Den Store Adventure Tråden

Prat om tung MC.
knutk
Posts: 2369
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by knutk »

LordShaft wrote:I følge Continental skal dette dekket være bra i kjølig vær :-k Jeg leste inne på ADVrider at dekket blir bedre og bedre for hver km som går. De fleste ser ut til å være enig om at 2000km er liksom da dekket er grundig innkjørt å føles langt bedre enn når det var nytt. Snodig, ja helt klart. Men hvis dekket er så bra som mange skal ha det til, er en "langtur" med dekkene vel verdt for den gleden de har på grus og asfalt.

Blir spennende å høre om andre her inne opplever dette. Selv blir jeg å gå for et langt mer asfalt inspirert dekk. Jeg blir jo å kjøre litt på grus, men langt ifra så mye at jeg trenger den type dekk (enda).

Faen, jeg kjenner kroppen verker etter å komme seg på tur igjen. Håper på en kort og mild vinter. Håper også på lite snø i fjellet, så det går an å starte langturene tidlig neste år \:D/
Håper du har rett. :D

Pirelli Scorpion Trail, som stod på, opplevdes som asfaltdekk med hensyn til kjørekomfort og veigrep på asfalt. Men litt tett mønster for grus etc.
For å prøve ut TKC70 lot jeg meg lokke til å kjøre litt på vått gress og våt mold. Fortsatt ikke knastedekk, men sykkelen skled ikke ut og TC hadde en relativt enkel jobb med å holde bakhjulet i øra. Dekket bråker ikke og utenom nevnte vibrasjoner kjennes det godt ut også på asfalt.
Håper vibrasjonene forsvinner, for jeg tror mønsteret ellers er det jeg er ute etter.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by tshansen »

Jeg har lest at Pirelli sine scorpion trial har fått litt laber kritikk (dette er jo et gammelt dekk nå) Det nye Trial 2 derimot... Det fikk sjokkerende gode skussmål fra Motorrad :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Tobben84 »

Æsj altså, liker ikke det jeg hører angående TKC-70. Jeg blir nok og bestille nye dekk om et par tre uker, og har trodd at problemene gjaldt stort sett på gs1200 og at det har vært knyttet til den dimensjonen, men ser jo at det tydeligvis er sånn på gs800 også som har identisk dimensjon som min Tiger på dekka. Skal jo ikke være sånn på et nytt premium-dekk :evil: ??

Jeg tror jeg går tilbake til opprinnelig plan altså, Dunlop Trailsmart, de får KUN skryt og det får også modellen det avløser Trailmax. Føler det er er helt sikkert valg, mens TKC-70 har en del barnesykdommer som må fikses :-k
knutk
Posts: 2369
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by knutk »

Tobben84 wrote:Æsj altså, liker ikke det jeg hører angående TKC-70. Jeg blir nok og bestille nye dekk om et par tre uker, og har trodd at problemene gjaldt stort sett på gs1200 og at det har vært knyttet til den dimensjonen, men ser jo at det tydeligvis er sånn på gs800 også som har identisk dimensjon som min Tiger på dekka. Skal jo ikke være sånn på et nytt premium-dekk :evil: ??
Helt enig.
De må gjerne forklare til krampa tar dem, dette uansett er for dårlig. Og selv om mønsteret virker lovende tipper jeg der finnes flere alternativ med identiske egenskaper.

Vel vel, man får aldri indrefilet til kjøttfarse-pris, men iblant ender man opp å betale indrefilet-pris for kjøttfarse :redface

Oppdaterer til våren...
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Tobben84 »

knutk wrote:
Tobben84 wrote:Æsj altså, liker ikke det jeg hører angående TKC-70. Jeg blir nok og bestille nye dekk om et par tre uker, og har trodd at problemene gjaldt stort sett på gs1200 og at det har vært knyttet til den dimensjonen, men ser jo at det tydeligvis er sånn på gs800 også som har identisk dimensjon som min Tiger på dekka. Skal jo ikke være sånn på et nytt premium-dekk :evil: ??
Helt enig.
De må gjerne forklare til krampa tar dem, dette uansett er for dårlig. Og selv om mønsteret virker lovende tipper jeg der finnes flere alternativ med identiske egenskaper.

Vel vel, man får aldri indrefilet til kjøttfarse-pris, men iblant ender man opp å betale indrefilet-pris for kjøttfarse :redface

Oppdaterer til våren...
Kjipt altså [-( håper det ordner seg!
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Lasse Liten »

[youtube][/youtube]

Skikkelig teit story, men du verden for noen utøvere, sykler og ikke minst bilder!
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Tobben84 »

Lasse Liten wrote:[youtube][/youtube]

Skikkelig teit story, men du verden for noen utøvere, sykler og ikke minst bilder!
Tiger 800 XC FTW :thumleft

Det er førstegenerasjon XC. Rimelig standard visstnok foruten øhlins dempere. Kan å kjøre de der to =D>
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Tobben84 »

knutk wrote:
Tobben84 wrote:Æsj altså, liker ikke det jeg hører angående TKC-70. Jeg blir nok og bestille nye dekk om et par tre uker, og har trodd at problemene gjaldt stort sett på gs1200 og at det har vært knyttet til den dimensjonen, men ser jo at det tydeligvis er sånn på gs800 også som har identisk dimensjon som min Tiger på dekka. Skal jo ikke være sånn på et nytt premium-dekk :evil: ??
Helt enig.
De må gjerne forklare til krampa tar dem, dette uansett er for dårlig. Og selv om mønsteret virker lovende tipper jeg der finnes flere alternativ med identiske egenskaper.

