskelig å gjøre med mitt ego ...............men lell a ...
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2650
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Takker Har fått noen runder med 690´n nå. Veldig uvant og vemmelig å komme over på en sånn sykkel, alt er annerledes og knoter med det meste, men skal nok bli gode vennerSnikkeren wrote:Gratulerer med ny sykkel. Det der er en knall sykkel. [emoji106][emoji106]
Når det gjelder vesker til den, så bør du sjekke Enduristan Blizzard sidevesker og Tornado 2 pakksekk. Knall kombo. [emoji106][emoji106]
Det var ikke noe dumt tips Snikkeren
Ser ut som enn slipper å lage hull i bakskjermen også, for å feste det veske systenet?
fun is not a straight line
Re: Ashland´s blogg
Ja, disse stroppes bare over salen på sykkelen. [emoji106] Jeg er storfornøyd med de.
Ledena.no er norsk forhandler av Enduristan. Jeg har fått knallservice der, og prisene er ikke avskrekkende hvis man sammenligner med priser fra utlandet. [emoji106]
Ledena.no er norsk forhandler av Enduristan. Jeg har fått knallservice der, og prisene er ikke avskrekkende hvis man sammenligner med priser fra utlandet. [emoji106]
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Ashland´s blogg
Grattis med nytt leketøy [emoji1307]
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2650
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Når Yr melder anselige nedbørmengder er det på tide å ta igjen litt gamle synder i garasjen, kan jo ikke bare kjøre. Litt vedlikehold må til også, godt for både sykkel og sjel Først ble de godt brukte bremseklossene til XR´en byttet ut. Kunne kanskje gått litt lenger, men da slipper jeg å tenke på det de neste 3 årene
Forrige søndag ble det lagt inn en liten ordre hos Perun Moto i Beograd. Skulle jeg få bagasjeløsning på 690´n på plass trengtes litt småtteri. Dagen etter ble pakken sendt og to dager senere ringte sjåføren fra DHL meg, han skulle være på døren min om to timer. Det var jaggu raskt levert, samme tid som ett brev bruker fra en by til neste i Norge, gikk pakken med DHL gjennom Europa med de nødvendige tollklareringer attpåtil
Dog var jeg på jobb, men med en arbeidsplass som jevnlig får leveranser fra DHL var det ingen problem, pakken ble deponert i Hovedporten. Brått fikk jobb være jobb - pakke er mer spennende. Rart egentlig, enn vet jo akkurat hva som er inni, men det er like moro og spennende hver gang det kommer en pakke med bestilte varer
Perun Moto er er tydeligvis veldig seriøs i hva de driver med, her fulgte det ikke med noen tegning ala IKEA-sine. Nettsidene har heller en meget detaljert fremgangsmåte, med bilder og video av hvordan montere bagasje rack
Først måtte plast deksler av
På baksiden av disse er det merket av hvor hullene skulle være, de samme som er til passasjer håndtak skulle brukes.
Ett par prøvemonteringer og noe fin tilpasning senere var de på plass
Så kunne racket skrus fast. Ble ikke gæli resultat, for en utålmodig amatør
Etterpå ble de originale heel guards av plast byttet ut med ett sett i aluminium. Med ferdige hull / spor for å stroppe sideveskene i
Forrige søndag ble det lagt inn en liten ordre hos Perun Moto i Beograd. Skulle jeg få bagasjeløsning på 690´n på plass trengtes litt småtteri. Dagen etter ble pakken sendt og to dager senere ringte sjåføren fra DHL meg, han skulle være på døren min om to timer. Det var jaggu raskt levert, samme tid som ett brev bruker fra en by til neste i Norge, gikk pakken med DHL gjennom Europa med de nødvendige tollklareringer attpåtil
Dog var jeg på jobb, men med en arbeidsplass som jevnlig får leveranser fra DHL var det ingen problem, pakken ble deponert i Hovedporten. Brått fikk jobb være jobb - pakke er mer spennende. Rart egentlig, enn vet jo akkurat hva som er inni, men det er like moro og spennende hver gang det kommer en pakke med bestilte varer
Perun Moto er er tydeligvis veldig seriøs i hva de driver med, her fulgte det ikke med noen tegning ala IKEA-sine. Nettsidene har heller en meget detaljert fremgangsmåte, med bilder og video av hvordan montere bagasje rack
Først måtte plast deksler av
På baksiden av disse er det merket av hvor hullene skulle være, de samme som er til passasjer håndtak skulle brukes.