Vel vel, man får aldri indrefilet til kjøttfarse-pris, men iblant ender man opp å betale indrefilet-pris for kjøttfarse :redface

Oppdaterer til våren...
Snakket nettopp med en kar som har hatt til sammen 13000 km på tkc70 dekka på en F800gs. Han skifta bak på ca 10000, og har vært svært fornøyd. Som han sa så er dekk alltid et kompromiss, men han mente han var så nære det optimale som mulig. Han kjørte mye på grus, men opplevde dekket som retningsstabilt og veldig trygt på våt og tørr asfalt også. Kan tyde på at ditt vil kjøres inn da,mevt at du har fått et dårlig dekk :-k

Btw, en som posta en insane-kult bilde på advrider i går fra equador:
Image
knutk
Posts: 2369
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by knutk »

Tobben84 wrote:
knutk wrote:
Tobben84 wrote:Æsj altså, liker ikke det jeg hører angående TKC-70. Jeg blir nok og bestille nye dekk om et par tre uker, og har trodd at problemene gjaldt stort sett på gs1200 og at det har vært knyttet til den dimensjonen, men ser jo at det tydeligvis er sånn på gs800 også som har identisk dimensjon som min Tiger på dekka. Skal jo ikke være sånn på et nytt premium-dekk :evil: ??
Helt enig.
De må gjerne forklare til krampa tar dem, dette uansett er for dårlig. Og selv om mønsteret virker lovende tipper jeg der finnes flere alternativ med identiske egenskaper.

Vel vel, man får aldri indrefilet til kjøttfarse-pris, men iblant ender man opp å betale indrefilet-pris for kjøttfarse :redface

Oppdaterer til våren...
Snakket nettopp med en kar som har hatt til sammen 13000 km på tkc70 dekka på en F800gs. Han skifta bak på ca 10000, og har vært svært fornøyd. Som han sa så er dekk alltid et kompromiss, men han mente han var så nære det optimale som mulig. Han kjørte mye på grus, men opplevde dekket som retningsstabilt og veldig trygt på våt og tørr asfalt også. Kan tyde på at ditt vil kjøres inn da,mevt at du har fått et dårlig dekk :-k
Får prøve å ha et åpent sinn.

Men det skal godt gjøres å hente inn en dårlig start. Så om jeg skulle velge samme dekk neste gang må de mer enn briljere resten av levetiden.
Sykkelen er parkert nå, så det finner vi ut sesongen -16

PS: Tøft bilde :D
Last edited by knutk on 16 Nov 2015 13:49, edited 1 time in total.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Tommas »

For et bilde!
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Tobben84 »

Tommas wrote:For et bilde!
Helt rått! Ikke redigert eller noe heller, han posta det rett etter det var tatt i Equador.....
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 176
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by poulet_cavalier »

Tobben84 wrote:
Tommas wrote:For et bilde!
Helt rått! Ikke redigert eller noe heller, han posta det rett etter det var tatt i Equador.....
Hehe det er nok redigert litt.
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Tobben84 »

poulet_cavalier wrote:
Tobben84 wrote:
Tommas wrote:For et bilde!
Helt rått! Ikke redigert eller noe heller, han posta det rett etter det var tatt i Equador.....
Hehe det er nok redigert litt.
Javel, han som posta de er på en lang reise i sør-amerika visstnok, og i følge han selv så hadde han ikke mulighet for å redigere en gang oppi fjellet der :-k forsto egentlig ikke helt hva han skrev når jeg leser det igjen.....
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 176
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by poulet_cavalier »

Tobben84 wrote:
poulet_cavalier wrote:
Tobben84 wrote:
Helt rått! Ikke redigert eller noe heller, han posta det rett etter det var tatt i Equador.....
Hehe det er nok redigert litt.
Javel, han som posta de er på en lang reise i sør-amerika visstnok, og i følge han selv så hadde han ikke mulighet for å redigere en gang oppi fjellet der :-k forsto egentlig ikke helt hva han skrev når jeg leser det igjen.....
Det er uansett et flott bilde.
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Andreas »

Da kan man få Multistrada med eikehjul, alukofferter og 30l tank 8)

http://www.ducati.com/cms-web/fs//Media ... 080%5D.jpg
Post Reply