Ett par prøvemonteringer og noe fin tilpasning senere var de på plass
Så kunne racket skrus fast. Ble ikke gæli resultat, for en utålmodig amatør
Etterpå ble de originale heel guards av plast byttet ut med ett sett i aluminium. Med ferdige hull / spor for å stroppe sideveskene i
fun is not a straight line
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9158
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Ashland´s blogg
Klarte du virkelig å montere bagasjebrett uten å flikke av de stygge klistremerkene under først HÆRREGUUD-ALTSÅ
Brettet så overraskende bra ut
Å til sist, tenker jeg også bytter klosser føre turen oppover.
Har hatt de ute å sjekket belegg både på 20k 30k og 40k, men nå gidder jeg ikke mer
Nå blir det nye kompis-importerte klosser fra Germanernes rike
Brettet så overraskende bra ut
Å til sist, tenker jeg også bytter klosser føre turen oppover.
Har hatt de ute å sjekket belegg både på 20k 30k og 40k, men nå gidder jeg ikke mer
Nå blir det nye kompis-importerte klosser fra Germanernes rike
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2650
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Dæven, det tenkte jeg ikke på Pokker - nå må det av igjen
Men hvordan i all verden skal jeg kunne fylle riktig drivstoff, om jeg ikke har alle mulige advarsler bakpå? Kan jo risikere å fylle på spylerveske eller enda verre - Diesel
Har de ligget på lager helt til nå? Da er det på tide å bruke de opp før de går ut på dato
Har hatt ut klossene flere ganger i år å det virker som de brembo klossene slites veldig fort til å begynne med, for så å avta. Nå gikk de ut for siste gangen, så slipper jeg å tenke mer på de
Men hvordan i all verden skal jeg kunne fylle riktig drivstoff, om jeg ikke har alle mulige advarsler bakpå? Kan jo risikere å fylle på spylerveske eller enda verre - Diesel
Har de ligget på lager helt til nå? Da er det på tide å bruke de opp før de går ut på dato
Har hatt ut klossene flere ganger i år å det virker som de brembo klossene slites veldig fort til å begynne med, for så å avta. Nå gikk de ut for siste gangen, så slipper jeg å tenke mer på de
fun is not a straight line
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2650
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Neste uke er det dags for 1.gang service
Med helgens værvarsler finnes ingen god grunn for å ikke ta en tur ut i Guds frie natur
Grenserøys nr 25 fra 1752, Mon ligger rett i bak på toppen av bakken
Ett av Sveriges mest kjente og avfotograferte skilt. Det originale var mye mindre og forsvant for endel år siden, nytt er dog kommet opp
Rett på andre siden av grensen ligger ett virkelig fantastisk kulturminne. Noen vil si det er en søppelplass og skam. Bil og motor entusiaster valfarter til gamle og for lengst nedlagte bilskroten til Brødrene Ivanssons på Båstnäs
Det er noen år siden jeg var her sist, da var det noen som hadde kjøpt ett gammelt vrak og hadde ett farlig strev med å få bilen opp av jordet den sto på. Hjulene til bilen hadde sunket ned i jorden og satt godt fast.
Forsatt er det mange som finner ett og annet brukendes her. Området er enormt, med flere mer eller mindre falleferdige bygninger det ligger stabler med bildeler i
Naturen i området tar langsomt tilbake området og fortærer bilene sakte men sikkert.
Videre fra Båstnäs gikk turen langs grusveier nordover og over ved Sundsbyn. Hadde som mål å sjekke ut hvor pålitelig Trafikverket sitt kart var. Det innfridde hele veien Vendte nesa sørover igjen ved Ivarsbyn.
Ifølge Google skulle det i teorien gå å ta noen mindre veier over mot norske grensen og følge den sørover, GPS´en mente det ikke gikk.
Ett stykke inni de dype skoger forsvant nærmest veien ett par 100meter, men hva gjør vel det med nytt kjøretøy. Etter sporene hadde en traktor hadde kjørt samme "vei". Google fikk rett til slutt, det gikk både i teori og praksis
27 mil endte dagen med, mesteparten på grusveier
Begynner så smått å bli venner med 690´n, selv om vi forsatt har ett langt stykke å gå
Med helgens værvarsler finnes ingen god grunn for å ikke ta en tur ut i Guds frie natur
Grenserøys nr 25 fra 1752, Mon ligger rett i bak på toppen av bakken
Ett av Sveriges mest kjente og avfotograferte skilt. Det originale var mye mindre og forsvant for endel år siden, nytt er dog kommet opp
Rett på andre siden av grensen ligger ett virkelig fantastisk kulturminne. Noen vil si det er en søppelplass og skam. Bil og motor entusiaster valfarter til gamle og for lengst nedlagte bilskroten til Brødrene Ivanssons på Båstnäs
Det er noen år siden jeg var her sist, da var det noen som hadde kjøpt ett gammelt vrak og hadde ett farlig strev med å få bilen opp av jordet den sto på. Hjulene til bilen hadde sunket ned i jorden og satt godt fast.
Forsatt er det mange som finner ett og annet brukendes her. Området er enormt, med flere mer eller mindre falleferdige bygninger det ligger stabler med bildeler i
Naturen i området tar langsomt tilbake området og fortærer bilene sakte men sikkert.
Videre fra Båstnäs gikk turen langs grusveier nordover og over ved Sundsbyn. Hadde som mål å sjekke ut hvor pålitelig Trafikverket sitt kart var. Det innfridde hele veien Vendte nesa sørover igjen ved Ivarsbyn.
Ifølge Google skulle det i teorien gå å ta noen mindre veier over mot norske grensen og følge den sørover, GPS´en mente det ikke gikk.
Ett stykke inni de dype skoger forsvant nærmest veien ett par 100meter, men hva gjør vel det med nytt kjøretøy. Etter sporene hadde en traktor hadde kjørt samme "vei". Google fikk rett til slutt, det gikk både i teori og praksis
27 mil endte dagen med, mesteparten på grusveier
Begynner så smått å bli venner med 690´n, selv om vi forsatt har ett langt stykke å gå
fun is not a straight line
- ashland
- U-Svingen
- Posts: 2650
- Joined: 11 Oct 2015 20:11
- MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20 - Location: Halden
Re: Ashland´s blogg
Da var bagasje veskene på plass på 690´n
Endte utpå Kriega sin OS-Combo 36, to mjuk vesker på 18liter hver seg burde holde.
Kombineres de sammen med tankveske og en bag som stroppes bakpå burde det være mer enn nok plass, satser jeg på.
Det lille jeg har erfart av endunkeren er den er kresen på turtall og det kan vibrere litt Dermed ble verkstedet på jobben besøkt og litt kjemikalier lånt for hjemmebruk, nå skal det iallefall ikke løsne
Var veldig skeptisk til størrelsen på veskene, med tanke på potta, men tror det skal gå bra, i værste fall må det ett varmedeksel til.
Nå er det fri i nesten 1 1/2 uke, så sykkelen er snart ferdig pakket og østlandets nordlige områder kaller, for litt tyvtrening før GIØ går av stabelen
Endte utpå Kriega sin OS-Combo 36, to mjuk vesker på 18liter hver seg burde holde.
Kombineres de sammen med tankveske og en bag som stroppes bakpå burde det være mer enn nok plass, satser jeg på.
Det lille jeg har erfart av endunkeren er den er kresen på turtall og det kan vibrere litt Dermed ble verkstedet på jobben besøkt og litt kjemikalier lånt for hjemmebruk, nå skal det iallefall ikke løsne
Var veldig skeptisk til størrelsen på veskene, med tanke på potta, men tror det skal gå bra, i værste fall må det ett varmedeksel til.
Nå er det fri i nesten 1 1/2 uke, så sykkelen er snart ferdig pakket og østlandets nordlige områder kaller, for litt tyvtrening før GIØ går av stabelen
fun is not a straight line